Gå til innhold

Flakse hver morgen

Ina.89

Anbefalte innlegg

Vi gir vår datter på snart 1 år flaske med mme når hun våkner hver morgen mellom 05-06. Så såver hun videre til 07-07.30. Hvor lenge er det nødvendig å gi denne? Hun såvner ikke igjen før hun får flasken. Hvordan gikk dere over til vanlig melk? Blandet litt inn med mme, 50/50?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

<p>Om du skal fjerne flaska er vel litt avhengig av hvor du godt hun (og dere) sover på natta. Hvis dere får gode periodee, eller hele natta hadde jeg nok forsøkt å fjerne den. Hvordan reagerer hun hvis hun får vann på flaska? En av utfordringene med å få melk nattestid er jo tennene.</p>

<p> </p>

<p>Vi begynte å bytte fra mme til melk via juniormelk til kumelk. Blandet forholdet i begynnelsen. Flaskemengden reduseres jo for de fleste fortsatt.</p>

<p> </p>

<p>Her får faktisk storebror fremdeles flaske til dagluren sin, selv om han egentlig er alt for stor. Ser ingen grunn til å ta kampen ettersom den flaska forsvinner med luren</p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Om du skal fjerne flaska er vel litt avhengig av hvor du godt hun (og dere) sover på natta. Hvis dere får gode periodee, eller hele natta hadde jeg nok forsøkt å fjerne den. Hvordan reagerer hun hvis hun får vann på flaska? En av utfordringene med å få melk nattestid er jo tennene.</p>

<p> </p>

<p>Vi begynte å bytte fra mme til melk via juniormelk til kumelk. Blandet forholdet i begynnelsen. Flaskemengden reduseres jo for de fleste fortsatt.</p>

<p> </p>

<p>Her får faktisk storebror fremdeles flaske til dagluren sin, selv om han egentlig er alt for stor. Ser ingen grunn til å ta kampen ettersom den flaska forsvinner med luren</p>

Hun såver som regel fra 19.00-05/06 uten mat. Så får hun flasken og såver videre til 06.30-07.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo en fare for at hun nå våkner av vane ikke av sult.. eldste vår var sånn! Vi bare kuttet tvert..

måtte opp grytidlig i en liten periode og så begynte hun gradvis å sove lengre uten flasken..

Anonymous poster hash: 41cac...96e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om hun våkner av vane, ikke fordi hun er sulten. Får hun nok mat på dagtid, er det ikke nødvendig med denne flasken uansett. Vanlig melk kan man jo begynne med rundt 10 månedersalder, og tilvenne forsiktig. 

Jeg tenker litt sånn at det er klart at om du/dere synes det er ok å gi henne flaske på natten/tidlig morgen, så ser jeg ingen grunn til å slutte, annet enn at vanen kan bo i henne leeenge... Og det at hun vel ikke burde drikke annet enn vann etter tannpuss (og før tannpuss på morgenen)? 

Men om dere ønsker å slutte med denne flasken, ville jeg prøvd å gi henne vann hver gang, og sover hun ikke videre, vil jeg tro hun gjør det etterhvert såfremt hun ikke legges tidligere om kvelden. Hun trenger tydeligvis å sove litt lengre enn til 05-06, så når hun har "glemt" vanen sin, vil hun til slutt sove gjennom. 

Anonymous poster hash: 9f687...edd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...