Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Del Skrevet 4. oktober 2013 Hei! Har en gutt på 20 mnd, som siste tre uker har hatt utslett over hele kroppen. Det begynte med et illrødt utslett under armen, men har nå spredt seg til hele kroppen, men det er ikke illrødt lenger. Vært hos legen som sier det ikke er noe smittsomt, å at det er en reaksjon på noe. Skulle ikke smøre han med hydrocortison, eller den type salver.Det er begynt å klø mer og mer, og ser nå at han plages med det. Prøvd med inotyol uten noe effekt. Hva kan det være? Reaksjon på mat? Vaskemiddel? Synes det har vart lenge nå, og det er ikke blitt noe bedre, tvert i mot! Noen som har noe tips?? Anonymous poster hash: 07bfc...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprelline Skrevet 5. oktober 2013 #2 Del Skrevet 5. oktober 2013 Min gutt på 1 år får varmeutslett. Han reagerte på ull som han hadde på seg når han var mindre. Nå bruker jeg (dessverre) ikke ull:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Del Skrevet 5. oktober 2013 Har en gutt på 16 mnd. De to siste dagene har han fått utslett, litt store røde merker spesielt på beina. Han har også svært små prikker på overkroppen, noe legen sa var virus, siden de år vekk når en trykker på de og kommer igjen når en tar vekk fingeren. Tok han med til legevakten i dag, ble så sendt videre til sykehuset. Crp på rundt 30 (infeksjon med andre ord, crp skal være under 5 når en er helt frisk). Ble fortalt at det kommer til å gå vekk av seg selv....blanding av atopisk eksem og utslett...... Det ikke legen nevnte, men jeg kom til å tenke på er at han den siste uken har gått med ULL. Kanskje han skulle gått med merinoull (hva er forskjellen på ull og merinoull?).... Det eneste tipset til deg er at du må gå til legen! Det er lett å tro at ting går over....og , det ordner seg nok.....jeg har tenkt dette en gang for mye. Nå venter jeg ikke, går bare til legen og sjekker det. Gjør d du og! Anonymous poster hash: 78fae...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 13. november 2013 #4 Del Skrevet 13. november 2013 min gutt fikk små nupper/kviser og jeg ble anbefalt A-krem, fra apoteket, og det tok knekken på utslettet, i løpet av få dager ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bebet Skrevet 15. november 2013 #5 Del Skrevet 15. november 2013 Vi måtte slutte å bruke skyllemiddel, fordi vi merka at lillegutt fikk utslett av det. Vi har hatt veldig god effekt på pattesalva.. Den er kjempegod til tørr hud og fungert bra på utslett (i tillegg til min eksem). (legger med en link; http://www.venneslanetthandel.no/productdetails.php?product=472) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mam&mam Skrevet 7. desember 2013 #6 Del Skrevet 7. desember 2013 Datteren vår har også sånne nupper over hele kroppen, blir verre om hun har brukt mye ull (tror jeg) og vaskemlidler med parfyme. Har brukt aderma, men den tror jeg sved så har byttet til decubal, har på mildison de dagene utslettet er hissigst. Ellers tror jeg det er smart å gi barna tran, slik at kroppen får disse gode oljene. Bad og dusj mindre, det tørker ut huden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 8. desember 2013 #7 Del Skrevet 8. desember 2013 Min gutt har fått utslett to ganger nå, begge ganger var han forkjølt. Det var som små nupper og rødme, så som tørre, røde flekker av varierende str. Begynte i nakke og på hals. Så rygg og bryst. Så lyske og rompe. Så under armer. Det tok hvertfall tre uker fra start og til alt var helt vekke igjen. Smurte ikke på noe. Klassisk virusutslett iflg legen. Ellers kan han få litt eksem i kinna tidvis. Da hjelper purelan veldig her! Eksem er definert som fettfattig hud, og purelan er jo fett (lanolin) og ingenting annet. Bruker den som kuldekrem også! Helt super! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå