Gå til innhold

Hvilke halsluer for vinter er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker som ikke sklir ned i øya eller har for lite hull for ansiktet.. Synes det er så mange rare fasonger der ute. Har ei vår/høstlue fra Reima som har alt for lite hull til ansiktet, slik at bare halve øynene vises. Lua er ellers passe i størrelsen, kunne ikke vært mindre eller større. Stakkars barn... Har dere noen tips? Skal kjøpe vinterlue nå og vil ikke gå på samme tabben. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker veldig godt Kivat sine :) Ekstra polstret rundt ørene også. 

Skrevet

Jeg liker veldig godt Kivat sine :) Ekstra polstret rundt ørene også. 

Hvor selges de? :)

Skrevet

Kivat/kavat sine virker gode :)

Anonymous poster hash: a9111...7a2
Skrevet

Vi har balaklavalue både fra Kivat, Joha og Reima. Syns de alle har en tendens til å skli litt ned i øynene... Har gått over til vanlige luer og hals.

Anonymous poster hash: 3e184...c94
Skrevet

Ok, takk for svar dere. Forslag til hvilke butikker jeg finner det dere nevner i? Som i fysisk butikk, kan ikke handle sånt på nettet. Blir aldri riktig..

Skrevet

Ok, takk for svar dere. Forslag til hvilke butikker jeg finner det dere nevner i? Som i fysisk butikk, kan ikke handle sånt på nettet. Blir aldri riktig..

Vi kjøpte både Reima- og Kivat-luene på Barnas Hus på Ullevål i Oslo :)

Skrevet

Vi kjøpte både Reima- og Kivat-luene på Barnas Hus på Ullevål i Oslo :)

Takk! Jeg har faktisk aldri hørt om Kivat nemlig. Men da skal vi prøve dem på Barnas Hus :)

Skrevet

Har en veldig fin i tjukk ull fra babycare og en i tynnere ull fra Name it som er kjempe bra fasong på og fin str. :)

Skrevet

noen som har prøvd de fra pierre robert?

Skrevet

kivat er veldig bra, MEN kjøp de gjerne i en str mindre enn d barnet er feks. min gutt på 4 år brukte en kivat lue i str 2 år og da satt den perfekt.

ellers er HellyHansen fleece luene perfekt passform! og helt perfekt i størrelse synes jeg! det er den eneste halslua jeg har funnet som passer helt utmerket!!  (kjøpt på coop obs)

Skrevet

66north selges kun i nettbutikk tror jeg. De hadde butikk på aker brygge, men tror ikke den finnes lengre?

Utrolig godt fleece tøy der. Handler alltid som ei gal når vi er på island.

Skrevet

har kjøt de helt tynne ull-halsluene fra pierre robert. de sitter veldig bra :)

har de noe tykkere og?

Skrevet

Vi har en helt tynn i ull fra pierre robert, den stripete. en er helt fantastisk men den er jo veldig tynn da.. 

Skrevet

tror bare de har de tynne ja, må lete etter en tjukk en til vinteren jeg også :)

Skrevet

Enig med at Kivat er fantastisk, har prøvd mange luer, og disse er de desisdert beste. Har også vindstopper i ørene.

Om kivat luene sklir ned er det kun fordi man har kjøpt dem for store. 

Str 1 er 1-2 år,Str 2 er 23-5 år, og str 3 er 5-10. Min erfaring er at om barnet nærmer seg 2 år og er normal i hode str, kan du kjøpe 2-5. Og om barnet er 4+ kan du kjøpe største størrelse. Dersom barnet er normalt i hodestørrelse altså.

Anonymous poster hash: 0b3ac...7e0
Skrevet

Fornøyd med joha sin! Men kjøp litt stor, ellers går den opp mot munnen. Ikke noe problem med at sklir ned i øynene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...