Gå til innhold

Har noen av deres barn brukt Movicol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot forstoppelse? Har effekten vært grei? Legen har sagt at datteren min må gå på det i 1 mnd eller 2 og ser på pakken nå at det ikke er anbefalt til barn under 12 år.

Anonymous poster hash: f09bc...be6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt den vanlige movicol på hun i dag..hmm. Hun legen sa vi først skulle prøve den uten resept som det var 20 poser i før vi tok ut den på 100 poser som hun hadde gitt oss resept på. Hun sa ingenting om movical jr. Hun er jo barnelege så regner med hun kan sitt da?? :/

Anonymous poster hash: f09bc...be6
Skrevet

Vanlig movicol kan etter avtale med lege gis til barn under 12 år. Vårt barn har gått på det i flere år. Men jr smaker ikke noe og er lettere å løse opp, så vil anbefale det.

Skrevet

Vi gir både movicol jr. Og vanlig movicol til barn under 12 år der hvor jeg jobber. Så lenge legen har foreskrevet det til ditt barn så har han vurdert det som nødvendig. Våre små pasienter har god effekt av begge movicolene.

Anonymous poster hash: 41ef7...869

Skrevet

Ja, men kun Movicol junior.  Den smaker ingenting, jeg har hørt at den vanlige smaker ekkelt og det er vanskeligere å få i barnet den.. Min datter begynte på den da hun var 8 mnd og brukte det i 5 mnd. Var ganske heftig kronisk forstoppelse da. Det fungerte utmerket og etter 5 mnd hadde vi trappet såpass ned på dosen at da prøvde vi uten noen uker og da var hele systemet ordnet seg av seg selv. :)

Anonymous poster hash: 9bd8c...e40
Skrevet

Forresten så var det jeg selv som måtte si til legen (barnelege) at jeg ville ha juniorvarianten, det nevnte ikke legen. Så jeg tror du må "kreve" å få den, tror ikke de anbefaler den frivillig da den vel egentlig ikke er godkjent i Norge og det er sikkert mye styr med papirer osv?

Anonymous poster hash: 9bd8c...e40
Skrevet

Jenta mi har gått på vanlig movicol i flere år. Hun er 8 år nå. Har aldri hørt om movicol jr. Barnelegen sa det så fint "det er en menneskerett å få bæsje", så han mente at vi skulle fortsette med movicol så lenge hun trenger det.

Jenta vår har veldig god effekt av movicol. Vi har prøvd å kutte ned og kutte ut helt, men da har hun blitt forstoppet igjen etter kort tid...

Anonymous poster hash: 22b38...18b
Skrevet

Gutten min brukte vanlig Movicol i en alder av seks år. vi måtte bruke en galv pose om gangen. Det fungerte fint.

Skrevet

Jenta vår på 16 mnd bruker vanlig movicol ved behov.. Hun får en halv pose løst opp i drikke et par ganger i uka - funker det! :) 

Anonymous poster hash: 19b99...7a8
Skrevet (endret)

Ja, i et år ca fra han var ca 5-6 mnd.

Helt fullstendig forstoppet, vi bare trappet ned etterhvert og så var alt i orden igjen. :)

Helt trygt! :)

Vi blanda det i grøten, ikke reagert på noe smak nei. :)

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...