Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er en jente på 23 år som venter mitt første barn i februar. Jeg er ikke egentlig så redd for selve fødselen, men det jeg er redd for er at ting kommer til å rett vest med tanke på at jeg bor på en liten plass i finnmark, hvor nærmeste sykehus er 3 timers kjøring unna, kombinert med at jeg har termin i den verste vintermåneden med snøstorm og stengte veier... Blir ikke roligere av tanken på at det har skjedd med flere jeg kjenner at de ikke har kommet seg til sykehuset fordi ambulansen ikke kjører grunnet stengte veier og storm, og sykehushelikopteret ikke har klart å lande av samme grunn. En som bor her mistet barnet sitt under fødselen fordi de ikke kom fram til sykehuset i tide. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette her??? Anonymous poster hash: ce0e8...0e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085938-%C3%A5-f%C3%B8de-i-finnmark/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hei! Jeg bor selv i Finnmark, og må si at jeg skjønner deg godt. Som oftes går det jo bra, men dersom du er bekymret og det påvirker deg i stor grad, ville jeg ha søkt meg til et annet sykehus. Feks Tromsø. "Ulempen" er at du bør reise til sykehuset da ca 2 uker før termin, men tror dette har med flyforbud etter 38 uker å gjøre. Eller evt dra til sykehuset når termin nærmer seg. Men da må du kjøre/bli kjørt. Jeg skal selv føde i Tromsø, men det er mest fordi det har oppstått komplikasjoner under mine tidligere fødsler. Jeg personlig kjenner at jeg da ikke er trygg på å skulle føde i Finnmark. Det blir rett og slett en for stor psykisk belastning for meg. Det er jo fritt sykehusvalg så tror du kan ønske deg plass på andre sykehus enn det lokale. Evt kan du jo snakke med ditt lokale sykehus om du kan få komme dit i god tid før termin for å gjøre unna ventinga på pasienthotellet. Da er du i allefall ved sykehuset når fødselen begynner. Sikkert veldig lurt å snakke med jm om dine bekymringer rundt fødsel. Men ikke la deg "overtales" til å føde lokalt dersom du ikke føler deg trygg på det. Håper du har fått noen innspill her som du kan ta med deg. Som sagt så forstår jeg veldig godt at du blir bekymret. Spesielt når du kjenner noen som det har gått galt med i fødsel. Det er jo viktig for deg og barnet at du slipper å engste deg unødig. Lykke til! Anonymous poster hash: 7e332...e50 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085938-%C3%A5-f%C3%B8de-i-finnmark/#findComment-145757829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #3 Del Skrevet 15. oktober 2013 Også jeg holder til i Finnmark og har planer om å føde i Hammerfest. Har ikke bekymra meg noe særlig, annet enn at sykehuset ligger flere timer unna. Men, det har gått bra med andre, så det går bra med meg... håper jeg. :-) Vi får se hvordan jeg føler det når tiden nærmer seg! Anonymous poster hash: ee3d8...15b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085938-%C3%A5-f%C3%B8de-i-finnmark/#findComment-145767919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå