Gå til innhold

hvilken strømleverandør har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg skal flytte, og må jammen tenke på mer enn jeg hadde tenkt ;) Nå må jeg velge strømleverandør, men synes at det er mange kompliserte alternativer.

Har kikket på konkurransetilsynet sine sider, men regner med at det ikke bare er så enkelt som å velge den med lavest pris pr kwh? Eller er det det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den som har lavest pris ligger VELDIG mye lavere enn de andre på listen gjør kan du være ganske sikker på at de har regner feil og kommer til å sette opp prisen om kun kort tid.

Ellers er det lurt å velge en leverandør som produserer strøm selv, og ikke en som bare videreselger strøm, da dette over lang tid er mer sikkert (ift konkurser og slikt).

Jeg vil anbefale en leverandør som feks Ustekveikja Energi, som i mange år har ligget stabilt på topp 5 ift pris.

Hvis du har en økonomi som tåler svingninger i strømregningen, vil jeg anbefale at du inngår en spotpris/markedspris-avtale. Dette betyr at regningene blir høyere på vinteren når forbruket er stort og lavere om sommeren, men til gjengjeld betaler du kun gir hva strømmen koster akkurat når du bruker den (pluss et lite påslag selvsagt). Aldri velg standard variabel prisavtale.

Tåler dere ikke svingninger i regningene bør dere gå for en fastprisavtale. Kan være lurt å vente til sommeren igjen da, i håp om at fastprisen er lavere på det tidspunktet. Du må da binde deg for minst 1 år av gangen.

Hilsen en som har en mann i strømbransjen. ;)

Anonymous poster hash: 5366c...660

Skrevet

Norgesenergi. De pleier å komme greit ut i test.

Vi har abonnement som innebærer at vi betaler innkjøpspris + en fast pris pr mnd.

Anonymous poster hash: 7fffc...c04

Skrevet

Los.

Anonymous poster hash: 21c5b...7c6
Skrevet

Har rauma Energi og er knallfornøyd med dem som leverandør! Jeg har fastpris avtale fordi jeg ikke hadde økonomi til de store svingingene da jeg signerte med dem og jeg har valgt å fortsette å bruke dem fordi de har en veldig god kundeservice og gir meg bedre tilbud hver gang jeg skal fornøye hvis jeg har fått en billigere pris andre steder. De gangene jeg ikke har hatt råd til å betale regningen der da og har jeg bare tatt en kort telefon, snakket med samme person hver gang, og fått utsatt eller delt opp regningen uten noe tull eller gebyrer. En annen ting er at de ikke ringer å maser om et nytt og fantastisk tilbud flere ganger i året sånn jeg opplever med mange andre abonnement jeg har har.

Anonymous poster hash: c415f...57d
Skrevet

tusen takk for mange og utfyllende svar :) Jeg aner jo ikke hvor mye strøm jeg kommer til å bruke, og økonomien har jeg faktisk heller ikke helt kontroll på  :wacko:

Skrevet

da ble det Ustekveikja. Ingen binding så jeg kan vel bytte igjen om det ikke er bra nok :)

Skrevet

da ble det Ustekveikja. Ingen binding så jeg kan vel bytte igjen om det ikke er bra nok :)

Du kommer ikke til å angre, det er jeg sikker på. :)

Skrevet

:) Tusen takk for hjelp, det er en jungel det der :P

Skrevet

Ja, det er sant. Jeg er glad jeg har ekspertisen i hus, så det er han som tar seg av det der. Men jeg har jo lært litt av ham og da. :)

Skrevet

Ja, det er sant. Jeg er glad jeg har ekspertisen i hus, så det er han som tar seg av det der. Men jeg har jo lært litt av ham og da. :)

Ja, det er godt med litt eksperthjelp. Og da er jeg glad jeg har tilgang på dem via dib :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...