Groosalugg Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Mine barn har nå et fornavn og farens etternavn. Nå ønsker de å legge til mitt etternavn i tillegg. Jeg sitter og skriver navneendringsskjemaet nå og lurer på om mitt navn skal betegnes som mellomnavn, eller om det skal stå sammen med etternavet? Ex. Jens Hansen Olsen Er Hansen et etternavn eller et mellomnavn her?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Hansen er i ditt eksempel et mellomnavn Anonymous poster hash: b9821...637
Monajenten Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Hansen er mellomnavn om du skriver det sånn. Vil du at det skal være etternavn må han hete Hansen-Olsen.
Bananen Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Når jeg fyllte ut skrev jeg begge etternavnene under etternavn, uten bindestrek. Det ble fortsatt registrert som mellomnavn;)
☆☆☆ Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 Det er litt tullete at det er bestemt av folkeregisteret at "mellomnamn" er noko anna enn det engelske "middle name", det fører til mykje forvirring, om enn ufarlig forvirring. Men vi likar visst å legge eigne meiningar i diverse omgrep her på berget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå