Gå til innhold

Elsk og hat på en frædda

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å få ut gruffet først: 

- Nattamming. Å få opp øya klokka to på natta er ikke bare bare gitt. 

- Forkjøla nyfødt på sjette uka. Gad....

- Toåring og fireåring som krangler

- Drittvær

- Stor norsk husedderkopp, et hus fra 1938 og høst....

- Bananfluehelvete

Men det er jo tross alt hælj:

- Omelettfrokost

- Kaffe med litt melk og en bit mørk sjokolade

- Oktoberfest med gode venner

- En time på badet til å dusje, sminke og ordne hår (når man er vant til å slenge seg så raskt i dusjen at man knapt blir våt, mens baby ligger på stellematte på gulvet, og mascaraen har tørka inn i løpet av de siste månedene...da er den timen ganske luksus)

- Baby som tar flaske

- Gift med en mann som evner å passe og legge tre barn på under fem år, slik at mammaen kan få litt luft under vingene

- Gladioler

- Nyvaska hus og lukten av grønnsåpe

- Skitne unger som kommer hjem fra barnehagen, lukter pannekakene før de kommer inn døra og hviner av fryd. 

- Å glede seg til godteskålen og de siste tre episodene av breaking bad i sofaen i morgen!

- Ikke være gravid! (skal jeg nyte for resten av livet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må signere deg på 3 ting her- nei, 4, faktisk:

nattammingen, forkjøla baby (her har det vart siden fireåringen begynte i barnehagen og tok med seg alskens skit hjem), drittværet og det å ikke være gravid! ;)

Sånn utover det;

Hat:

- føler meg som en fjortis i trynet etter cerazette-start, har så usannsynlig uren hud om dagen..

- denne detox-greia jeg driver med med å drikke vann med sitronsaft og cayennepepper får meg til å måtte noe sinnsykt på do, hvert femte minutt i en periode. Går altså ikke an å gjennomføre når man skal noe vettugt.

- sover så lite om dagen at jeg har svære søppelsekker under øya.

Elsk:

- den lille vakre gutten min som akkurat nå krabber rundt for seg selv mens han utforsker stua og titter bort på mamman sin og smiiiiiler med jevne mellomrom

- at vi snart skal på baby- og småbarnssvømming med de små

- at fireåringen skal i bursdag til sin lille bestevenninne imorgen (de gikk i samme bhg, men så flyttet hun, og de savner jo hverandre såå)

- at det er lørdag og dermed den o' store sjokoladespisedagen imorra!

- at jeg har gått ned enda en kilo denne uken (den kommer vel på igjen imorgen, men pytt) 

:)

Skrevet

Jeg trår til med en hat og en elsk:

Hat: Forkjøla mann! Det er akk og uff og stønn og pust og pes og snufs og ingen i verden har noensinne vært så forkjøla....

Elsk: fredagskveld, sofa, strikketøy og guttungen hjemme på perm  :)

Skrevet

Elsk:

Har høstferie, er til fjells med alle ungene, mannen og mamma

Leser bok og slapper av

Hat:

Tåka ligger tung og det er lite fristende å være ute

Har en liste med folk som skal ringes ifm tv-aksjonen og jeg driver og utsetter det. På mandag skal det være ferdigringt.

Skrevet (endret)

Hat:

Høstmørket begynner å senke seg når jeg er ferdig på jobb

Jeg må på jobb igjen i morra, og kan dermed ikke være oppe så lenge jeg vil

Snopdagen er i morgen, men jeg har allerede gått på en smell med potetgull og melkesjokkis med mokka (LillaGorilla, du er så sterk - hvordan klarer du det?)

God middag som jeg selvsagt forspiste meg på

Elsk: 

I morgen er det snopdag! *kremt*

God, og relativt sunn middag som jeg ikke har så allerverst samvittighet for å forspise meg på likevel

Min jakt på lue, fjellkniv og klokke resulterte i nettopp det, pluss fileteringskniv og en jaktkniv, til den nette sum av 400 kr, inkl frakt.

Høy på vin og mann bestilte jeg impulsivt en skjønn liten laptop i går, som forhåpentligvis kommer i posten i morgen! Dingsefreak jeg?

Pappan min kommer på besøk til meg snart

Junior er verdens beste lille gutt som viser hver dag at han er glad i mammaen sin <3 Det gjør enhver møkkadag sååå mye bedre å se det skjønne ansiktet :)

Endret av mama foodie
Skrevet

Lørdagselsk

Endelig ferdig med lampeprosjektet mitt :D http://instagram.com/p/fFciiHkLR_/ (skrytelink :P)

Kaffe i sofaen helt alene etter mann og barn har reist en tur til svigermor. 

Rundstykker og horn i ovnen

Hat

Vaske og rydde hus mens mann og barn er ute

Skrevet

Søndagshat:

Møkka høstvær

Mannen på jobbreise i to hele uker til

Overivrige og arrogante moderatorer (jeg klarer ikke å slippe den)

Søndagselsk:

Alle barna mine er hjemme, inkludert den eldste slåpen som har flyttet langt bort

Ettåringens glede over å ha storebror hjemme, han får mange våte susser og hun følger han som en hundevalp

Kjempegod middag som jeg fikk lage helt i fred

Fyr i ovnen

Slanker meg og har nådd delmål 1 og er i god flyt mot neste

Heldigvis mer elsk enn hat i dag også :)

Skrevet

Bare elsk i dag :) 

- Koselig tur i duskregn med junior - vi har kastet steiner i elva, sett på sopp og pyntet naturen med småstein. Og funnet fram godsaker til kuene (gammel frukt) som de skal få i morgen

- Bakt knallgode, mørke brownies og laget nydelig karamellsaus til. Måtte kompensere litt for lite godisinntak i går :P 

- Fikk tid til en ettermiddagslur, og besvimte elegant på senga i 1,5 time. Nydelig :) 

- Koselig middag med gode venner i går sitter enda i kroppen som en varm følelse i dag :)

- Junior er offiselt i seng og sover, og mor bevilger seg et glass vin! 

God søndagskveld! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...