Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har ikke morgen sfo. Kun fra skolen slutter til 15.30 hver dag. Ikke leksehjelp. Betaler 1750 kr i mnd. De spiser varmmat 2 dgr i uken! Tomatsuppe, fiskepinner og potetmos, pølse og potetmos / makaroni og fiskeboller er gjengangere. 2dager har de brød med pålegg og en dag har de korn med melk eller cultura Egentlig helt ok, men skulle gjerne hatt mer variasjon og mer grønt. De sier at de har gitt opp feks grønnsakssuppe "for det liker dem ikke"! Mine barn har vokst opp med at det som blir servert er det som blir servert. Vi smaker, men må selvfølgelig ikke like alt. Har inntrykk av at barn stort sett liker gode smaker og ikke alltid trenger å få så "barnevennlig" mat som noen tror. De må ikke alltid ha nuggets,pølser eller pannekaker. Men andre ting blir jo så klart skummelt hvis man ikke er vant med å se det... Tanke nr 2 er at dette er en økning i energiinntak ifht barnehage. Der spiste de lunsj kl 11 og hadde "fruktmåltid" kl 14 (frukt/ yougurt eller frukt og knekkebrød) . Pluss at de rørte på seg hele tiden. Nå sitter de stille og har økt gjennomsnittelig inntak med ca 200 kcal pr dag.. Hva tenker du? Anonymous poster hash: ca20f...d0e
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Synd at barn skal få så usunn mat.. tragisk! Jeg spiste slikt da jeg var student med et latterlig lavt budsjett. Barn fortjener sunn og næringsrik mat! Anonymous poster hash: f5ec8...e7f
Gjest Julia1984 Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 De lager ganske sunn mat på SFO her. Han har fått fiskepinner 1 gang. Men når det kommer til Toro tomatsuppe er det i mitt hode ikke det verste barn kan få servert
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Nei, heller toro tomatsuppe enn fiskepinner og mos. Han får jo uansett sunn middag når han kommer hjem så dette blir jo bare en slags lunsj 2. Anonymous poster hash: ca20f...d0e
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Betaler litt over 1900 for halv plass på sfo her, inkudert matpenger. De får brødmat hver dag bortsett fra fredag, og det er supert synes jeg, middag får de jo når de kommer hjem. Det dekkes på bordet og det er mellomgrovt brød og husman knekkebrød å velge i, påleggene er leverpostei, salami, kokt skinke, smøreost, gulost og brunost. På fater er det agurk, paprika og tomat som de kan "pynte" skivene sine med. Etter måltidet får de frukt, det settes frem et fat med oppskjært frukt, varierer litt hva det er men f.eks eple, appelsin, druer, ananas, kiwi, plommer, melon o.l. Fredagsmåltidet er varmt men veldig enkelt, f.eks tomatsuppe, fiskepinner e.l. Anonymous poster hash: 6ab6f...b30
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 SFO kom for ca 20 år siden Har nesten ingen steder som er tilrettelagt for SFO det brukes klasserom, bomberom, osv Kjøkken som har kappasitet til å lage mat for 200 barn eksisterer ikke. Det er ikke satt av penger i budsjettet til å ansette kokk, det blir brukt, assistenter på 20, NAV utpaseringer. Det skal lages allergi mat, i minst 3 forskjellige varianter, det skal lages uten svin, det skal lages Halal. Det er ingenting som sier at den summen av betalingen skal gå på mat. vær glade for at barna deres får mat på sfo og slipper og ha med matpakker som må ligge i sekken en hel dag! Anonymous poster hash: a9802...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå