Gå til innhold

Dere med 3-4 barn, hvilken bil har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nr 3 på vei og vi er nødt til å bytte bil. Tenkter en del på Touran eller Ford S-Max... Hva har dere av anbefalinger? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest novembertretten
Skrevet

Veldig snart har vi 3 barn og vi har en Audi A5, aaaalt for liten, men sabla fin og rå å kjøre!  :lol: . Hadde Audi A6 stasjonsvogn før, og byttet fordi vi ikke regnet med å få flere barn, men A6-en var veldig romslig og fantastisk å kjøre. Perfekt familiebil!

Skrevet

Vi har Mitsubishi Outlander og er strålende fornøyd :) Har babysete, beltestol og pute i baksetet, og det går greit :)

Gjest 5 andre
Skrevet

Vi har Ford s-max og er veldig fornøyde. Plass til 3 seter i bredden, og god bagasjeplass, Har også kjørt Citroën grand c4, som også har bra sete- og lagringsplass. 

Skrevet

Har tre barn og en Ford Galaxy. Kjempe fornøyd! Alltid plass til en venn eller to til de eldste og alikevel vogna til minstemann. :-) Helt suveren å kjøre også. :-)

Eneste jeg har å sette fingeren på er at jeg kunne ønske den hadde 4WD....men det er bare fordi jeg alltid har hatt det før...Ellers er jeg super fornøyd. Deilig med separate seter til barna, som kan stilles slik at det er best for hver og en. Det frigjør mye plass. Vi har tre unger som blir bilsyke og da er det deilig med god plass og at de sitter litt høyere og har god oversikt ut. Det er ikke noe problem her. :-)

Skrevet

Hei! Har nr 4 på vei og har touran! Vi styrte fælt med å finne 7 seter med god kjørekomfor. Mange av disse bilene får en litt sånn varebil følelse av kjøreegenskaper. Var vel egentlig touran og Nissan sin nye 7 setter som skilte seg ut her. Touranen er praktisk iforhold til det å kunne fjerne seter og plass. Nissan er ikke like fleksibel.

Men ville styrt unna de eldre modellene til touran da disse har rykte på å ha mye feil.

Men bilen er praktisk og romslig, grei kjørekomfor! Får ikke typisk følelse av varebil. Men vil nå si at det ikke er et "villdyr"heller. Grei bruks/ familiebil. Men kjedelig hvis en er bilinteressert....

Anonymous poster hash: b2a4a...d1f

Skrevet

Har a6. Blir litt lite . Vanskelig å feste setebeltene pgs for trangt mellom barnesetene. Så vi skal bytte til q7. Eneste 7 seter med ordentlig bagasjerom når man bruker alle setene

Skrevet

Vi har, etter økonomisk vurdering og prøvekjøring, landet på Ford s-Max . Skulle gjerne ha hatt Touran med 4wd men den var så sabla dyr og riktig som tidligere skrevet her: hold deg langt unna eldre Touran. Så det ble det nest beste for oss en SMax. Vi har ennå ikke fått den men ser fram til å få bedre plass.

Skrevet

Vi har berre to barn hjå oss, men har likevel S-max som me er godt nøgde med.  Det er veldig romsleg i baksetet og har god bagasjeplass. Er og bittelitt bagasjeplass dersom alle seta er i bruk.  Synes og at køyrekomforten i s-maxen er overraskande god for ein slik type bil.  Einaste eg kunne tenkt meg annleis var å ha skyvedører bak, men dei få som hadde det rauk ut av vurdering av andre årsaker.

Ein litt større versjon er ford galaxy, som og er ein bra bil om du går for nyare modellar (vart fram til ca 2007 produsert på same fabrikk som VW sharan, og dei var like berykta)

Skrevet

Ford Galaxy eller peugeot 807 er store biler. Men Peugeot 807 er størst og kjempe praktisk men fransk og eletronik er lik 0,0000.

Anonymous poster hash: 5b410...b94

Skrevet

Eksen min kjøpte seg Ford S max, men jeg ser disse bilene på hvert bidige gatehjørnet (er sikkert fordi det er gode familiebiler ;) ), så jeg valgte heller en Opel Zafira 7-seter :)

Har 3 barneseter, ett av dem er bakovervendt. Syns Zafiraen er en god bil :)

Anonymous poster hash: 1e9fe...0eb

Skrevet

Har nr 3 på vei og vi er nødt til å bytte bil. Tenkter en del på Touran eller Ford S-Max... Hva har dere av anbefalinger? :)

Hadde mye helle gått for en Galaxy enn en S-Max. De er ganske like komfortmessig, men Galaxy er mye mer romslig innvendig.

Selv har vi tre barn og venter nr 4 nå straks. I tillegg har vi en stor hund. Vi har en VW Multivan, 7 seter. Veldig fornøyd med den. Kjekt å kunne flytte setene frem og tilbake på skinner i gulvet etter hvor stor plass man trenger mellom setene.

Nå har vi hatt tre barnevognbarn med slik bil og har til dags dato aldri slått sammen barnevogna:) løfte inn, låse svingen på hjula og sette på bremsen. Tut og kjør:-) Lettvindte løsninger er gull verdt med små og tette barn!

Anonymous poster hash: d4645...130

Skrevet

Vi har fire barn, og har en peugeot 807. God plass til alle sammen, i tillegg til barnevogn osv. 

Anonymous poster hash: fe86c...90a
Skrevet

3 barn, WV Sharan med elektriske skyvedører :) Kan ikke bli bedre! Goood plass og to voksne kan fint sitte i ekstrasetene bak ved behov.

Anonymous poster hash: 525b0...642
Skrevet

Vi kjørte en Peugeout 307sw og var veldig fornøyd med den da vi hadde 3 barn, den har tre separate seter bak så god plass til tre seter. Ungene elsket den bilen for de sitter høyt, har god utsikt og den har en del praktiske duppedingser som unger liker (flaskeholder, flybrett bak forsetene osv).

Da vi fikk unge nr 4 kjøpte vi en Ford S-max, vi er fornøyd med den. Eneste ulempen er at vi bor lit ulendt til et sted i landet med lite snø og mye is. Isete bakker for å komme seg hjem er ikke alltid så greit med denne bilen, den klatrer ikke akkurat opp bakkene når blåholken ligger.

Jeg ønsker meg en helt ny Peugeout 807, men de koster flesk, så det blir nok med drømmen ;)

Anonymous poster hash: 193ae...fbb
Skrevet

Vi hadde en plan om å kjøpe en nyere Citroen Grand Picasso C4, men de nyeste bruktbilene er nå ikke å oppdrive, siden den nye bilen er på vei (2014-modellen), så i dag skal mannen avgårde å se på en Peugeot 5008. Det er i praksis samme bil. Billigere enn Ford S-max og denne har i tillegg 3 isofixfester bak. Altså til hvert sete. Sikkerhet er viktig for oss, så isofix er et must! Termin med 3. mann var på tirsdag, så vi er ikke akkurat kjappe i avtrekker'n. Kjører i dag en volvo v70 og vi gråter nok litt når vi må gi fra oss den, men plassen i baksetet med tre store barneseter, blir bare for tight. Dessuten har den ikke tre isofixfester. Ellers er det bare en GROM bil!

Skrevet

Audi Q7 og Bmw x5. Vil ikke anbefale noen av dem som noen veldig praktisk storfamiliebil. Men akkurat når det kommer til bil så er det slik at både jeg og mannen setter "praktisk" langt ned på lista. Vi begge prøver å overbevise den andre om å byte sin i en WV transporter, men har vi klart oss til nå så er det i grunnen ikke noe stort behov lengre. 

Skrevet

Vi har en Toyota Landcruiser og en X5 (nye begge to). 

Toyotaen har 5 seter, og X5 har 7 seter. Veldig kjekke biler begge to. Men BMWen er det mye mer konfort i eller hva jeg skal si.

Vi har også en gammel BMW 528ia, 87 mod( ungdomsbilen til min kjære) :)

Vi har 3 barn, og venter nr 4 :)

Anonymous poster hash: 1eefc...108
Skrevet

Volvo XC90

Anonymous poster hash: 7b73e...5e6
Skrevet

3 barn og har vw touran 7 seter. Super fornøyd. Greit med 7 seter når ungene vil ha med venner.

Anonymous poster hash: 6386c...b62

Skrevet

Nissan evalia. Ikke sexy, men god plass og gode seter for alle mann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...