Marsipanmor Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg sydde 5 sting for 9 dager siden.. de skal liksom sitte i noen dager til.. men det som har skjedd er at stingene har "spist opp" huden min.. huden rundt "tråden" virker som å avstøte tråden så det som har skjedd nå er at såret er sprukket opp fordi stingene ikke sitter.. og da jeg egentlig skal ta ut stingene kan jeg sikkert bare plukke de ut for de bare sitter fast i en liten skorpe.. HVORFOR SKJER DETTE?? blir jo stygt som juling.. det har skjedd en gang før også et annet sted.
Marsipanmor Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2013 Til lege i morgen! for å sy på nytt tenkte du eller?
soleia Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Har dei brukt feil tråd? Tråd som vert brukt innvendig er i eit materiale som løyser seg opp sjølv, medan tråden som skal brukast i huda er fast må kuttast. Om såret sprekk opp må du kontakte lege og få sydd på nytt.
PrinsesseHengepupp Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Er det fordi du har hovnet opp at tråden er sunket inn? I såfall kan det være snakk om infeksjon og da bør du kontakte lege. Er fryktelig vanskelig for oss (jeg er helsepersonell) her inne å gjette når vi ikke ser. Så om du er usikker bør du stikke innom legekontoret og få dem til å se på det. Forøvrig pleier jeg å ta sting etter 8-10 dager, men det er på meg selv og mine nærmeste, i jobbsammenheng følger jeg alltid leges ordre (som vanligvis er 10-14 dager).
Flettfrid og lilleprins Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Til lege i morgen! for å sy på nytt tenkte du eller? Det vet jeg ikke om du må, kanskje det er nok å sette strips over. Og du bør få sjekket for evt i infeksjon.
Marsipanmor Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2013 Er det fordi du har hovnet opp at tråden er sunket inn? I såfall kan det være snakk om infeksjon og da bør du kontakte lege. Er fryktelig vanskelig for oss (jeg er helsepersonell) her inne å gjette når vi ikke ser. Så om du er usikker bør du stikke innom legekontoret og få dem til å se på det. Forøvrig pleier jeg å ta sting etter 8-10 dager, men det er på meg selv og mine nærmeste, i jobbsammenheng følger jeg alltid leges ordre (som vanligvis er 10-14 dager). Det er ikke infeksjon. Og da heller ikke hovent. Og tråden er riktig. Virker som at huden min bare ikke liker å bli sydd i.. tror kanskje jeg har vært litt mye borti det og vært uforsiktig med dusj.. så har det blitt litt mye sårkant rundt stingene som da førte til at det sprakk opp.. to av stingene har falt ut uten at jeg har sett det.. nå har jeg tatt alle.. føler ikke jeg kan dra til legen da det er litt min egen feil kanskje.. så får vel bare være slik.. blir stygt arr, men det er litt stramt der det er sydd så er jo litt håpløst å be fastlegen sy på nytt..(var ikke fastlegen som gjorde det heller)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå