Gå til innhold

Hvilket språk lærer folk barna?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er HELT sjokkert. Gutten min på 5 kom hjem og sa "helvete mamma" han forklare etterpå at han hadde lært det av nabogutten.. Banner dere til deres unger?

Isåfall hvorfor? Måte på at en 5 åring kan sånne ord.. Tragisk..

Anonymous poster hash: 72366...9d1

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Du vet at unger plukker opp av andre unger som har eldre søsken?

Skrevet

Jeg går trygt ut fra at TS ikke er fra Nord-Norge... :P

Anonymous poster hash: 4cc78...1a6
Skrevet

Jeg lærer han selvsagt ikke sånt språk, men man kan ikke styre andre.. plutselig så plukker han det opp av noen ungdommer i en butikk, eller andres foreldre, så plukker han det opp fra eldre nabobarn og andre. Han har i tillegg et par unge onkler som glemmer seg og banner rundt han.

Han har enda ikke sagt noen stygge ord, men regner med at de kommer snart, han er veldig til å gjenta alt.

Anonymous poster hash: 14d2c...e01
Skrevet

Jeg vet om foreldre som banner til ungene sine, så de lærer det ikke bare av søsken :)

Skrevet

Her går det i "i alle dager" og "fyttirakkern". Banner ikke i nærheten av ungene. Og om ei glose skulle finne veien ut allikevel og ungene kopiere den så overser jeg det. Da gir det seg selv.

Anonymous poster hash: 4f4ee...0ed

Skrevet

Hoho du skal bli bra sjokkert over både språk og adferd i årene som kommer.. Etterstreber ikke å lære barna å banne nei, men er dog oppmerksom at de nok kommer til å bli eksponert for slikt etterhvert ...

Anonymous poster hash: 8fc56...4a4
Skrevet

Her er desverre far i huset altfor sløv på det med banning. Så han banner daglig. Aner ikke hvor ofte jeg har sagt at han må slutte med den banninga for 3 åringer tar veldig etter. Men det er jo som å snakke til døve ører. 

Anonymous poster hash: b571b...3ad
Skrevet

Det skjer dessverre at våre unger hører et og annet banneord hjemme. Spesielt kan faren glemme seg bort litt, men det kan nok skje at jeg også glemmer meg. Det er i så fall i forbindelse med at man f.eks. slår seg, dunker seg eller sparker tåen borti noe, mao hvis vi får vondt, eller kanskje mister en melkekartong i gulvet så den sprenger.

Ungene mine får like stort sjokk hver gang de hører noe sånt. De har fått beskrevet at det er veldig stygge ord, så det vet de utmerket godt. Når de så uheldigvis overhører at vi bruker sånne ord, må vi forklare at det fremdeles er stygt og ikke burde forekomme, men at hverken mor eller far er perfekt til en hver tid og kan glemme seg bort de også. Og så ber vi alltid om unskyldning for munnbruken. Har ALDRI hørt barna bruke sånne ord.

Helt til slutt, så MÅ jeg få med, at det er helt tydelig at du ikke tenker over at det slett ikke trenger å komme fra foreldrene. Mange barn har eldre søsken.

Anonymous poster hash: a6f44...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...