Gå til innhold

Kriseråd til utslitt mor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynbte i kveld å venne tulla på 5 mnd til egen seng. Hun tar sjelden smokk. Så langt har det vært 2 timer med hyling og skriking. Jeg sitter der i 10 minutter, synger lavt, stryker henne over hodet og prøver å holde dyne nogenlunde på plass.

Har prøvd å gi henne vann og pupp, men vræler til hun hoster og gulper opp alt.

Og slik har det vært hver gang jeg har forsøkt tilvenning til egen seng (prøvd det 2 ganger før). Så hva gjør jeg galt? Skal jeg sitte der inne hele tiden? Går man ut når babyen er helt rabiat? Ikke har hun vondt, ikke er hun sulten eller tørst............hun vil bare ligge inntil puppen hele natta......

Anonymous poster hash: df40e...5e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man venter til barnet er litt eldre....???

Anonymous poster hash: 63b30...e72

Skrevet

Kan ikke. Far skal snart ut i permisjon og han kan ikke ha barnet i sengen. Jeg jobber natt så jeg er jo ikke der.....I tillegg har hele vårt samliv gått til helvete etter at hun kom. Hele kvelden går med på å vugge, bysse, amme og ende i seng kl 21. Sexliv og søvn er ikke-eksisterende

Skrevet

Er sånn det er med baby :) ikke altid alt går som man vil. Selv måtte vi ha babyen i senga til uken før hun ble 1 år. Så skjønner hva du mener. Lykke til :)

Anonymous poster hash: e41ac...b55

Skrevet

Kan ikke. Far skal snart ut i permisjon og han kan ikke ha barnet i sengen. Jeg jobber natt så jeg er jo ikke der.....I tillegg har hele vårt samliv gått til helvete etter at hun kom. Hele kvelden går med på å vugge, bysse, amme og ende i seng kl 21. Sexliv og søvn er ikke-eksisterende

Ehm slik er det,det første året!! Hallo skjerp dere.... Vær snill med barnet...

Anonymous poster hash: e406c...909

Skrevet

Man venter til barnet er litt eldre....???Anonymous poster hash: 63b30...e72

Kan ikke. Far skal snart ut i permisjon og han kan ikke ha barnet i sengen. Jeg jobber natt så jeg er jo ikke der.....I tillegg har hele vårt samliv gått til helvete etter at hun kom. Hele kvelden går med på å vugge, bysse, amme og ende i seng kl 21. Sexliv og søvn er ikke-eksisterende Anonymous poster hash: df40e...5e3

Hva med å legge henne som du har gjort før, sette sprinkelsengen inntil din seng og holde på henne? Far kan vel ha henne i egen seng ved siden av deres?

Skrevet

Sånn er det å ha baby.

Anonymous poster hash: 61af4...7fa

Skrevet

Hei snille deg! Noe kriseråd har jeg ikke tror jeg, men kjente meg litt igjen fra noen år tilbake. Ved fem måneders alder ville min gutt også helst sove ved puppen, men jeg sov ikke lenger godt med ham i senga. Han ble bysset i søvn ved puppen, og lagt varlig over i egen seng da han hadde sovnet. Han våknet om natta, og det var samme leksa da, eller jeg tok ham over i senga vår. Det var en slitsom periode forsåvidt, men en grei løsning for oss. Fra han var femten mndr sov han som en drøm i egen seng, og vi har stort sett hatt rolige netter siden da. Men det var en tøff rundt med mye hyling rundt ett års alder da ingen sov godt i samme seng, og han bare MÅTTE være i sin egen seng - og amming var over. Akk. 

Ser nå at du skal jobbe natt snart - da blir det kanskje ikke ditt problem i det hele tatt, men fars? Ting kan jo gå helt annerledes til når mor og puppen er borte?

Lykke til! Det er tøft å starte jobb når man fortsatt er kjempesliten, håper det kommer til å funke for deg. 

Skrevet

Ehm slik er det,det første året!! Hallo skjerp dere.... Vær snill med barnet...

Anonymous poster hash: e406c...909

Det er vi da helt klar over! Vi har et fra før! Og vi er da jammen ikke slemme med barnet. Men hun får heller ingen god søvn av å være avhengig av at mor vugger henne eller ammer henne konstant for at hun skal få sove. Ingen grunn til å være så krass

Skrevet

Man venter til barnet er litt eldre....???Anonymous poster hash: 63b30...e72

Kan ikke. Far skal snart ut i permisjon og han kan ikke ha barnet i sengen. Jeg jobber natt så jeg er jo ikke der.....I tillegg har hele vårt samliv gått til helvete etter at hun kom. Hele kvelden går med på å vugge, bysse, amme og ende i seng kl 21. Sexliv og søvn er ikke-eksisterende Anonymous poster hash: df40e...5e3

Hva med å legge henne som du har gjort før, sette sprinkelsengen inntil din seng og holde på henne? Far kan vel ha henne i egen seng ved siden av deres?

Vi har gjort det. Så jeg kan ligge og holde henne i hånden o.l. Men neida, det hjelper lite desverre. Men takk for råd hvertfall....

Skrevet

Å begynne å lære en baby på drøye fem måneder at hun kan sove i egen seng/ ikke farlig å finne søvnen selv, synes jeg er helt ok!

Sitt ved siden av henne til hun har sovnet, men ikke gi noe særlig "service". Og vær konsekvent og hold deg til planen.

Anonymous poster hash: 9bd6f...51d

Skrevet

Ville helt klart ventet lengre. Hun er så liten enda at hun trenger nærhet og trygghet ved å være nær en av omsorgspersonene når hun søker det. Tror barnet ditt vil få mye igjen om du veter noen mnd. Med utgangspunkt i hva jeg har lest (førskolelærer, barnevernpedagog) mener jeg at de tre første årene er avgjørende for barnets psykiske helse senere i livet (trygghetsfølese, tilknytning til andre mennesker, selvtillitt, selvbilde osv.) Barnet ditt vil få mye igjen om du venter noen mnd med å la henne gråte. Synes vi i vårt samfunn skal ha barna "selvstendige" raskere enn hva som er naturlig for barnet. Vet selv at det kan være enormt krevende å ha et barn som ikke sovner lett og som ikke kan sove for seg selv, men er kjempeglad for at jeg sto i det, har en trygg gutt på to år nå som sover godt i egen seng (fra han var ett år)

Anonymous poster hash: 9abb6...fbf
Skrevet

La far prøve? Hun lukter pupp/kos av deg. Ta deg en laaang gåtur og sats på at far får det til.

Skrevet

Dette kan far gjøre etter at du har begynt å jobbe. Da er ikke du der med din forstyrrende lukt ;) 

Skrevet

La far prøve? Hun lukter pupp/kos av deg. Ta deg en laaang gåtur og sats på at far får det til.

Signerer. La far prøve. Hvorfor kan du ha henne i senga men ikke han forresten? Hvis dette er viktig for HAN fordi han skal i permisjon så er det helt rimelig at han tar denne kampen.

Anonymous poster hash: 5ca74...dd9

Skrevet

La far ta det. Å avvenne med amming er nesten umulig så lenge ungen lukter pupp og mamma..

Men la for all del ikke ungen ligge alene og gråte..

Skrevet

Dette får bli fars kamp, etter min mening! Etter to måneder med slik du beskriver og ingen endring, måtte far trå til... Det gikk fem dager, så sov hun i egen seng, og etter et par uker, fant hun også søvnen selv, helt uten gråt. 

LYKKE TIL!

Anonymous poster hash: 10e4a...99b
Skrevet

Slik drev et vennepar på også, til mor kapitulerte og måtte la far ta over legging. Og simsalabim, etter under en uke så var det null problem å legge barnet.

Har også lest flere artikler der de anbefaller far å legge, fordi barner forbinder mor med amming.

Anonymous poster hash: 8c2be...87b
Skrevet (endret)

Kjøp en koseklut hvor du drypper litt brystmelk kanskje? Slik at hun lukter deg?

Eller som flere skriver her, far får ta kampen :D

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...