Gå til innhold

Flergangsfødende: Flere som har fått "melk" allerede?

Anbefalte innlegg

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg fikk helt sjokk jeg. tok meg et bad for å lindre kvalmen, og  så begynner ene brystet å lekke! Har ikke ammet på over 2 år, og har ikke kunnet klemme ut noe på minst ett år, så jeg fikk helt sjokk nå. det var da veldig tidlig, eller? Er 7+3...(!!)

Fortsetter under...

Har hørt om "fenomenet" før, så er nok ikke helt uvanlig :)

Jeg har ikke merket noe enda, men kjenner at puppene jobber litt innimellom.

Stikker i de på en måte. Mener å huske på at det var slik sist også, men jeg er ikke helt sikker :huh:

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

jeg hadde melka klar da datteren min ble født, melka kom vel sånn rundt uke 20. Men at jeg skulle begynne i uke 7 :P huff! Kroppen reagerer kjapt på hormonene denne gangen i forhold til de to foregående svangerskapene mine, det er helt sikkert!

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Det er iallefall umåtelig praktisk å ha melka på plass før babyen blir født. Dattera mi gikk bare ned 30 gram før hun la på seg igjen, og var godt over fødselsvekta før vi dro hjem fra sykehuset etter 3 døgn =) Slapp å stresse med ammingen i det hele tatt, og det var deilig! :) 

Jeg ammer fortsatt (han er 1 år), skulle slutte da han ble 1 år, og hadde begynt å miste melka. Tror der var veldig lite igjen. Men siste dagene virker det som han plutselig får ut mye mer, og at produksjonen er på vei til å ta seg opp igjen..

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

i mitt første svangerskap tror jeg faktisk ikke jeg fikk noe som helst før etter fødsel... Med datteren min var den på plass sånn rundt tiden for OUL ca, vi giftet oss når jeg var 21 uker på vei, og da lekket  det melk iallefall husker jeg :P så tror det varierer veldig, og kanskje har det betydning om man er førstegangs eller flergangs? 

Men av de to alternativene jeg har opplevd så er det definitivt bedre at brystene har forberedt seg litt i forkant, for FY FAEN det var vondt å gå fra en helt ordinær B-cup til en EE over natta! :P

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg fikk INGEN hormonelle strekkmerker, altså sånne som er lilla i farge. fikk noen små merker rundt arret etter navlepiercingen fordi huden ikke var tøyelig nok, og disse ser ut som rifter i underhuden. ellers slapp jeg helt unna. Hverken min mor eller mormor fikk strekkmerker, og jordmor sa at det ofte kunne være en pekepinn på om man fikk selv eller ikke =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...