Ileus Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Husk å sjekke puppene en gang i mnd i dusjen, dette er den beste måten å oppdage brystkreft tidlig og komme raskt til undersøkelse/behandling. http://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/egenundersokelse-av-bryster-1466.html Kjenner dessverre flere som har fått brystkreft i 30-40 års alderen.
Gjest vinterbrud Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Dette er utrolig viktig.Selv har jeg vært på mammografi,ultralyd og celleprøve av cyster i brystene mine.Hos meg er det nok ikke noe farlig,men jeg venter ennå på svar.
Musemorbr / Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Vekdig viktig! Håper alle sjekker seg. Nå har jeg vært full av melkekjertler siden 2010, og blir det vel til en gang i 2016, så jeg tenker av og til på brystkreft. Det er jo komplett umulig for gravide og ammende å kjenne nøye nok til at noe er helt sikkert. Sjekker over jevnlig uansett., selv om det er vanskelig. Heldigvis har vi ikke økt risiko i familien.
GeeGee Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg vet om flere som har fått påvist brystkreft i ung alder i forbindelse med amming. Og de ble ikke skatt alvorlig med en gang, for "de ammet jo"... Så hvis klumpen(melkekjertelen) ikke går bort, gå til legen! Og ikke la deg avspise med at det ikke er noe alvorlig, selvom det jo er mest sannsynlig er riktig. Heldigvis er det ikke så vanlig blant unge, men det er ofte alvorlig hvis man er ung. Flott å bli påminnet dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå