Gå til innhold

Bør vi kjøpe mountain buggy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vogn etter førstemann, kjøpte den ny og den kostet en del. MEN den er veldig godt brukt og regner med jeg kommer til å gå like mye tur når nestemann kommer i april. Er på leting (mest mannen) etter en brunt mountaik buggy, men kjøper ny hvis vi ikke finner brukt. Han har så veldig lyst på denne vognen og han kommer til å gå mye tur han også. Er det verdt å kjøpe den, når man eeegentlig ikke trenger ny vogn?

Anonymous poster hash: 284e5...37e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er super!

Anonymous poster hash: dc10c...7ca

Skrevet

Den er helt suveren på trillekomfort, vi har vært veldig fornøyd med den. Har gått mye tur i Marka, og den er veldig smidig i butikker o.l.

Ulempene jeg oppdaget underveis er at bagen er ganske liten og grunn, og dermed måtte ungen over i sportsdelen ganske tidlig. Sportsdelen kan ikke vendes mot deg. I tillegg synes jeg solskjermen var veldig liten ift det mange andre vogner har, husker jeg strevde fælt med å skjerme babyen med teppe og parasoll mens de andre i barselgruppa som hadde Emmaljunga ikke hadde noe problem...

Skrevet

Anbefaler TFK Joggster Twist. Vi stod mellom disse to,men endte opp med TFK av disse grunnene:

-Større bag

-Romsligere sportsdel i tillegg til justerbart fotbrett

- Håndbrem

- Blir mindre sammenlagt

- Kan kjøpe Multi-X bag til den som kan brukes begge veier

Syns MB er finere å se til,men her veide disse tingene tyngre enn utseende til MB ;)

Anonymous poster hash: 2df99...5a3

Skrevet

Anbefaler TFK Joggster Twist. Vi stod mellom disse to,men endte opp med TFK av disse grunnene:

-Større bag

-Romsligere sportsdel i tillegg til justerbart fotbrett

- Håndbrem

- Blir mindre sammenlagt

- Kan kjøpe Multi-X bag til den som kan brukes begge veier

Syns MB er finere å se til,men her veide disse tingene tyngre enn utseende til MB ;)

Anonymous poster hash: 2df99...5a3

Helt enig. Hadde MB før TFK og TFK er en mye bedre vogn - spesielt hvis han skal gå mye tur.

Anonymous poster hash: 8fb8e...b99

Skrevet

Man kan nok ikke ha ståbrett til søsken på tfk pga håndbremsen blir i veien tror jeg. Eller? Det problemet har man ikke på Mountain buggy...

Skrevet

Man kan nok ikke ha ståbrett til søsken på tfk pga håndbremsen blir i veien tror jeg. Eller? Det problemet har man ikke på Mountain buggy...

Jo, kan ha både ståbrett og søskensete. Og så kan man ha håndbremsen i tillegg, den er en grunn i seg selv til å kjøpe tfk:-)

Anonymous poster hash: 8fb8e...b99

Skrevet

Mountain buggy er en super vogn! Jeg har den til tvillingene og elsker den. Har veldig lyst på en tfk også,det er en knallgod vogn..men har ikke bruk for begge da. Også har vi en bugaboo donkey og en maclaren tvillingvogn også i hus :P vogndilla sa du? Neida,ikke i det hele tatt! Veldig usikker på om jeg skal bytte ut MB til TFK igjen. Veldig gode vogner begge to! Blir ikke feil uansett hva du velger! Håndbremsen til TFK er gull vært da!

Sagflisihåret : Du kan ha søskenbrett på TFK vognene,det har vi hatt :) Vet ikke om det går på de nye modellene da,men det gikk kjempebra på den gamle vår :-)

Skrevet

Men håndbremsen stikker jo sånn ut, akkurat der hvor hoder og skuldrene til den stående ungen er...kan man vri bremsehåndtaket utover, altså mot den som trillet?

Skrevet

Det gikk på vår vogn ihvertfall :) Mulig det var fordi den var veldig godt bruk og litt slitt (2008 modell). Har aldri hatt den nye modellen,så aner ikke om det går der :) Vi har søskenbrett på vår MB tvillingvogn,så det går på den også. Blir som sagt ikke feil hva du velger,knallgode vogner begge to!!

Skrevet

Det er håndbremse på mountainbuggy terrain. Anbefaler den om duskal gå mye tur, den har store hjul og kommer frem overalt :-) fantastisk trillekomfort!

Anonymous poster hash: b07fd...9c7

Skrevet

Vi har mountain buggy. Den er knallgod å trille, men støtdempingen er alt for dårlig for en nyfødt. I litt ulendt terreng blir babyen liggende og "hoppe" i vognen. Har byttet kulelager på hjulene flere ganger (vogna er brukt til ett eldre søsken før yngstemann som kom i sommer). Regntrekket dekker ikke hele bagen, og i kraftig regnvær blir det fort vått gjennom sidekantene. Synes emmaljungavogna vi hadde til eldste var mye bedre som nyfødtvogn og vogna fremsto som av bedre kvalitet enn MB.

Skrevet

Baby jogger city elite et også et veldig godt alternativ!

Anonymous poster hash: dc10c...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...