Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Min ex som mishandlet meg er nå i ett nytt forhold og hun er gravid. Jeg er ikke sjalu eller hevngjerrig, det handler ikke om det. Jeg ble sammen med han og han var snill og ting var fine, så ble jeg uplanlagt gravid og han ble ett monster.... Han drev med psykisk terror og jeg var langt nede. Tror ikke jeg var helt til stedet under svangerskapetet. Når hun ble født startet den fysiske misshandlingen itilllegg. Han var så sint og farlig. Han røykte hasj noe jeg tror han gjør enda. Jeg gikk fra han og meldte til politiet etter noen måneder. I mellomtiden burde egentlig flere meldt oss til barnevernet, men ingen gjorde dette. Vi har vært gjennom mange rettsaker og han får ikke sett datteren. Han er for psykisk ustabil. Han hsr ikke sett henne siden hun var 3 mnd hun er nå 4 år. Nå skal han bli pappa igjen og jeg har lyst å melde til barnevernet. Han har ikke vist mye forandring iløpet av alle rettsakene vi har vært gjennom. Blir det feil av meg å melde? Anonymous poster hash: 35bad...4d2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg vet ikke hvem hun er. Jeg vet bare at jeg vil redde henne og babyen fra det monsteret Anonymous poster hash: 35bad...4d2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Min eks mishandlet meg og vårt felles barn (mishandlingen av barnet skjedde etter bruddet og skjedde mens far hadde samvær). Far har sittet i fengsel for mishandlingen og han er fradømt foreldreretten. Han har nå fått ny baby med en annen dame og jeg har meldt fra til barnevernet. Jeg pressiserte i meldingen at det er far som gjør at jeg er bekymret for babyen. Anonymous poster hash: ceb0f...d75
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Min eks mishandlet meg og vårt felles barn (mishandlingen av barnet skjedde etter bruddet og skjedde mens far hadde samvær). Far har sittet i fengsel for mishandlingen og han er fradømt foreldreretten. Han har nå fått ny baby med en annen dame og jeg har meldt fra til barnevernet. Jeg pressiserte i meldingen at det er far som gjør at jeg er bekymret for babyen. Anonymous poster hash: ceb0f...d75 Meldte du anonymt? Eller fikk han vite at det var du som meldte? Anonymous poster hash: 35bad...4d2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Min eks mishandlet meg og vårt felles barn (mishandlingen av barnet skjedde etter bruddet og skjedde mens far hadde samvær). Far har sittet i fengsel for mishandlingen og han er fradømt foreldreretten. Han har nå fått ny baby med en annen dame og jeg har meldt fra til barnevernet. Jeg pressiserte i meldingen at det er far som gjør at jeg er bekymret for babyen. Anonymous poster hash: ceb0f...d75 Meldte du anonymt? Eller fikk han vite at det var du som meldte? Anonymous poster hash: 35bad...4d2 Meldte ikke anonymt, men meldte under mitt gamle navn. Etter volden og drapstrusler har jeg og barnet byttet navn, flyttet til en annen kant av landet og har fortsatt voldsalarm. Meldte under mitt navn fordi jeg vil at hun nye dama skal vite om det som skjedde med oss og at jeg nå er bekymret for dem. Meldte også under mitt navn slik at barnevernet kan ta det alvorlig. Kanskje hun kommer seg bort med babyen. Anonymous poster hash: ceb0f...d75
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg ville tatt en samtale med barnevernet for at de skal kunne rådgiver deg videre. I Norge er det slik barnevernet ikke kan sette inn tiltak osv før babyen er født (men noen få unntak, men det du beskriver faller ikke inn under dette) Har du noen gang anmeldt din ex for vold eller trusler? Har han noen dom? Da stiller du (og det nye barnet) sterkere. Den norske barnevernloven er altfor lite streng og gjør at barnevernet antagelig ikke kan gjøre så mye om du melder fordi barnet ikke er født og fordi det ikke er sikkert at det nye barnet og moren vil oppleve det samme du har opplevd. Etter barnet er født kan du sende inn en bekymringsmelding for at far f eks røyker hasj. Da vil de kunne undersøke saken. De vil også med større sannsynlighet undersøke saken om du er åpen og forteller hvem du er, sine opplevelser og din frykt for at babyen i moren skal gjennomgå det samme. Anonymous poster hash: e1960...c9a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Ja jeg anmeldte han, han fikk en dom og sonet den. Han har og besøksforbud. Vi hsr vært gjennom flere barnefordelingsaker, han anket til høyesterett, men jeg har full foreldreansvar og all omsorgen. Han hsr som sagt ikke sett henne på snart 4 år , Men er bekymret for det nye barnet og moren. Må jeg vite adressen deres? Det vet jeg ikke nemlig Anonymous poster hash: 35bad...4d2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Send bekymringsmelding!! Hvis de ikke vil gjøre noe med saken før barnet er født så send en ny melding når barnet er født! Tenk på den lille babyen som må leve med en slik far. Jeg håper virkelig barnevernet vil ta tak i saken. Du kan be om å være anonym overfor eksen din, men at barnevernet likevel vet navnet ditt så er meldingen sterkere. Anonymous poster hash: 61e50...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå