Gå til innhold

Trenger råd! Positiv eggløsningstest dag 19 i syklus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....de siste 3 mnd. Dvs at el kanskje er dag 20-21 i syklusen. Mensen kommer 1 uke senere.

Hvor mye skal man stole på disse testene?

Hadde jeg hatt el dag 20-21, så ville vel ikke mensen kommet så raskt dom 1 uke senere??

Kan jeg ha hatt el tidligere i syklus (negativ i går kveld)

Står liksom overalt at mensen kommer 14 dager ca etter el...hos meg tydeligvis 6-7 dager etter el hvis jeg skal stole på testene

Anonymous poster hash: 258bc...57e

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen??

Skrevet

Høres ut som om du har en defekt luthealfase. Ta kontakt med en privat gynekolog slik at de kan ta blodprøver av deg når du har eggløsning, for å se om du faktisk har eggløsning. Hvis mensen kommer en uke etterpå rekker ikke egget å feste seg, å da blir det ingen barn heller. Mulig du vil trenge hormoner for å forlenge luthealfasen :)

Anonymous poster hash: 0c34f...cbc

Skrevet

Jeg har ikke veldig god greie på el-tester, men ville tro at den stemmer den som du tar. Det er veldig individuelt når det gjelder eggløsning, selv om de fleste får mensen etter litt lengre tid enn deg, er det absolutt ikke umulig at du har eggløsning nærmere mensen enn "normalen" har. Ville stolt på testene du tar :)

Anonymous poster hash: c2ee4...3b5

Skrevet

Hi her

Jeg går på pergotime. Tar blodprøver hver måned som bekrefter at jeg har hatt el....

Hadde sex i går kveld. Positiv el-test i kveld.....kan jeg likevel bli gravid hvis jeg ikke har mer sex denne syklusen??

Skrevet

Dytter

Annonse

Skrevet

Du kan bli gravid ja, litt kort lutealfase. Dette bør du nevne til Gyn din så du kanskje får progesteron-støtte så lutealfasen din blir litt lengre. Hadde samme problemet her.

Skrevet

Du har veldig lang follikelfase og kort lutealfase. En lang follikelfase er ikke så mye å bekymre seg for, men du har for kort tid mellom el og mens til å bli gravid. Jeg gikk fra 14 dager follikelfase og 14 dager luteal (28 dagers sykluser) til 18-19 dager follikelfase og 14 dager luteal, ble gravid på det.. Få sjekka opp hormonene dine hos gyn.

Anonymous poster hash: 3c967...45e

Skrevet

Du har veldig lang follikelfase og kort lutealfase. En lang follikelfase er ikke så mye å bekymre seg for, men du har for kort tid mellom el og mens til å bli gravid. Jeg gikk fra 14 dager follikelfase og 14 dager luteal (28 dagers sykluser) til 18-19 dager follikelfase og 14 dager luteal, ble gravid på det.. Få sjekka opp hormonene dine hos gyn.

Hvilke hormoner sjekker gyn da?? Har sjekket både amh, fsh som er normalt. Østeriol (?) nevnte han ikke selv om jeg har tatt prøve. Skal ta kontakt hvis jeg ikke er gravid denne mnd

Skrevet

Progesteron er nok hovedfokuset siden det er det hormonet som sørger for lang nok l.fase, men de kjører sikkert full pakke med f.eks østrogen og prolaktin også. Full oversikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...