Gå til innhold

Hva slags garn bør jeg velge når jeg skal strikke babyteppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde egentlig bestemt meg for alpakkagarn, men ble litt usikker da jeg fikk for meg at dette er "langragget".. Stemmer det?

Er det flere typer alpakka-garn, kanskje?

Eller vil dere anbefale noe helt annet? :)

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

alpakka baby heter hvertfall det jeg og de jeg kjenner bruker når vi strikker til baby/barn..

Gjest novembertretten
Skrevet

Jeg strikker teppe i tynn alpakka fra Du Store Alpakka. Loer eller røyter ikke og er ypperlig til babyteppe,

Skrevet

"Tynn alpakka" fra du store alpakka er kjempedeilig til baby! Eller et garn som er ull og silke! Mohair er også deilig og mykt, men det syns jeg blir litt for langragget/litt vel "pusete".

Anonymous poster hash: ae5ef...347

Skrevet (endret)

Har høyrt at alpakkagarn er ikkje anbefalt til babyar fordi det loar meir enn ull, og babyar har det med å bite og putte i munnen.  Det kjem an på kva teppe du skal lage, men feks babyull funkar bra.  Eller nøstebarngarnet.

- Rettelse:  Det er Angoragarn som ikkje er anbefalt til små babyar viser det seg :) 

Endret av soleia
Skrevet

LIker lanett baby ull, har ikke strikket teppe da, bare klær

Annonse

Skrevet

Mamma strikka et pledd til mini kom i alpakka og mohair garn. Og pleddet er så deilig og varmt :)

Skrevet

spørs hvor tynt eller tykt du vil ha det. Jeg har strikket endel babytepper i Drops Eskimo. Det er et ullgarn som er litt tykt og fluffy. Blir et deilig og mykt teppe.

Anonymous poster hash: 56cf3...c77
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! :)

Det setter jeg pris på.

Planen var å lage et jeg kan ha i vognen, men også et som kan pakkes rundt den lille, så det er dumt dersom det loer.

Da går jeg nok får baby-alpakka eller tynn alpakka i første omgang.

Og så fikk jeg innmari lyst på et med Drops Eskimo garn :)

Kanskje godt at frøet ikke kommer før i april slik at jeg får tid til å strikke maaange tepper :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...