Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Barn 1,5 år hatt feber siden mandagkveld, opp mot 40 alle dagene. Vært hjemme i dag også, selv om hun har virket frisk. Tp målt i ettermiddag var 37,6. Nå er den 38,0. Er det et selvfølge at hun må være hjemme i morgen også, eller ville du sett an i morgen tidlig (men de fleste har vel lite feber på morgenen, og så stiger tp utover dagen..) Anonymous poster hash: 57378...e1a
Superdolly Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Hvordan er almenntilstanden da? Virker barnet friskt og opplagt i dag, eller var det slapt og sykt?
soleia Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) For meg er det sjølvsagt at eg ikkje sender ungane i barnehagen dagen etter at dei har hatt feber. Som du seier, så stig temperaturen utover dagen sjølv om dei kan vere feberfrie til morgonen. Om jenta har hatt feber heile veka vil ho neppe vere opplagt til ein lang dag i barnehagen i morgon. Hadde late ho fått helga til å komme seg på, og møte opplagt i barnehagen på mandag. Går ut frå at barnehagen dykkar har reglar for sjukdom hjå barna, slik vår og dei fleste barnehagar har. Her er regelen ein feberfri dag, og 48 timar etter siste oppkast eller diaré. Det er ikkje så kjekt å melde fråver til jobben, men slike reglar er greie å forhalde seg til. Endret 3. oktober 2013 av soleia
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Ho er i god allmenntilstand. No er tp 37,7. Barnehagen har ingen regler om feberfri dag. Anonymous poster hash: 57378...e1a
☆☆☆ Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Ville nok tenkt at så langvarig feber har teke på, og at det kan vere greit å ha barnet heime til mandag så han skal rekke å bli skikkelig frisk att.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Tusen takk for svar jenter, jeg blir hjemme! Anonymous poster hash: 57378...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå