labine Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Har egentlig ikke regnet med at guttungen fikk skoleskyss i år uten at jeg har dobbeltsjekket...men nå viser det seg at en i nærheten får det så da dobbeltsjekket jeg avstander. Ifølge gulesider.no så er det 4.2 km til ungdomskolen herfra med bil, mens når jeg gikk inn på google maps og søkte - der går det an å velge fotgjenger - så får jeg oppgitt 3.7...Noen som veit hvilken måte skoleskyss blir regnet på? Sendte med guttungen skjema til skolen i dag, men bare litt nysgjerrig... Og for den som må lure - han har å bruke sykkelen så lenge det er sykkelføre, men når det er masse snø og 30 minus som det kan være her lenge om vinteren så slipper han å sykle...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 a) Elever i 1. klasse/ førskolen som bor mer enn to kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1. Elever i 2.-10. klasse som bor mer enn fire kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1 Anonymous poster hash: b45f0...256
labine Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2013 a) Elever i 1. klasse/ førskolen som bor mer enn to kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1. Elever i 2.-10. klasse som bor mer enn fire kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1 Anonymous poster hash: b45f0...256 Greit nok det - men hva når gangvei er kortere enn bilvei da det er gjennomkjøring forbudt gjennom et boligområde...Å gå gjennom boligfeltet er ca 3.7 km og å kjøre rundt er ca 4.2....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 a) Elever i 1. klasse/ førskolen som bor mer enn to kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1. Elever i 2.-10. klasse som bor mer enn fire kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1 Anonymous poster hash: b45f0...256 Greit nok det - men hva når gangvei er kortere enn bilvei da det er gjennomkjøring forbudt gjennom et boligområde...Å gå gjennom boligfeltet er ca 3.7 km og å kjøre rundt er ca 4.2.... Som skolevei regnes både offentlig bil-, gang- og sykkelvei, samt privat vei som er åpen. Det er altså 4km. skolevei regnet én vei langs korteste fremkommelige vei Anonymous poster hash: b45f0...256
labine Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2013 a) Elever i 1. klasse/ førskolen som bor mer enn to kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1. Elever i 2.-10. klasse som bor mer enn fire kilometer fra skolen regnet fra dør til dør har rett til skoleskyss, jf. opplæringsloven § 7-1 Anonymous poster hash: b45f0...256 Greit nok det - men hva når gangvei er kortere enn bilvei da det er gjennomkjøring forbudt gjennom et boligområde...Å gå gjennom boligfeltet er ca 3.7 km og å kjøre rundt er ca 4.2.... Som skolevei regnes både offentlig bil-, gang- og sykkelvei, samt privat vei som er åpen. Det er altså 4km. skolevei regnet én vei langs korteste fremkommelige vei Anonymous poster hash: b45f0...256 OK. Det var det jeg lurte på. Da er det nok under 4 km da...så da blir det å kjøpe busskort til ham når det ikke er sykkelføre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå