Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har et barn som blir 10 år i løpet av dette året. Barnet sliter på mange måter, har dysleksi, tourettes, og går til Bup for utredning i forhold til andre diagnoser. På foreldreintervju på Bup ble barnet diagnostisert med tidligere depresjon/depresjonssymptomer, men på tidspunktet vi var inne til intervju så hadde barnet hatt en bedre periode en stund. Dette var like etter sommerferien, og det virker som om problemet er i forbindelse med skolen for nå går det nedover igjen. Barnet er generelt nedstemt, gruer seg til å gå på skolen, kan ha store følelsesmessige utbrudd av både sinne og tristhet. I dag har det vært en episode på skolen og i etterspillet av dette har barnet gitt uttrykk for at barnet hater livet sitt og helst ikke vil leve.Det er andre gang barnet kommer med et slikt utsagn nå i høst. Her hjemme virker det som om barnet er tilfreds og har det bra, og jeg har et tett samarbeid med skolen. Jeg skal ringe Bup i morgen for å ta opp dette, men jeg vil gjerne ha råd eller erfaringer fra andre som har opplevd lignende og som forstår hvor jævlig det er som mamma å høre at barnet ditt ikke vil leve. Hvordan har det gått med barnet? Hvilke tiltak har vært brukt og hvordan har dette fungert? Evnt andre råd? Beklager at jeg bruker barnet konsekvent i teksten, vet mange synes det er irriterende å lese, men jeg føler det er viktig for barnets del å anonymisere så mye som mulig. Anonymous poster hash: b5ff3...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå