Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Har en dagmamma til mitt 13 mnd gamle barn. Hun passes av en veldig snille og grei dagmamma hjemme i vår leilighet. Nå har hun besøk av søsteren. Begge er glade i å synge og legger ofte ut syngevideoer av seg selv på facebook. Nå har de lagt ut noen der de synger sammen, hjemme i vår leilighet. Så merker man på videoen at babyen lager en liten lyd eller krever litt opppmerksomhet - dagmamma forsvinner ut av bildet syngende, og kommer inn igjen med babyen i armene. Hun er i en sånn vinkel at babyen ikke kan identifiseres, så det e i kke noe problem. Men hun smådanser og gynger på barnet, mens hun synger og gauler kjempehøyt. Barnet mitt ser ikke ut til å bry seg - gråter ihvertfall ikke. Men...... Jeg vet ikke helt om jeg er så glad for dette. Kan ikke helt sette fingeren på hva det er. Liker liksom bare ikke at de driver og utfolder seg, legger innsiden av mitt hjem ut på nettet...synger kjempehøyt med barnet rett ved...Jeg vet ikke... Er jeg teit som bryr meg? Anonymous poster hash: ec236...004
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Vi har også hatt dagmamma som kom hjem til oss. Generelt ville jeg ikke likt at hun fikk besøk i vårt hjem. Greit at hun treffer bekjente, men da får de møtes ute. Det er du som betaler for den tiden hun bruker med din datter. At hun ikke skal lage Facebookvideoer i sin betalte arbeidstid ser jeg på som en selvfølge. Anonymous poster hash: b00b5...be3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Hadde helt klart tatt opp med henne at hun i arbeidstiden lager video med søsteren og at hun legger dem, som er tatt opp i mitt hjem og med mitt barn, ut på internett. Slikt ville IKKE vært akseptabelt! Anonymous poster hash: 1e02e...e35
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Ikke akseptabelt! Du betaler henne tross alt. Hadde babyen sovet hadde det sikkert stilt seg noe annerledes, men å lage facebook-videoer i arbeidstida og med våkent barn er virkelig ikke greit!! Anonymous poster hash: 45f73...d9d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar. Jeg tenker faktisk også litt på høreselen til barnet: hun sang sånn kjempehøyt, som whitney Houston på det de aller mest intense pariene - og babyens øre er jo rett ved munnen hennes.... HI Anonymous poster hash: ec236...004
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar. Jeg tenker faktisk også litt på høreselen til barnet: hun sang sånn kjempehøyt, som whitney Houston på det de aller mest intense pariene - og babyens øre er jo rett ved munnen hennes.... HI Anonymous poster hash: ec236...004 Huff!! Ikke greit... Der ser man faren ved å ha dagmamma, man aner ikke hva barna faktisk blir utsatt for... Anonymous poster hash: 45f73...d9d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Vi er superfornøyd med vår dagmamma, kunne ikke hatt barnet vårt en tryggere plass. Husk nå det er mye snusk rundt i barnehagene også, gruer oss til den tid da vi må levere småen det. Anonymous poster hash: 1a7a3...35c
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Ta det opp med henne du. Forklar at det handler ikke om at det var FOR ille, men at du ikke ønsker at hverken ditt hjem, eller ditt barn blir vist på offentlige medier foruten at det er du selv som har "plantet" det der.. Det er jo så klart ikke det verste de kunne gjort, men din mening om dette skal det vises forståelse og respekt for.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar. Jeg tenker faktisk også litt på høreselen til barnet: hun sang sånn kjempehøyt, som whitney Houston på det de aller mest intense pariene - og babyens øre er jo rett ved munnen hennes.... HI Anonymous poster hash: ec236...004 Huff!! Ikke greit... Der ser man faren ved å ha dagmamma, man aner ikke hva barna faktisk blir utsatt for... Anonymous poster hash: 45f73...d9d hun sa jo i hovedinnlegget at dagmammaen var flink og grei,så syns det er drøy kommentar av deg. Hi ER jo faktisk fornøyd med dagmammaen. Anonymous poster hash: 13e26...3dc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar. Jeg tenker faktisk også litt på høreselen til barnet: hun sang sånn kjempehøyt, som whitney Houston på det de aller mest intense pariene - og babyens øre er jo rett ved munnen hennes.... HI Anonymous poster hash: ec236...004 Ble nok ikke skade av den ene gangen, men ved flere runder, så kan det jo i verstefall påvirke hørselen, men er jo bare å si ifra at 1: du vil ikke ha hverken hjem eller barn ut på nett uten tillatelse fra deg først, og 2: er helt ok at hun synger, men hold ikke ungen helt inntil når du synger høyt, eller hold deg fra å synge de høyeste strofene når du holder lille, er bare litt redd for ørene. Er jo ingen krise å ta det opp med henne Anonymous poster hash: 517ca...c0e
Gjest Julia1984 Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Hadde virkelig ikke reagert på dette!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Vi er superfornøyd med vår dagmamma, kunne ikke hatt barnet vårt en tryggere plass. Husk nå det er mye snusk rundt i barnehagene også, gruer oss til den tid da vi må levere småen det. Anonymous poster hash: 1a7a3...35c Barnehager er stort sett supert og trygt det også, ville ikke gruet meg til det hvis jeg var deg Vi er superfornøyd med vår barnehage, hvor barna er sammen medd venner og trygge voksne Husk at i en barnehage er de flere voksne som har "kontroll" på hverandre samt de har kolleger og en helt annen mulighe til å utvikle seg faglig til beste for barna, mens en dagmamma er alene og en kan aldri være helt sikker på hva som foregår. Alt har sine fordeler og ulemper Anonymous poster hash: 6b3ed...259
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå