Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk svar fra ABC Klinikken i går, og har fått plass:) Termin 1 juni, og søkte i uke 6. Ser fram til å føde der!

Så flott, Stella! :) Jeg har termin 2. juli og fikk også svar i dag om at jeg har fått plass på ABC-klinikken! Skal se vi havner der samme dag... :D

Fortsetter under...

Takk for tips!

Gravid for første gang med termin 2. juni :wub:

Hadde tenkt til å vente til uke 11 med søknad siden det er da jeg har første svangerskapskontroll, men nå skal jeg sende inn en søknad med det samme. Jeg kunne tenke meg ABC-klinikken på Ullevål. Noen som har erfaringer derfra?

Jeg fødte på ABC på Ullevål i 2011, og skal føde der igjen nå i november.

Hadde en fantastisk opplevelse der sist. Luksusfødsel kaller jeg det. Man får jo stor dobbeltseng å føde i, store fødestuer som alle har badekar. Du får dempet belysning og stearinlys hvis du ønsker det, og jordmødre som stort sett har tid til å være hos deg hele tiden (hvis du vil). Ingen steril sykehusfølelse.

Barselrommene ligger rett over gangen fra fødestua, og er store og flotte med plass til far. Også blir man jo godt kjent på avdelingen på forhånd ettersom man kan ta alle svangerskapskontrollene der.

Det eneste negative jeg har å si er at jeg synes jeg fikk litt dårlig oppfølging ift amming etter fødselen. Ammingen gikk uproblematisk for meg, så det er mulig det var derfor de brukte lite tid på meg? Men jeg følte ikke jeg ble "sett" av jordmødrene like mye etter fødselen, som før og under fødselen.

Men opplevelsen ga absolutt mersmak, og jeg skal som sagt føde der igjen i november. Gleder meg!

Går til kontroller hos Torill på ABC nå, og hun er herlig. Håper jeg får henne under fødsel også.

Høres utrolig fint ut! :)

Ja, det var min første. Jeg gikk i badekaret når jeg var 6 cm. Og på et kvarter ble det 9 cm og jeg fikk pressrier. Det gikk for fort for babyen, hjerterytmen sank, og han var ikke langt nok nede i bekkenet, og var ikke ferdig rotert. Så de sendte meg over på sykehuset. Det som er deilig er at de ikke tar noen sjanser.

Så det funket ikke for meg i den grad at jeg ikke fikk lov å føde der.

Det hele ble veldig voldsomt for meg når vi kom over på sykehuset. Plutselig var rommet fullt av folk, og ting skulle registreres. Da var jeg veldig klar for litt smertelinding, hva som helst egentlig. Men det hadde vi ikke tid til.

Jeg synes de styra fælt, satte kateteret på meg, de trodde blæra blokkerte. Men jeg hadde jo gnålet om vann i en time, men ikke fått noe, så jeg var nærmest dehydrert,

Så ble det sugekopp til slutt. Han kom stjernekikker eller hva det heter. Med fjeset opp mot mor. Han var så sint i fjeset da han stod halvveis ute. Dette var ikke noen uvanlig fødsel sett fra legenes perspektiv. Men for meg som hadde sett for meg en litt mer rolig tilstand ble dette grusomt.

Jeg har flere venninner som forteller solskinnshistorier derfra.

Og jeg tror jo på at det er bra for barnet og i utgangspunktet mor. Derfor jeg valgte det. Men nå tørr jeg ikke velge det igjen. Men omsorgen jeg opplevde på ABC ovenfor den fødende er helt unik og fantastisk.

Oj..så dramatisk! Jeg ville egentlig føde hjemme, men det er situasjoner som dette, som gjør at jeg velger sykehus....ABC klinikken er et godt alternativ sådan, med beredskap i nærheten om det skulle være behov. Har hørt at flere er veldig fornøyd med barselstiden der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...