Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Å like ett innlegg er vel å delta i en tråd på lik linje som å kommentere, om jeg ikke tar feil?

Er det da greit å svare som moderator i en tråd, samtidig som man sitter å trykker liker på andres kommentarer i samme tråd?

Anonymous poster hash: 67b61...308

Fortsetter under...

Nei. La merke til den også, men tenkte på ett annet innlegg når jeg spurte. Hvor bm liker innlegg fra ikke-bm'er, altså at hun liker innlegg som tilhører diskusjonen, samtidig som hun svarer som modder.

Hvor går grensen deres?

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144084537-bare-jeg-som-syntes-pappaen-til-d%C3%B8dssyke-ylva-deler-for-mye/page-2

Her liker cat.68 innlegget til iiik, samtidig som hun svarer som modder med rød kursiv tekst rett etterpå. Burde da ikke en annen bm ha svart i denne tråden?

Annonse

Hun liker også plysh sitt innlegg på side 1 også. 

Ser at denne går litt i gråsonen, men det ser jo litt rart ut når dere har som prinsipp at man ikke skal delta og moderere i samme tråd!

Ja gjør det ;) For å trykke liker blir jo det samme som å delta tenker jeg. For man sier seg jo enig i en annens mening, selv om man ikke skriver det selv. 

Skal man være nøytral i en tråd må jo være det 100% ;)

Godt observert og en god problemstilling! :)

Dette er så absolutt et lite dilemma. Jeg er glad jeg slipper å ta stilling til det. :P

Men samtidig skjønner jeg poenget, hvis man blir moderert så kan det være irriterende å se moderator "støtte" motparten med "liker". Særlig hvis det er en litt heftig debatt og man ser moderator klikker "liker" flere ganger på motparten, i mens man selv blir moderert.

Veldig godt dilemma...

Anonymous poster hash: 2f869...d95
Gjest Sommerfuggel

Tusen takk for tilbakemeldingen, og er så klart helt enig i problemstillingen.

Her må vi bm'ene bare legge oss paddeflate og ta lærdom. Dette er veldig nytt for oss, og det er så mye å huske på, men vi skal selvfølgelig passe på å ikke komme opp i denne klemma igjen  :D 

Vi setter stor pris på konstruktiv kritikk, så takk for at du tok det opp med oss og gjorde oss oppmerksomme på dette :) Jeg lover å skjerpe meg :P

Annonse

Oi, dette tenkte jeg rett og slett ikke over, men ser helt klart problemstillingen.Er som Sekretøsa sier, er ikke altid man husker på hvilke innlegg man trykket liker på. Er jo litt nytt for oss også dette så det er klart at vi vil trampe litt feil innimellom, men det er suuupert at dere gir tilbakemeldinger til oss slik at vi kan bli bedre. Vi skal helt klart ta dette til oss og se på grensene,samt høre med Elin admin hva hun mener.

Mvh Cat.68 brukermodetor

Ganske så uprofft, spør du meg! Har også reagert på noen innlegg som har blitt fjernet. Virker som de har blitt fjernet fordi moderator ikke likte innleggene, for de gikk ikke imot noen regler, de gikk på rene fakta. Selv om noen ikke liker fakta kan de ikke slette og late som ingenting.

Anonymous poster hash: 02438...ecc

Ganske så uprofft, spør du meg! Har også reagert på noen innlegg som har blitt fjernet. Virker som de har blitt fjernet fordi moderator ikke likte innleggene, for de gikk ikke imot noen regler, de gikk på rene fakta. Selv om noen ikke liker fakta kan de ikke slette og late som ingenting.

Det hadde vært fint om du kunne linke til de trådene hvor du mener vi gjort en feil vurdering.Det vil gjøre det enklere for oss å se på det igjen for å se om vi burde/ kunne gjort noe annerledes. Eller forklare grunnen for slettingen. En annen ting dere kan gjøre hvis dere er misfornøyd med modereringen vår ,er å sende en klage til Admin som da vil se på om vi burde gjort ting annerledes. Vi er åpne for kritikk ,og jobber hele tiden for at dette skal bli så bra som mulig. Mvh Cat.68 brukermoditor

Er faktisk enig med deg. Virker som de av og til modererer fordi det står ting som aldri kunne falt dem inn å skrive selv, men som andre "tør" å skrive. Men det får være opp til Elin og vurdere.. Så får heller vi være flinke på å rapportere det vi er uenige i ;)

Men helt ærlig syns jeg dere skal holde dere unna liker knappen, når dere moderer, eller svarer som moderatorer i en tråd. Dere er selv enige i kritikken, men fortsetter å gjøre det her inne:s Hvor ofte er det Elin trykker liker på moderator IS sin moderering for eksempel? Eller at IS trykker liker på ett innlegg/kritikk mot seg selv? Blir litt for useriøst. Har egentlig aldri likt dette bm-opplegget. Syns ikke det kan bli nøytralt nok, slik som IS som kun skal tolke reglene. Fruene her inne har en alt for stor egeninteresse av forumet. 

Men når det først har kommet for å bli, kan vi ikke gjøre annet enn å si ifra, slik som jeg gjorde i denne tråden;)

Men vi får bare fortsette å si ifra om det er ting vi reagerer på, alle sammen. Også må vi være flinke og dokumentere, altså linke til det vi tenker på. 

Kun tiden kan vise hvordan dette vil fungere. For dette er tross alt nytt for alle. Selv om jeg er negativ i utgangspunktet kan de jo overraske oss positivt;) Også får vi se om det kanskje hadde vært lurere med noen litt mindre "kjente" som moderatorer likevel ;)

Også tror jeg det er litt reglene sin skyld. De er litt vage, og kan fort bli tolket slik man vil. Skulle hatt noe mer utfyllende regler, gjerne med paragrafer til. Så kunne moderatorene, alle som en, henvist til de, istedenfor å skrive en egenformulert grunn. 3-4 linjer med en grunn, og videre svar når det settes spørsmålstegn kan fort bidra til at dette ikke kommer til å fungere.

Men jeg håper faktisk bm'ene klarer å motbevise negativiteten min med tiden. For om det fungerer hadde det vært supert. Jeg er bare en skeptiker av natur ;)

Jeg har sett i noen tråder at dere har slettet innlegg som  i deres øyne var frekke, men de brøyt ikke noen regler og det var heller ikke personangrep.. Er det rett å slette dem? Bare for dem sa ting på en litt annen måte? Virker mer som dere slettet pga personlig mening.... Vet ikke om jeg fikk forklart alt rett da.. men skjønner dere hva jeg mener og spør om?

Dette var heller ikke mine innlegg, jeg bare lurer..

Anonymous poster hash: 717dd...a65

Jeg har sett i noen tråder at dere har slettet innlegg som  i deres øyne var frekke, men de brøyt ikke noen regler og det var heller ikke personangrep.. Er det rett å slette dem? Bare for dem sa ting på en litt annen måte? Virker mer som dere slettet pga personlig mening.... Vet ikke om jeg fikk forklart alt rett da.. men skjønner dere hva jeg mener og spør om?

Dette var heller ikke mine innlegg, jeg bare lurer..

Enig og det gjelder ikke bare brukermod. Det er MYE her inne som slettes som ikke bryter med noen regler og det er veldig inkonsekvent moderering

Anonymous poster hash: 51e66...66c

Gjest Sekretøsa

Hei,

Når det gjelder svar i innlegg har vi ikke anledning til å slette disse, kun redigere. Da skal vi og begrunne dette slik at det er synlig for alle. Vi har altså ikke anledning til å slette svar bare fordi vi ikke syns det passer inn.

Det er supert at dere følger med og gir oss tilbakemeldinger! :)

Sekretøsa

Brukermoderator

Gjest Sekretøsa

Innleggene ble vel ikke slettet om jeg husker rett, men de ble redigert bort, noe som er nesten det samme..

Ok. Det skal alltid begrunnes, og den som gjør det skal signere med nick :) har du link slik at vi kan se på det og rette opp i det dersom det er vi som har gjort det?

Sekretøsa

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...