Mirakelbabypåvei Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Hadde du noen av delene? I så fall, hva skrev du? Første fødsel er rett rundt hjørnet og jeg aner ikke hva som venter meg, er det noe man bør legge vekt på i et slikt brev?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Hadde ikke noe brev denne gangen,men skal ha det neste gang. Skriver hva du ønsker. Hvilken smertelindring du vil ha, eller at du vil prøve uten. Noen stillinger du vil bruke, badekar, om du evt ikke vil bli undersøkt så ofte. Kan vel egentlig skrive akkurat hva du vil. Anonymous poster hash: 38a71...8a4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Har ikke hatt noe sånt noen av de tre gangene jeg har født. Har sagt i fra når jeg har ankommet føden at jeg gjerne vil ta det litt som det kommer og diskutere alt fra smertelindring til stillinger etterhvert som ting utvikler seg og vi ser hvordan kroppen min og psyken min reagerer på det som skjer. Jeg har i utgangspunktet ønsket naturlige fødsler uten smertelindring, men selvfølgelig sagt at muligheten for at jeg ombestemmer meg er tilstede. Man må nesten ta det som det kommer. Det er vanskelig å vite på forhånd hvordan man reagerer og ingen fødsel er lik. Anonymous poster hash: ea4c1...75b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg hadde tidenes lengste brev, men hadde det faktisk ikke med når ting satt i gang. Det eneste jeg ville hatt med ved neste fødsel er at barnet skal rett på mors bryst, og at navlestrengen ikke skal klippes med en gang. Og at jeg er uinteressert i morfin som smertelindring da det påvirker ungen. Anonymous poster hash: 3b7b2...c3f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har hatt det begge gangene. Den første gangen beskrev jeg litt hva jeg var mest bekymret for (nakenhet, revning o.l.) og den andre gangen skrev jeg om noen tanker omkring første fødselen og hva jeg ville annerledes nå (prøve så naturlig som mulig, litt redd for å bli sjekket mer enn jeg må, ønsker barnet opp til brystet, far klippe navlestrengen o.l). Jeg har to gode fødselsopplevelser og har blitt hørt 100%. Har født i Fredrikstad. Jeg må utdype at jeg ikke har hatt ønske om bestemte fødestillinger og sånt, for det kan man liksom ikke planlegge. Anonymous poster hash: e2813...52d
Flutterby Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg skrev ikke en prikk på mitt fødebrev, så på innsjekking 1 mnd før fødsel følte jeg meg faktisk litt teit da de spurte "Har du noen spesielle fødeønsker" Eh...nei. "Har du skrevet fødebrev?" Eh...nei. "Har du noen spesielle bekymringer?" Eh...nei. Fikk inntrykk av at jeg liksom MÅTTE ha store planer om det ene eller det andre, men tenkte jeg tok det som det kom. Eneste jeg IKKE ville var å føde liggende, men kroppen har sin egen plan og jupp, liggende ble det (men aldri igjen). Dere som har fødebrev, tar JM seg tid til å lese dette under vaktskifte når du ligger der med rier og gørr?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Når du kommer inn til føden så gir du jo papirene dine, samt fødebrevet. Jordmoren leser kjapt gjennom alle opplysningene og fødebrevet. Jeg hadde fødebrev forrige gang (nr 2) pga med første så røk navlesnoren, måtte operere ut placenta og mistet over 2 liter med blod. Ba også om ekstra hjelp til amming. Pga komplikasjonene på slutten av fødselen med nr 1 var de da klar om det skulle skje det samme med nr 2, la inn veneflon osv. Nå med nr 3 skriver jeg bare en setning om hver fødsel slik at de bare vet om det, men du MÅ ikke ha fødebrev. Anonymous poster hash: 9fea9...f89
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Skrev et brev, men ingenting av det ble tatt hensyn til. Tviler på at de ble lest i det hele tatt. Anonymous poster hash: 169d2...641
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Hadde snakket med mannen min på forhånd slik at han var klar over hva jeg ville ang. smertestillende. Og når jeg ikke var i stand til å si noe(lystgass-rus) så var det han som sa hva vi hadde blitt enige om. Og jordmor kun kontrollspurte meg om det stemte. Når pressriene satte i gang så sa jeg selv i fra at jeg ville ha barnet på brystet og at far skulle klippe navlestrengen.Følte ikke behov for noe fødebrev og kommer nok ikke til å skrive noe neste gang heller. Kan ikke planlegge fødselen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Tror ikke du trenger å ha fødebrev dersom du ikke har opplevd noe fra før som kan ha innvirkning for deg. F.eks. at dersom du har opplevd overgrep og dermed er litt lite interessert i å bli sjekket drøssevis med ganger og vise underlivet til hele kladeisen.. Du vet jo ikke hva du går til. Jeg sa bare ifra at jeg ville prøve å se hvor langt jeg kunne klare meg uten smertelindring og se litt hvordan det gikk. Anonymous poster hash: b768e...d20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå