Gå til innhold

Hei, ang. spontanabort ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 3 uker siden var jeg på ultralyd, hvor det ble påvist at fosteret hadde sluttet å vokse. Var en tidlig ultralyd, ca uke 6 .. To dager senere begynte blødningene. Jeg har hatt en spontanabort tidligere for mange år siden før jeg fikk sønnen min (som nå er 7 år) og da var det mye (!!) vondere enn denne gangen, da klarte jeg ikke å stå oppreist og krabbet fra soverommet til badet. Mulig fordi jeg var mentalt forbredt på det denne gangen, men likevel ikke "verre" enn en litt kraftig mensturasjon. 

Har ikke hatt problemer med å bli gravid, grunnen til den store aldersforskjellen på sønnen min og dette barnet vi mistet er fordi jeg var ung første gangen og hadde skole, arbeid og slike ting å få i orden før jeg ville tenke på flere barn. Men det er en annen historie .. 

Spørsmålet er til dere som har erfart en spontanabort. Det er 10 år siden jeg hadde en spontanabort sist, så jeg husker svært lite av det. Uansett - blødningene startet søndag kveld for 2,5 uke siden. Etter tja, 9 dager kanskje avtok blødningene og gikk over til brun spotting. Brukte bind i litt over en uke før det egentlig ikke var nødvendig mer pga svak spotting bare - men nå er blødningene tilbake. Det blør både friskt blod og brunt blod, og det blør i den grad en som "vanlig" mensturasjon. Er det vanlig at blødningene kommer tilbake? 

Jeg syntes at fastlegen min er veldig ubehagelig, så kvier meg for å ringe. Skulle ta HCG tester osv på torsdag, men pga spontanaborten var ikke det vist. Da fikk jeg likevel en regning på den timen iom. at jeg ikke lengre var gravid. Jeg bare, uff nei, har ikke lyst til å høre med han ang. disse blødningene. Tenker at jeg vil ringe gynekologen jeg var hos fredag for snart tre uker siden, men ville bare høre litt andres erfaringer rundt SA. Hvor lenge dere blødde og slike ting. 

Fra søndag - onsdag var det værst, med mye blod og klumper og slike ting. (Beklager detaljene, men de fleste vet jo hvor jævlig noe slikt er uansett) Og så blødde det friskt blod noen dager, gikk over til brun spotting og ble mindre og mindre av det, før det nå for to dager siden begynte å bli friskt blod og mer brun spotting igjen. 

Håper noen vil dele erfaringene sine, selvom det kan være vondt å tenke på. 

Anonymous poster hash: e4abb...2d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Enten har du fått igjen mensen eller mest av alt høres det ut som deg kan sitte rester igjen. Eneste måten å finne det ut på, er å ta ul. Ring gyn pol hvis det er der du var sist. Lykke til

Skrevet

Jeg var hos privat gynekolog, som kostet 1200,- .. Føler meg litt hysterisk om jeg ringer, men som jeg sier til alle andre, så er det bedre å være sikker enn å gå rundt å være redd for at det er noe galt. Noe mer galt enn hva som allerede har skjedd, vel og merke .... 

.. men det er det å leve etter de reglene selv da :-) Alltid så lett å gi andre råd hehe, men når man sitter i en situasjon selv så er man redd for å virke hysterisk .. 

HI. 

Anonymous poster hash: e4abb...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...