Gå til innhold

håpet ute for denne gang!

keikoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååååånei, så trist å lese... Føler så utrolig med deg (dere) akkurat nå! Du må bare samle mot og krefter til å se fremover! Kjenner igjen den håpløse følelsen hvor "hvorfor skal dette være så vanskelig", spørsmålet dukker opp igjen og igjen.

Hvis man skal finne noen mening, må det være at man faktisk blir sterkere av alt man må gå igjennom! Selv har jeg ikke kommet dit hvor jeg har sett hjerteaktivitet, men bare vært dager unna...

Jeg sitter selv i disse dager og bare venter på prøvesvar fra vår første time på utredning, og det føles leeeeenge og vente. Vi hadde vår 4 sa i juli, og det går ikke en dag uten at jeg tenker på det!

Sender deg mange gode tanker og klemmer, ikke glem å ta vare på deg selv!;-)

Takk for gode ord :)

Det ble sendt henvisning til st. Olav om utredning for 2 mnd siden (før jeg ble gravid nå), men har ikke hørt noe enda. Legen på sykehuset skulle purre på svar om når vi fikk komme..

Er så vondt og vanskelig, tårene kommer ukontrollert, men har heldigvis en fantastisk kjærestemann :)

Alle sier jeg er heldig som blir gravid og at vi bare må samle krefter og prøve igjen. Så vi får bare krysse fingre, håpe at dem kommer opp med no lurt når utredningen er over slik at drømmen om å stsrte en familie kan bli virkelighet :)

Huff så leit:( at det skal være så vanskelig:( håper du får utredning snart! Jeg er også sånn dom blir gravid, men mister:( har Mista fem ganger i tillegg til lille Rose. Det psykiske påkjenningen hver gang det går galt finnes det ikke ord for:( tenker på deg!! Klem

Kanskje du kan ringe direkte til Gyn. Avd på St. Olavs selv, og høre om de kan sette opp en time. Selv har jeg opplevd at man bare blir en "brikke" i systemet hvis man overlater alt til legebestanden.

2 mnd er lenge å vente bare for å få svar, på en time man igjen må vente på. Uansett så vil de fleste sykehus at man skal vente 6 uker etter en abort, før man kommer inn til utredning. Dette for å være sikker på at HCG har sunket og kroppen er tilbake til normalen.

Jeg har de fleste gangene ringt rett til Gyn., og kom faktisk inn sist uten henvisning. Det gjelder å stå på og mase seg frem til sine rettigheter. Hvis ikke du kommer noen vei angående utredningstimen, ville jeg forhørt meg om i det private.

Det er ofte denne lange tiden og ventingen som gjør der så psykisk belastende. Og vi har i grunn ingen tid å miste!

Tvi, tvi!;-)

Annonse

Det er så drit og så urettferdig. Har vore der sjølv mange gangar og veit kor håplaust det følest. Håpar du har støttande folk rundt deg :)

Ville ha gått privat samtidig med det offentlege for å få fart på ting. Gjorde det sjølv no sist og vart satt på eit batteri med medisinar. Ikkje veit eg om det var det som gjorde det, men eg er fortsatt gravid i 21ste veke :) . Håpar det sitter hos deg neste gang. Vi her inne fortenar at det går til slutt :)

Takk for alle gode ord :)

Jeg har heldigvis en veldig hyggelig lege på sykehuset som har tatt tak i ting, og da viser det seg at legen min (vikar for fastlegen) ikke har sendt henvisningen som han skulle, men legen har sendt den nå! Blir så forbanna når leger ikke gjør det dem har lovet!

Kan jeg spørre hvilke medisiner du har blitt satt påhelixxx? Jeg fikk abyl-e, crinone og fragmin denne gangen uten at det hjalp (eller må ha hjulpet litt da vi så hjerteaktivitet i uke 7, det har vi aldri gjort før).. men neste gang, da blir det vår tur til å starte familie :)

Hei keikoo. Gjekk på crinone til vk 12 og prednisolon (for å dempe immunsystemet viss det er det som "angriper" foster) til vk 15. Går på både klexane og albyl-e fortsatt.....ja, og så hadde eg ein hormonkur (pergotime) for å stimulere eggløysing optimalt......sjølv om eg blir veldig lett gravid (min gyn sa at det gjorde,alt ekstra klart for graviditet)......enda med graviditet på 1ste forsøk med tvillingar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...