Gå til innhold

hvor mye sover barnet deres på dagtid? (gjerne dere med barn mellom 12-16 mnd)

.Lillemy.

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 14 mnd, han sover ca 2,5 time på dagtid fra ca kl 11-13:30, men nå er han begynt og bli vanskelig å legge på kvelden, så tror jeg må gjøre noe med dagsovingen, men syns det er dumt og vekke han og.

Hvor mye sover ditt barn på dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi sov sånn ca fra 12-14 (2 timer) ved 15 mnd.

Har gått ned til ca en time nå som hun er 20 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 mnd neste uke og sover litt variert men kun en gang om dagen uansett. På en god dag sover hun 1,5 timer men idag feks osv hun bare 45 min. Da er det natta kl 18.. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ho har sida ho var litt over året sove 1-2 timar på dagen, nokre gongar meir, andre mindre.

Sida juni (15 mnd) har ho sove frå 12 til 13-14. Vil tru snittet ligg på knappe halvanna time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min på akkuratt 12 mnd sover alt mellom 1 til 4!!! timer om dagen.... kan både være en dupp og to men ser at det er mest en dupp nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min på akkuratt 12 mnd sover alt mellom 1 til 4!!! timer om dagen.... kan både være en dupp og to men ser at det er mest en dupp nå

Ja, min har også hatt perioder der han har sovet lenge på dagen, 3-4 timer var det fram til han var 12 mnd. Og etter det 2,5 time, deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille våres er 14 mnd, og sover 30-45 minutter på dagen Fordelt på to lurer. Han har ikke tid til å sove, alt for mye som skal utforskes... Sånn har han alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig likt her. 45 min - 3 timer, som regel en lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente er 14 mnd og sover 30-60 min en gang!! Veldig lite,men hun har alltid sovet lite på dagen iforhold til andre!! :P Alle barn er forskjellige! men til gjengjeld sover ho godt om natta! fra 19.00-07.30!! våkner avogtil på natta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 17mnd, hun har de siste mnd sovet fra 11-14.00, tenker på å redusere til 12-14.00 nå snart for å slippe at det skal bli vanskelig med kveldslegging. Hittil har det gått og går supert, hun er strømpetrøtt når klokka er 19.00, vi står opp 7.30 hver dag :)

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt 14 mnd, sover en gang på dagen ca 2 timer. Men ikke etter 13 30 om han skal i seng kl 19.

Vi måtte kutte ut to dupper for ca en mnd siden.

Nå sover han fra 7 til 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente er 14 mnd og sover 30-60 min en gang!! Veldig lite,men hun har alltid sovet lite på dagen iforhold til andre!! :P Alle barn er forskjellige! men til gjengjeld sover ho godt om natta! fra 19.00-07.30!! våkner avogtil på natta!

Lignet veldig på vår krabat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi er 14 mnd, hun sover ca 2 - 2,5 timer på dagtid. Hun trenger minst 6 timer våkenhet før hun klarer å sovne til natta, så jeg flyttet dagsduppen litt fram, for hvis hun sover lite på dagtid så sover hun ikke noe særlig på natta heller. Snodig dette, men de sier vel at søvn avler søvn, det spørs bare når dupp og legging er i forhold til hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Min jente på snart 14 måneder sov kun 30 minutter opp til tre ganger på dagen før hun begynte i barnehagen. Etter barnehagestart sover hun kun èn gang, men da hele to timer. Jeg tror ikke det er lurt å vekke ditt barn. Husk at søvn avler søvn. Vår lillesnupp våkner ekstra tidlig på morgenen for tida, men ser ut til å sove lenger for hver dag nå, etter at hun har begynt å sove lenger på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...