Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Er 6 uker på vei. Med en rusmisbruker. Har en sønn på 4 fra før,'med en annen rusmisbruker som ikke stiller opp. Grusomt for både meg og sønnen min. Helt innstilt på abort. Fikk Time imorgen, medisinsk. Knakk helt sammen, dro hjem fra jobb og hylgråt hele veien hjem "vil ikke, vil ikke, vil ikke". Men kan ikke få dette barnet. Ingen familie som stiller opp. Faren til dette barnet har ADHD, og det vil barnet sikkert også få. Da vil ikke sønnen min få den oppmerksomheten han fortjener, eller den oppfølgingen jeg ønsker Å gi. Men dette er for jævlig. Fornuftsmessig er jeg helt innstilt på abort. Følelsesmessig, not so mutch. Noen her som har tatt medisinsk? Hvordan var det fysisk og psykisk? Er det jeg mulig at jeg reagerer så sterkt følelsesmessig fordi jeg er midt oppi en biologisk prosess? Klarer jeg tenke klarere etterpå, eller vil jeg alltid angre? Fy f... Så grusomt dette er :(:(:(:?:?? Anonymous poster hash: 7d893...aac
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Sender over en klem Valget er det du som må ta, lykke til uansett. Anonymous poster hash: de442...825
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Tror ikke ADHD er nor du trenger å gå og bekymre deg om. Snakker sv erfaring.. Men ikke gjør det hvis du ikke vil. Men... Hvorfor ha deg med narkomane om dette er veien ? Hold deg unna de? Dette er ikke barnet sitt feil. Hvorfor trenger du familien din Mtp barnet? Du klarer deg nok med to alene Anonymous poster hash: c13d6...19c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg hadde ikke medisinsk abort, men inngrep. Har ikke angret ett sekund, for meg var det det eneste riktige. Masse lykke til uansett hva du velger (jeg hadde nok tatt abort om jeg var deg ) Anonymous poster hash: 71b5a...dcc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Helt forjævlig situasjon, men klarer ikke helt å skjønne hvorfor du driver å har sex med rusmisbrukere? Anonymous poster hash: 0c25e...04a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Ei over sier at hun ikke har angret, men hun sier også at for henne var det det eneste riktige. Slik som du føler nå er det mulig du vil ha problemer med å akseptere valget ditt i lang tid fremover. Jeg synes selv at det er bra at det er vanskelig for deg, det burde være det. Samtidig synes jeg selvfølgelig at det er en forferdelig situasjon du er i. Du vet selv best om du er i stand til å gi barnet det det trenger. Hvis du mener det vil oppleve omsorgssvikt, burde du ikke få det. Anonymous poster hash: 2a597...36c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Beklager altså, men jeg må være helt ærlig med deg. Behold barnet, men be for all del om hjelp! Du sliter nå, men om du tar abort kan du slite resten av livet psykisk. Denne organisasjonen har oversikt over hvem som kan hjelpe deg. Ta kontakt! http://www.menneskeverd.no/kontakt/ Anonymous poster hash: 2d1f6...b6e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har tatt medisinsk abort i uke 7, gikk greit og hadde ikke mye smerter. MEN, jeg har angret hver dag siden og det utrolig teite er at jeg visste jeg kom til å angre hvis jeg tok abort. Men situasjonen min var sånn at jeg ikke så noen annen utvei der og da.På den andre siden har jeg møtt folk og kjenner folk som har tatt abort på mye mindre grunnlag enn det du nevner her, som ikke tenker på det i etterkant og ikke angrer. Så folk er forskjellige. Du må ta det valget som blir riktig for deg og ikke la noen andre bestemme hva som er rett. Anonymous poster hash: ff540...153
Tabitha Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Det høres ut som HI vil bli dypt deprimert hvis hun tar abort, og det vil i tilfelle gå ut over barnet hun allerede har. Hva med å avertere i lokalavisen etter en reservebestemor? Finnes noen ensomme mennesker der ute. Men HI må skjerpe seg i framtida angående kjærester og sex.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Hva med adopsjon? Anonymous poster hash: a6059...549
Gjest Anybody Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Huff ikke så greit dette her, har u hørt om Amathea? Vil anbefale deg å ta kontakt med de, de er flotte å snakke med endene du velger det ene eller andre så dømmer de ingen! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Å hvorfor har du sex med rusmisbrukere?? Spesielt når du er mor også.... Anonymous poster hash: a782b...906
HvittHus Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 I de fleste tilfeller ville jeg anbefalt å beholde barnet så lenge økonomi og det praktiske er på plass. Men et barn med en far som er rusmisbruker er et dårlig utgangspunkt, og når du allerede har et barn fra før som har en far i samme situasjon, er mitt klare råd å ta abort hvis du klarer det mentalt. Jeg har en bror som var rusmisbruker og jeg kan ikke med min beste vilje anbefale noen å få barn med en person som er i denne situasjonen. Gode tanker sendes med håp om at du finner en god løsning for dere alle.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Bruker du rusmidler også selv? Det er svært få ganger folk er i et rusmiljø uten at man selv er det (arbeidserfaring). Jeg beklager å skrive dette, men du utviser en særdeles dårlig dømmekraft når du to ganger er blitt gravid med en rusmisbruker.. Det du i alle fall må tenke på, er den kommende ungen og den du allerede har. Hva er best for den du har. Evner du å ta vare på flere. Får den kommende ungen foreldre som kan ta vare på h*n? Hvis du velger å beholde, så må du for all del få hjelp og støtte helt fra begynnelse. Uansett er jeg litt lei meg for ditt/dine barn sine vegne..... Anonymous poster hash: 9a0b1...e42
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Bruker du rusmidler også selv? Det er svært få ganger folk er i et rusmiljø uten at man selv er det (arbeidserfaring). Jeg beklager å skrive dette, men du utviser en særdeles dårlig dømmekraft når du to ganger er blitt gravid med en rusmisbruker.. Det du i alle fall må tenke på, er den kommende ungen og den du allerede har. Hva er best for den du har. Evner du å ta vare på flere. Får den kommende ungen foreldre som kan ta vare på h*n? Hvis du velger å beholde, så må du for all del få hjelp og støtte helt fra begynnelse. Uansett er jeg litt lei meg for ditt/dine barn sine vegne..... Anonymous poster hash: 9a0b1...e42 Fysj så stygt skrevet. Har du det ikke bra med deg selv siden du så tydelig må sparke nedover? Ingen intensjon om å forsvare meg overfor et menneske som deg, men barnet mitt finnes det ikke synd på. HI Anonymous poster hash: 7d893...aac
*Teoline* Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Bruker du rusmidler også selv? Det er svært få ganger folk er i et rusmiljø uten at man selv er det (arbeidserfaring). Jeg beklager å skrive dette, men du utviser en særdeles dårlig dømmekraft når du to ganger er blitt gravid med en rusmisbruker.. Det du i alle fall må tenke på, er den kommende ungen og den du allerede har. Hva er best for den du har. Evner du å ta vare på flere. Får den kommende ungen foreldre som kan ta vare på h*n? Hvis du velger å beholde, så må du for all del få hjelp og støtte helt fra begynnelse. Uansett er jeg litt lei meg for ditt/dine barn sine vegne..... Anonymous poster hash: 9a0b1...e42 Fysj så stygt skrevet. Har du det ikke bra med deg selv siden du så tydelig må sparke nedover? Ingen intensjon om å forsvare meg overfor et menneske som deg, men barnet mitt finnes det ikke synd på. HI Anonymous poster hash: 7d893...aac Hva var så stygt med det hun skrev da? Det er jo sant at det er svært lite lurt å bli gravid med rusmisbrukere og ellers syns jeg at hun gir deg gode råd. Det er vel derfor du skrev her inne, for å få andres perspektiv på situasjonen? Hva som er riktig for deg kan ingen av oss vite, og du har heldigvis litt tid før du må ta det endelige valget. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 Tenk på barnet du allerede har satt til verden. Ikke deg selv eller ett evt kommende barn. Anonymous poster hash: 92dfa...136
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #18 Skrevet 3. oktober 2013 Ærlig og brutalt: 2 barn med to ulike rusmisbrukere høres ut som oppskriften på et kaotisk liv både for deg og for barna. En annen ting? Å omgås og å ha sex med rusmisbrukere er ikke det smarteste når du har barn. Din omsorgsevne for barnet kan settes i tvil når du vanker i et slikt miljø og attpåtil kanskje får et til barn med en fyr fra rusmiljøet. Sett det barnet du allerede har først! Ta abort og kom deg bort fra rusmiljøet! Anonymous poster hash: 8e71e...451
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #19 Skrevet 3. oktober 2013 Er ikke i et rusmiljø. Han jeg er gravid med, har vært i behandling i over ett år snart. Betegner han fortsatt som rusmisbruker, fordi det er faktisk det han er; selv om han ikke ruser seg.. Ble gravid til tross for spiral. HI Anonymous poster hash: 7d893...aac
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Anonymous poster hash: a782b...906 Endret 3. oktober 2013 av Moderator-IS Innlegget oppfattes som upassende.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. oktober 2013 #21 Skrevet 3. oktober 2013 Hei HI. Jeg har ikke hatt en medisinsk abort, men inngrep. Jeg ville ikke, det var helt forferdelig å vite at det var det eneste rette valget å gjøre, jeg gråt fra jeg fikk positiv test, til aborten var utført, var helt fortvilet, jeg hatet meg selv for at jeg var gravid, jeg hatet samboeren fordi han hadde gjort meg gravid og jeg hatet "den der" i magen, fordi den var der, men samtidig ville jeg så gjerne beholde, det var jo derfor jeg bygget opp et hat for det hele. Jeg tok meg selv i å se for meg en baby, stryke over magen osv.. Jeg røyket overdrevent mye etter egen vane (pleier ikke røyke mer enn maks 4, røyket da 8-10 pr dag) og drakk 1-3 glass vin på kvelden, alt for å skremme meg selv fra å beholde. Dagen for aborten kom, jeg gråt som vanlig, ville ikke ha noen med meg, enda de var 4 stk som tilbydde seg (inkludert samboeren) jeg viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, følte meg som verdens verste. Når jeg våknet opp igjen etter narkosen, så brast jeg på ny i gråt, og en mannlig sykepleier stilte seg rolig ved siden av meg og ga meg en klem i skulderen, mens han sa noe som fikk meg rolig på kort tid "du gjorde det rette for ungene dine, og uansett hva, så vet du at du vil gjøre ALT for de barna du har".... Jeg måtte ta abort pga helsen min, vi hadde store drømmer om 3 barn, men kropp og helse har svekket for hvert svangerskap, sist var jeg ubrukelig som forelder siste 3 ukene før fødsel, og det var ikke noe godt å gå gjennom, så valget måtte falle på abort nå, for at ungene mine skulle ha den moren de fortjente, jeg har allerede utsatt sønnen min for fortvilelsen over at jeg ikke kan hjelpe han med noe som helst, aktet ikke gjøre det igjen. Første uken etter tok jeg lett til tårene, noe annet er å lyve, hatet ovenfor samboeren forsvant, og hatet over meg selv også.. Hatet over "den der" forduftet samme dag som aborten.. Men for hver dag som gikk følte jeg meg sikker på at jeg hadde gjort det beste jeg kunne for de ungene jeg allerede har satt til livs, så jeg kan med hånden på hjertet si jeg ikke angrer aborten, for det var ungenes beste. Du må se hva som er best for det barnet du allerede har, om det er søsken nå, eller om det er en mor som kan vie all tid til han, så gjør du det som passer. Klart det er forferdelig å måtte utføre en abort man selv ikke ønsker, men av og til er det høyst nødvendig, for å skåne de ungene man allerede har.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #22 Skrevet 3. oktober 2013 For noen fæle folk som finnes der ute. HI Anonymous poster hash: 7d893...aac
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #23 Skrevet 3. oktober 2013 Den siste var ment til 1635. Takk barn og engler, det var utrolig godt skrevet.. Tror du jeg kan skrive til deg på pm..? HI Anonymous poster hash: 7d893...aac
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #24 Skrevet 3. oktober 2013 Det er ekstrem risikosport å ha sex med rusmisbrukerer UTEN kondom, veldig mange narkomane har hepatitt. Det må du få testet deg for HI. Anonymous poster hash: cd066...bb0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #25 Skrevet 3. oktober 2013 Det er ekstrem risikosport å ha sex med rusmisbrukerer UTEN kondom, veldig mange narkomane har hepatitt. Det må du få testet deg for HI. Tusen takk for hjelpa! Huff.... Til din opplysning kan jeg fortelle deg at det er nesten bare sprøytenarkomane som får dette, og det er han altså ikke. Om ikke du sikter til hepatitt b? Det har du og jeg like stor sjanse til å få som "narkomane." Hi Anonymous poster hash: cd066...bb0 Anonymous poster hash: 7d893...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå