Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Og hva er din favoritt "topping"? Har til nå bare brukt ferdigpose som man blander med vann, men vil gjerne lage selv uten sukker. Også bruker jeg blåbær på. Eller mandler. Anonymous poster hash: b35c0...e95
Lyckelin Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Hvis jeg bare lager til meg selv, tar jeg 1,5 dl melk, 0,5 dl vann, 1 dl havregryn, 1/4 most banan, linfrø, kanel og kardemumme nam!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Min havregrøt er av det enkle slaget - og jeg og barna elsker den Oppskriften er som følger; Dobbelt så mye vann som havregryn. Dvs 1 kopp havregryn = 2 kopper vann Kok opp og rør. Kokes til ønsket konsistens, ca 5 minutter. Så må du bare finne ut hvor mye du trenger til deg og din familie. Topper stort sett med kanel og sukker
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Har ikke noen favoritt-havregrøt akkurat - må le litt Jeg pleier å helle litt havregryn i en skål, helle over melk og deretter inn i microen på 2x1 minutt. Røre mellom slagene. Hvis jeg skal flotte meg litt har jeg i litt salt også Til topping bruker jeg sukker og kanel, noen ganger smør. Andre ganger bare litt syltetøy på toppen - da føler jeg meg ekstra sunn! Fnis Kan ikke fordra vann i havregrøt, så kanskje jeg har en favoritt likevel - den med melk Anonymous poster hash: d7827...fc1
Cruella De Vil Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg bruker bare oppskriften som står bakpå havregryn-pakken, jeg. Jeg bruker halvparten vann og halvparten melk. Som topping bruker jeg bare kanel, men frukt/nøtter er jo også godt.
#Ariadne# Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Spiser havregrøt hver morgen . 1dl havregryn , vann så det dekker i skåla . 2 min i mikro , spiser med rørte bær og yoghurt på toppen
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Har ikke noen favoritt-havregrøt akkurat - må le litt Jeg pleier å helle litt havregryn i en skål, helle over melk og deretter inn i microen på 2x1 minutt. Røre mellom slagene. Hvis jeg skal flotte meg litt har jeg i litt salt også Til topping bruker jeg sukker og kanel, noen ganger smør. Andre ganger bare litt syltetøy på toppen - da føler jeg meg ekstra sunn! Fnis Kan ikke fordra vann i havregrøt, så kanskje jeg har en favoritt likevel - den med melk Anonymous poster hash: d7827...fc1 Hehe, ja tenkte kanskje det var noen skikkelige husmødre som hadde en oppskrift som gjorde den ekstra god, med kokosmel, havremelk, sojamelk, ja hva vet jeg. Anonymous poster hash: b35c0...e95
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 melk, en klatt med smør, litt salt og havregrøt kokes- tadaa Anonymous poster hash: 1dbbc...578
Gjest Anybody Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Litt vann, så litt gryn så litt soyamelk.. Så litt kanel så litt mandelmel. I blant litt syltetøy eller honning..
Himmel og hav Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Hverdagshavregrøten er slik: 2,5 dl lettmelk 1 dl lettkokte havregryn En liten neve rosiner Spises med sukker og kanel Søndagshavregrøten er sånn: Små terninger av et halvt eple freses i litt smør og kanel Ha oppi 1 dl havregryn og fres litt til. 2,5 dl melk - kok til grøten er passe. Serveres med en fløteskvett og demerarasukker eller honning.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg elsker havregrøt faktisk! Men lager det sjelden nå. Jeg tar 1ss smør i gryta. Har h-melk eller fløte og gryn i. Koker oppe og lar såvidr koke i gjerne 15 min.. Da er den myk og god Har smør, sukker og kanel på
Tresøtesmå141517 Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) En dæsj vann, en dæsj melk, en svopp med havregryn (små) og en liten dæsj salt settes 2 min i micro. Noen skjeer vaniljeyouhurt blandes i (evt annen yoghurt), noen skjeer vaniljeyoghurt på toppen, litt bær og en dæsj agavesirup (eller yacon) og et tryll med kanel Endret 3. oktober 2013 av ØYENønskerLITEN
Monajenten Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er også håpløs på å lage grøten men syns det er godt med eple og kanel i, evt. jordbær faktisk
Gjest mphs Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg bruker 1 dl økologiske havregryn eller den med havregryn og quinoa) 1 dl vann 1 dl l-melk kanel Blander sammen og har dette 3 min i mikroen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 1 dl vann 1 dl melk 1 dl havregryn (lettkokte) 1/2-1 revet søtt eple Kanel Litt salt Spiser det uten topping. Om du har eplegrøt kan du koke uten eple og toppe med eplegrøt og litt melk om du liker det. Anonymous poster hash: 54030...d5e
Følelsesvims Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 Bruker mengdeforholdene som står på pakken, men halvt om halvt med vann/melk. Husk salt! Bruker de store grynene, synes konsistensen blir bedre Toppes med blåbær, eller sukker og kanel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå