Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hadde 6 folikler, men disse viste seg å være tomme. DVs ingen egg ut. Men jeg fikk ingen forklaring. Noen som har vært borti det samme?

De skylte foliklene 4-6 ganger, men ingen egg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, for en nedtur, stakkars :-( . Har ikke opplevd det selv nei. Hva nå da?

Skrevet

Nei, må bare ringe inn mens. Men de skal diskutere hva de skal behandle meg med neste gang. Hvis det blir noen neste gang

Skrevet

Uff Poca, så forferdelig trist at du opplevde dette.

Ved siste forsøk hadde jeg endel follikler på høyre side. Men fikk bare ett egg ut der. De andre folliklene spyla de flere ganger, uten at eggene ville komme ut. De forklarte meg at noen ganger skjer det. Det kunne feks være at eggløsningssprøyta ikke hadde virket godt nok, så egget ikke løsnet inne i folliklen men satt fast. Jeg var derimot heldigere enn deg, da venstre side gav 5 egg ut.

Håper det går bedre neste gang, og at du får nytt forsøk raskt igjen!

Skrevet

Til meg var det 11 som ikke gav egg, men ikke fordi de var tomme, men fordi eggene ikke ville bli med ut

Skrevet

Ok, så de var kanskje ikke tomme, bare fast bestemt på å ikke forlate foliklene. Ikke skjedd tidligere på noen av de to andre forsøkene. Har alltid fått ut egg fra de foliklene som var store nok. Nei, dette var nedtur

Skrevet

Ok, så de var kanskje ikke tomme, bare fast bestemt på å ikke forlate foliklene. Ikke skjedd tidligere på noen av de to andre forsøkene. Har alltid fått ut egg fra de foliklene som var store nok. Nei, dette var nedtur

å... bæsj! Nå har du en drittfølelse tenker jeg... Jeg hdde også tomme folikler på forrige forsøk... fikk beskjed om at mine var tomme jeg :ph34r:  Fikk heldigvis ut et egg da, som klarte befruktning og insett.. men endte negativt....

Men sånn jeg forstod kunne det ha med stimuleringen å gjøre, og at f.eks menopur ofte ga tomme folikler og færre egg, men bedre kvalitet....

jeg brukte 150ie menopur den runden...

så neste runde blir det puregon igjen, eller gonal f-

hva slags stimulering hadde du? :wub:

å.. føler med deg!! FY !! det skulle ikke vært lov å gå gjennom stimulering og uttk og ikke få insett!!!

Skrevet

Jeg brukte fostimon ( " samme" som menopur) denne gangen. De to andre gangene brukte jeg gonal. Hadde få egg , men de fikk de ut og et ble befruktet begge gangene. Blir gonal neste gang... Fikk også helt vanvittige bivirkninger av fostimon. Faens dritt. Men jeg har ikke brukt opp forsøk når 2, siden det ble avbrutt. Det er jo hvertfall noe. Nå må jeg sende regningene mine til helfo. Ble jo over 17 lapper denne gangen.

Skrevet

må bre spørre på vegne av meg selv : du fikk altså flere egg på gonal?  sitter jo med dilemma om jeg vil ha gonal eller puregon neste runde...

Skrevet

må bre spørre på vegne av meg selv : du fikk altså flere egg på gonal?  sitter jo med dilemma om jeg vil ha gonal eller puregon neste runde...

Vel, når jeg har gått på gonal har jeg bare hatt 4 folikler som har vært klare for uttak, men har fått ut eggene på alle. På fostimon hadde jeg 6 folikler , men ingen egg. De prøvde t o m å ta ut egg av en liten folikkel, men det var ikke no egg som kom ut.

Det skal også sies at på gonal forsøkene har bare ett av de fire eggene hatt god nok kvalitet til innsett, ergo dårlig kvalitet. Har lest at nesespray ødelegger kvaliteten så vil gjerne prøve uten den en gang. Samtidig så har vi bare tre forsøk og man vil ikke ødelegge disse med eksperimentering. ...

Men du; kan du ikke øke dosen litt med den medisinen som har gitt flest befrukte egg, så du får flere? Jeg har riktignok lav amh og bruke 450ie. Eller blir du overstimulert?

Skrevet

det blir øking av dose uansett, men føler litt for å gå for puregon igjen.. så er litt spent på hva legene sier... uansett blir det dose økning... hr aldri hatt tegn til overstimulering, og alltid gått på laveste dose...

jeg tenker også litt sån som deg. hvorfor ødelegge forsøkene med eksperimentering....

denne runden blir uten nesespray!!! Hurra!

Skrevet

det blir øking av dose uansett, men føler litt for å gå for puregon igjen.. så er litt spent på hva legene sier... uansett blir det dose økning... hr aldri hatt tegn til overstimulering, og alltid gått på laveste dose...

jeg tenker også litt sån som deg. hvorfor ødelegge forsøkene med eksperimentering....

denne runden blir uten nesespray!!! Hurra!

Når starter du?

Har du gått uten nesespray før? Hvordan gikk det?

Skrevet

starter opp neste mens mellom 20-25 okt

har både hatt forsøk med og uten spray, korte og lange regimer... men må si de siste forsøka har jeg brukt spray... og jeg tror ikke kroppen min liker den!!

er du fortsatt på Aleris?

Skrevet

Nei, på riks nå. Er så dyrt privat, så vi må ta disse gratis forsøkene først. Håper de er åpne for "innspill" vedr kort regime.

Skrevet

Nei, på riks nå. Er så dyrt privat, så vi må ta disse gratis forsøkene først. Håper de er åpne for "innspill" vedr kort regime.

jeg er på aleris nå :D

var på riksen før.. :P du må bare mase og stå på! det er vi som kjenner kroppene våre best!

Skrevet

Kjære Poca så forferdelig det må ha vært for deg denne gangen å ikke få noen eggfollikler ut etter stimuleringsfasen. Skjønner godt du er skuffet. Uff nå føler jeg med deg og skulle så gjerne gitt deg en stor bamseklem.

Det finnes per i dag ingen forklaring på fenomenet med tomme eggfollikler. Spurte klinikken og legene om dette og fikk til svar det er noe som oppstår iblant og at de ikke kan forklare hvorfor.

-Tomme eggfollikler kan ramme de fleste. Det er ikke et uvanlig fenomen for noen få.

-Stimuleringsmetoden kan innvirke på antallet tomme follikler

-Det man vet er det kan bli flere tomme eggfollikler om det er flere eggfollikler som tas ut. Derfor er det ikke ønskelig å alltid øke mye på dosen på medisinen fordi det kan gi flere tomme follikler.

Jeg har vært igjennom 10 fulle korte stimuleringsforsøk med samme type medisin og dosering. Den siste gangen hadde jeg tre tomme eggfollikler ut av elleve follikler. Legen sa det ikke var noe spesielt annerledes denne gangen i forhold til de andre ni gangene. Det er bare sånn naturen er innrettet og hver syklus er forskjellig.

-Antallet tomme eggfollikler øker med alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...