Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har allerede bestilt timen, siden det er så utrolig lang ventetid hos legen. Er 4+1 uke i dag, så bestilt time til midten av november. Så da blir det første kontroll mellom uke 8-10 som nå er anbefalt.

Hvor har du det fra at det er anbefalt? Legen min nektet å gi meg time før uke 12.

Jeg skal ta diverse blodprøver mellom uke 8 og 9, men fikk beskjed om å bare komme på en drop in-time til sekretærene... Så skal ikke inn til legen i det hele tatt faktisk.

Så jeg lurer også på når jeg evnt burde bestille time til legen etter dette, og evnt jordmor. Og får man henvisning til jordmor fra legen?

Annonse

Jeg var på min første svangerskapskontroll idag. Hadde ikke fastlege her i Oslo så jeg ringte direkte til jordmor i bydelen jeg bor i. Er 10 uker og 3 dager på vei. Det var et utrolig hyggelig møte og jeg er sikker på at jeg kunne sittet i timevis og pratet med jordmoren. Vi snakket om alt og ingenting, tok blodtrykk, blodprøver og selvfølgelig urinprøve. I og med at jeg ikke har noen barn fra før av, fikk jeg veldig god informasjon angående mat og ja, alt egentlig. Jeg skjønner hvertfall ikke hvorfor jeg hadde gruet meg så mye før denne timen. Var jo så hyggelig atte....

Jeg har allerede bestilt timen, siden det er så utrolig lang ventetid hos legen. Er 4+1 uke i dag, så bestilt time til midten av november. Så da blir det første kontroll mellom uke 8-10 som nå er anbefalt.

Hvor har du det fra at det er anbefalt? Legen min nektet å gi meg time før uke 12.

Finnes flere artikler om det, hvis man googler ;)

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article705775.ece

Annonse

Jeg var allerede da jeg var 5+0, forrige uke, men kun for en prat og for å bestille fødeplass og duotest + ul til uke 12 på Rikshospitalet. Skal til 1. ordentlige kontroll hos fastlegen i uke 12. Bestilte privat Ul i dag til beste uke da jeg er 7+0, siden jeg hadde litt mørk utflod i går og ble ganske engstelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...