Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Min sønn på snart syv mnd holder på å få sin første tann. Han er vanligvis en skikkelig gladgutt som pleier å være strålende fornøyd med tilværelsen. Dessverre har denne tanna ødelagt tilværelsen for hele familien de siste dagene. Den brøt gjennom tannkjøttet for 4 dager siden. Han gråter, biter, sikler og det er tydelig at det er vondt. Men tanna kommer jo aldri helt opp? Den har stått på stedet hvil, halvveis oppe, nå i fire dager. Hvor lang tid tar det fra tenner bryter ut av tannkjøttet til den er helt oppe? Grøss og gru, tenk at dette kun en den første av mange ganger han skal få tenner! Anonymous poster hash: c94f5...173
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Tar jo tid før tenne kommer helt ut. Lengden på fra når den bryter gjennom huden og er helt oppe varierer. Så lenge tanna er kommet gjennom huden (om så bare litt) så er det ikke det som plager han. Ofte kommer tenner parvis og det kan hende at tann nr 2 er på tur. Så da er 1-2 uker (forhåpentligvis kortere) til med sikling og vondter for minstemann, stakkars Lykke til! Anonymous poster hash: ed632...29f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Tar jo tid før tenne kommer helt ut. Lengden på fra når den bryter gjennom huden og er helt oppe varierer. Så lenge tanna er kommet gjennom huden (om så bare litt) så er det ikke det som plager han. Ofte kommer tenner parvis og det kan hende at tann nr 2 er på tur. Så da er 1-2 uker (forhåpentligvis kortere) til med sikling og vondter for minstemann, stakkars Lykke til! Anonymous poster hash: ed632...29f Ååå, er det sant?! Da lærte jeg noe nytt kanskje tann nr to er på vei også da.. Synes veldig synd på han stakkar, så satser på det ikke varer så mye lengere. Takk for svar! Anonymous poster hash: c94f5...173
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Det tar for litt tid, men sant som hun over sier mine unger bruker laAaang tid på å få se frem, men det er ikke melketennene da Anonymous poster hash: 73f54...44f
Siamese Hellhound Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg gjetter også at det er tann nr 2 som er plagsom. Det pleier ikke å gjøre vondt etter at de bryter gjennom (i hvertfall ikke hos mine barn), men de kommer ofte to og to. :-)
Musemora Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Gi paracet hvis du ikke har prøvd det. Eller ibux. Kald bitering kan også fungere
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar og tips Anonymous poster hash: c94f5...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå