Gå til innhold

Barn som faller utenfor på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I klassen til datteren vår er det en jente som jeg vet sjelden er sammen med noen av de andre. Hun blir ikke ertet eller plaget, men hun blir heller nesten aldri invitert med på ting annet enn fødselsdagsselskaper der alle inviteres ol.

Min datter synes det er ganske kjedelig å leke med henne. Det tror jeg går igjen hos flere. Jeg har ikke sansen for henne jeg heller, selv om hun hverken er slem eller uoppdragen. Hun er bare "kjedelig".

Jeg er redd denne jenta ikke har det særlig godt i forhold til de andre og skulle gjerne hjulpet til slik at ting gikk bedre, men hva gjør man egentlig når ungene kjeder seg sammen og ikke liker noen av de samme tingene?

Anonymous poster hash: 9ed6e...76c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er forsten ca 8 år gamle.

Skrevet

Hvordan kan du som voksen synes et barn på 8 år er kjedelig...?? En ting er barna, men du også!!!

Foreldre kan jo ikke gjøre så mye annet enn å tilrettelegge og være inkluderende, men er vel ikke så lett med kjedelige barn....

Ellers er det med barn som med voksne - noen har bare ikke kjemi.

Synes det er veldig trist når slikt skjer, får så vondt av det. Kvir meg selv til tiden fremover pga dette, er redd det skal skje mitt barn.

Får helt vondt i mammahjertet.....

Anonymous poster hash: 93930...59f
Skrevet

Hvordan kan du som voksen synes et barn på 8 år er kjedelig...?? En ting er barna, men du også!!!

Foreldre kan jo ikke gjøre så mye annet enn å tilrettelegge og være inkluderende, men er vel ikke så lett med kjedelige barn....

Ellers er det med barn som med voksne - noen har bare ikke kjemi.

Synes det er veldig trist når slikt skjer, får så vondt av det. Kvir meg selv til tiden fremover pga dette, er redd det skal skje mitt barn.

Får helt vondt i mammahjertet.....

Anonymous poster hash: 93930...59f

Selvfølgelig er det synd at det er slik og jeg klarer selvfølgelig å omgås barnet ol selv om jeg faktisk ikke liker henn spessielt godt. Problemet er at det virker som om dette er gjennomgående for de andre i klassen og foreldrene også. Jeg ønsker jo ikke at det skal være slik, men hva kan og bør man egentlig gjøre? 

Skrevet

hva med å invitere denne jenta hjem og sette de igang med en "ikke kjedelig" sktivitet som begge kan ha glede av?

Anonymous poster hash: 55501...a4a
Skrevet

hva med å invitere denne jenta hjem og sette de igang med en "ikke kjedelig" sktivitet som begge kan ha glede av?

Anonymous poster hash: 55501...a4a

Har forsøkt noen ganger, men det er for det første vansklig å finne den aktiviteten og for det andre hjelper det egentlig lite da det heller gjør min datter mer lei den andre enn det ser ut til å binde dem sammen. Jeg vil jo heller ikke forsøke å gjøre datteren vår til noen "støttekontakt" for den andre. Hadde de hatt det morsomt sammen når de kom på tomanshånd hadde det vært enklere.

Har noen av dere god erfaring med å lære barn å like noen de i utgangspunktet ikke trives sammen med?

Skrevet

Uff så trist! Utrolig fint at du ønsker å gjøre noe for denne jenta. Noen mennesker har man bare ikke kjemi med. Jeg tenker at hun kanskje har havna litt i en ond sirkel, hun føler seg litt utenfor og blir derfor litt selvutslettende (kjedelig) og da blir hun enda mer utenfor som resulterer i at hun blir enda mer kjedelig. Men vanskelig å si hva en skal gjøre i forhold til det.. Har med andre ord lite å komme med av råd, men syns det er veldig fint av deg å ta tak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...