Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Hei, vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg, så jeg prøver her. jeg er nå 20 dager forsinket (3 uker i morgen) med mensen.Siste menstruasjon var 14. august. jeg har vært forsinket før men aldri så lenge, og denne mnd har jeg hatt veldig mye rare "symptomer". uka før jeg forventet mensen begynte jeg å kaste opp all mat jeg inntok, men kun på kvelden. kastet opp hver eneste kveld og mistet matlysten, dette varte i ca 2 uker før det stoppet. nå har det gått til at jeg ikke klarer å fordøye maten og maten går rett igjennom i stedet. da jeg var ca. 1 uker forsinket tok jeg to tester(en på dagen og en morgenen etter), begge var negativ. Jeg har begynt å merke endringer i magen. magen min er veldig hard, men det som er så rart er at på morgenen er magen myk under navlen men om kvelden er den hard. mens over navlen er den hard konstant. jeg har et punkt rett over navlen som er ømt når jeg presser mot. Jeg føler meg oppblåst og rett og slett tykk. det kjennes ut som om magen min presser utover og jeg har mye gass som sikkert er en del av årsaken. Jeg har gått med en tanke i hodet i en god stund om at jeg er gravid. jeg har sterk tro på at jeg er det (kanskje så mye at jeg innbiller meg alt?). og når til og med samboeren min tror at jeg kan være gravid og lurer på om jeg holder dette skjult til jeg er så langt på vei at graviditeten kan fortsette trygt. Jeg er sliten og ofte trøtt, det har skjdd to ganger i forrige uke at jeg har sovet så lenge som 23 timer i strekk. tok foresten en test i forrige uke også, den var negativ. vurderer å ta en test i morgen tidlig, men er desverre redd for at denne skal være negativ også. jeg har også tatt EL tester jevnlig, men alle er negative. har altså ikke hatt EL siden september. Hva skjer med meg? hvis testene fortsette å være negative og mensen fortsatt uteblir, burde jeg oppsøke legen? Er det evt. noen som har lignende erfaring? Hilsen bekymret meg Anonymous poster hash: be111...d53
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 ingen som har lignende opplevelser? er det mulig å være gravid selv etter 3 uker uteblitt menstruasjom og testene er negative? Anonymous poster hash: be111...d53
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Gå til lege. Usannsynlig at du er gravid, men noe må det være. Evt bestill privat UL. Da får du iallefall svar på om du er preggers. Lykke til. Anonymous poster hash: 8add4...6a1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg hadde siste mens 13.september og fikk negative tester, både hjemme og hos lege, helt frem til 9.november da jeg var gravid for noen år siden. Så det er mulig! Anonymous poster hash: 5db05...c21
MissZanta Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Med mine barn har ikke testene blitt positive før jeg er over 8 uker på vei..... Kanskje det er det samme med deg?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Med mine barn har ikke testene blitt positive før jeg er over 8 uker på vei..... Kanskje det er det samme med deg? jeg vet at med min mor tok det utrolig lang tid før det vistes på graviditetstester, jeg er usikker på hvor lenge. dette var med min eldste lillebror. Men du var 8 uker på vei? men merket du noe? Jeg bare VET at noe skjer med kroppen min. Jeg og samboer er prøvere, for ca. 3 mnd siden fikk jeg vite at det klaffet hos min eldste bror og hans kjære så det hadde vært utrolig morsomt om det klaffet hos oss snart også. Anonymous poster hash: be111...d53
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg hadde siste mens 13.september og fikk negative tester, både hjemme og hos lege, helt frem til 9.november da jeg var gravid for noen år siden. Så det er mulig! Anonymous poster hash: 5db05...c21 håper selvfølgelig at det har klaffet denne gangen, jeg tror jeg tar en test til i morgen. har uansett bestilt legetime, men den er ikke før den 15. oktober. og jeg grubler og grubler hver dag på hva som skjer med meg, Anonymous poster hash: be111...d53
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Dra til legen og ta HCG måling, og forhør deg om ultralyd. Her får jeg aldri positiv test! Aner ikke hvorfor, men må inn til legen og sjekke HCG nivået for å finne ut om jeg er gravid eller ikke.. Selv etter bekreftet graviditet, så kan jeg ta en test i uke 8-13 og likevel viser den negativt.. Så alt er mulig. Anonymous poster hash: a1b9c...d07
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Dra til legen og ta HCG måling, og forhør deg om ultralyd. Her får jeg aldri positiv test! Aner ikke hvorfor, men må inn til legen og sjekke HCG nivået for å finne ut om jeg er gravid eller ikke.. Selv etter bekreftet graviditet, så kan jeg ta en test i uke 8-13 og likevel viser den negativt.. Så alt er mulig. Anonymous poster hash: a1b9c...d07 har legetime 15.oktober, så får se hva legen sier da, Anonymous poster hash: be111...d53
MissZanta Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Med mine barn har ikke testene blitt positive før jeg er over 8 uker på vei.....Kanskje det er det samme med deg?jeg vet at med min mor tok det utrolig lang tid før det vistes på graviditetstester, jeg er usikker på hvor lenge. dette var med min eldste lillebror. Men du var 8 uker på vei? men merket du noe? Jeg bare VET at noe skjer med kroppen min.Jeg og samboer er prøvere, for ca. 3 mnd siden fikk jeg vite at det klaffet hos min eldste bror og hans kjære så det hadde vært utrolig morsomt om det klaffet hos oss snart også. Anonymous poster hash: be111...d53 Kun trøtt
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Hei, vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg, så jeg prøver her. jeg er nå 20 dager forsinket (3 uker i morgen) med mensen. Siste menstruasjon var 14. august. jeg har vært forsinket før men aldri så lenge, og denne mnd har jeg hatt veldig mye rare "symptomer". uka før jeg forventet mensen begynte jeg å kaste opp all mat jeg inntok, men kun på kvelden. kastet opp hver eneste kveld og mistet matlysten, dette varte i ca 2 uker før det stoppet. nå har det gått til at jeg ikke klarer å fordøye maten og maten går rett igjennom i stedet. da jeg var ca. 1 uker forsinket tok jeg to tester(en på dagen og en morgenen etter), begge var negativ. Jeg har begynt å merke endringer i magen. magen min er veldig hard, men det som er så rart er at på morgenen er magen myk under navlen men om kvelden er den hard. mens over navlen er den hard konstant. jeg har et punkt rett over navlen som er ømt når jeg presser mot. Jeg føler meg oppblåst og rett og slett tykk. det kjennes ut som om magen min presser utover og jeg har mye gass som sikkert er en del av årsaken. Jeg har gått med en tanke i hodet i en god stund om at jeg er gravid. jeg har sterk tro på at jeg er det (kanskje så mye at jeg innbiller meg alt?). og når til og med samboeren min tror at jeg kan være gravid og lurer på om jeg holder dette skjult til jeg er så langt på vei at graviditeten kan fortsette trygt. Jeg er sliten og ofte trøtt, det har skjdd to ganger i forrige uke at jeg har sovet så lenge som 23 timer i strekk. tok foresten en test i forrige uke også, den var negativ. vurderer å ta en test i morgen tidlig, men er desverre redd for at denne skal være negativ også. jeg har også tatt EL tester jevnlig, men alle er negative. har altså ikke hatt EL siden september. Hva skjer med meg? hvis testene fortsette å være negative og mensen fortsatt uteblir, burde jeg oppsøke legen? Er det evt. noen som har lignende erfaring? Hilsen bekymret meg Anonymous poster hash: be111...d53 Krysser fingrene for at du er gravid, men jeg vil råde deg til å få en time hos lege. Det du beskriver kan og høres ut som begynnelse på en blindtarmbetennelse. Mine syklus ble rotet til da jeg hadde det og blindtarmbetennelse starter ofte med en slik diffus smerte rundt navlen. Anonymous poster hash: e61e0...c55
Edelweis Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 med min første testet jeg negativt på 3 hjemmetester. dro til legen og tok blodprøve og fant ut at jeg var gravid! =) da var jeg 7 uker på vei!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #14 Skrevet 5. oktober 2013 i dag er jeg 22 dager forsinket og fortsatt ingen tante rød.... tok enda en test i går. NEGATIV.i natt har jeg våknet opp med stikninger i nedre del av mage, det var ikke spesielt deilig. det jeg helt har glemt å nevne er at forrige mens var utrolig kort. først varte den i ca 1 time, så stoppet den helt, men så kom det tilbake og sånn varte det i to dager. det var ekstremt lite blod, men når tanta kom fikk jeg så sterke smerter i ryggen at jeg var nødt å reise hjem fra jobb da jeg ikke klarte å stå oppreist. men 22 dager?? det er vel litt i det lengste laget?? Anonymous poster hash: be111...d53
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #15 Skrevet 5. oktober 2013 Til meg tok det også lang tid før det vistes på testen. Gikk å venta på mensen tok tester og ingenting viste positivt. Begynte å brekke meg (da var jeg tydeligvis 2 mnd på vei )og sjekket meg like etterpå å da var det positivt:-) Anonymous poster hash: a2ff7...87b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #16 Skrevet 5. oktober 2013 Har du vært hos lege nå HI? Anonymous poster hash: 946ac...07e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #17 Skrevet 5. oktober 2013 Har du vært hos lege nå HI? Anonymous poster hash: 946ac...07e Nei har ikke vært hos lege da jeg har en jobb som gjør det så å si umulig for meg. da legen er stengt før jeg er ferdig på jobb. men får noen fridager neste uke og tenkte å utnytte en av de dagene Anonymous poster hash: be111...d53
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #18 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har aldri opplevd å få negativ test selv om jeg er gravid, så jeg aner ikke hvordan dette foregår. Men naboparet prøvde lenge å bli gravid. Så plutselig en dag uteble mensen, hun ble ofte småkvalm, og vi jublet. Men så tok hun et par tester og begge var negative. Måneden etter, null mens men negativ test. Først på tredje måned ble testen positiv. Og da hun tok ul viste den et foster på, var det, 10 uker..(?) Så hun hadde vært gravid hele tiden Så alt er mulig Anonymous poster hash: ee6df...79a
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. oktober 2013 #19 Skrevet 5. oktober 2013 Så lenge det ikke er mulig å legge legetimer til utenfor arbeidstid ska du ha krav på å få det i arbeidstiden. Sånn til info
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har aldri opplevd å få negativ test selv om jeg er gravid, så jeg aner ikke hvordan dette foregår. Men naboparet prøvde lenge å bli gravid. Så plutselig en dag uteble mensen, hun ble ofte småkvalm, og vi jublet. Men så tok hun et par tester og begge var negative. Måneden etter, null mens men negativ test. Først på tredje måned ble testen positiv. Og da hun tok ul viste den et foster på, var det, 10 uker..(?) Så hun hadde vært gravid hele tiden Så alt er mulig Anonymous poster hash: ee6df...79a oi! 10 uker ja! i dag er jeg 23 forsinket. ingenting. nå tar jeg ikke flere tester før legetime. Fikk akkuratt vite at søstern har funnet ut at hun OGSÅ er gravid (broren min og hans kjære venter barn i mars) så nå blir jeg dobbelt tante neste år, hmm... er dette et slags søsken år for å bli gravide? hehe Anonymous poster hash: be111...d53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå