Gå til innhold

Er det ingen som lager barnematen selv her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at det ikke er så mange som gjør det?
Eller vil dere bare ikke dele oppskriftene deres?
Jeg vil gjerne ha noen :) 

Anonymous poster hash: 9c6c6...021
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager babymaten selv, men lagde bare det samme som til oss, minus salt..

for eksempel kjøttkaker med brun (hjemmelagd) saus, gulrøtter, poteter, brokoli.

Stekt laks med saus, poteter, løk, purre, gulrøtter.

Kylling med stekt potet, paprika, squash, brokoli. og andre div grønnsaker.

Når han var veldig liten (5-6mnd) så hadde jeg ikke så mye forskjellig, men holdt meg til de basis grønnsakene.

Anonymous poster hash: 01961...93b
Skrevet

Jeg har prøvd, hadde ett par bøker med oppskrifter, men desverre ville ikke barna spise særlig av maten jeg lagde. Så jeg sluttet.

Skrevet

Jeg lagde når guttungen var liten :) Vi fikk en oppskrift på helsestasjonen hvor det sto hva de kunne spise til hvilken alder.

I begynnelsen fikk han rotmos (gulrøtter, potet osv)

Etterhver blandet jeg ikke fisk og kjøtt når han kunne få det. Brukte mme som saus om det ble veldig tørt. Guttungen elsket det og er i dag en gutt som spiser det aller meste :) Det finnes forøvrig flere nettsider med babyoppskrifter, bare søk på google :)

En annen fordel er jo det at jeg betalte rundt 1 kr for hver middag til han VS 15 -20 kr glasser ;)

Skrevet

har laga egen middag til begge guttene, og det komme vi til å gjøre med sistemann også.

vi bruker å koke masse forskjellige grønnsaker, proteiner og karbohydrater,blander sammen ca fire ingredienser(eks to sorter grønnsaker , en karbohydrat og en protein) så tilsette litt smør og så fryse (eller, smør tilsetter vi rett før vi gir maten,ellers harskner det)

megaenkelt, godt og billig!

Anonymous poster hash: b0ae3...225
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg lagde til ungene her :) Gikk inn på Hipp sin hjemmeside og fulgte oppskrifter der, og fant litt ellers på nett... Andre ganger laget jeg bare det samme til babyen som til oss, bare droppet krydderet som ikke er ment for babyer :)

Gutten taklet ikke glassmat, og siden vi var så godt inn i det, så laget jeg like greit til lillesøster også :)

Skrevet

Jeg lage også på det vi har til middag, bare uten salt, krydder og slikt

Skrevet

Jeg lagde hjemmelaga middag til min :)

Her laga jeg pølser i kålrabistappe med poteter. (moste det med sånn du moser kålrabistappa med)

Hvite fiskeboller i hvitsaus med poteter og gullrøtter.

Kjøttboller med potet og brokkoli og gullerot, (brukte krafta fra brokkolien og gulleroten, samt at jeg kokte alle grønnsakerne i en kasserolle for og få bedre smak)

spagetti med kjøttsaus (uten krydder seff)

Det er jo egentlig bare og venne på ungen det meste av mat, bare droppe krydderet og saltet for det er det ungen ikke skal ha ;)

Skrevet

Jeg moste bare den maten vi hadde til middag med stavmikser. Krydret vår mat etterpå. Hadde alltid barnematglass stående da, da det ikke var hve da det var barnevennlig middag.

Anonymous poster hash: 1e39e...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...