Gå til innhold

anestesisykepleie utdannelse i norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noken som veit hvis man studier anestesisykepleie i Norge hvis man for betalt for praksis? Jeg lure på de fordi jeg studierte sykepleie på Island og der er det son at man for litt betalt for praksis når man tar videreutdanning som anestesisykepleie.

Anonymous poster hash: 0e0e4...7b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det jeg jobber er det noen som får stipend til studiet (varer i 1,5 år), men det er flere studieplasser enn det er stipend. Selve praksisen får de ikke betalt for. Og så søker de stipend og lån fra Lånekassen.

De er forpliktet å jobbe 4 uker på sommeren i helseforetaket der utdanningen foregår. De 4 ukene får de betalt for.

Endret av GeeGee
Skrevet

Det er ikke vanlig med betalt praksis for noen videreutdanning i sykepleie. Men hvis man er ansatt på et sykehus som har mangel på anestesisykepleiere kan man søke om stipend under utdannelsen.

Skrevet

Takk for svarene. Jeg trudde kannskje de vær de samme og på island. På Island for man ikkje betalt for alle sykepleie videreutdanning men de e i hvertfall når man studier anestesisykepleier, operation og jørmor fordi da e de so mye praksis.

Anonymous poster hash: 0e0e4...7b7
Skrevet

Riksen tilbyr lønn under utdanning, 350.000kr. Da forplikter man seg til å jobbe i fellesferien og det er bindingstid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...