Gå til innhold

Kan vi kreve pengene igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har bestillt billetter til ett amatør standup show.

Jeg har vært på det før å en av mine favoritter skulle ha show ifølge hjemmesiden deres så jeg bestillte ivrig billetter.

Nå har jeg fått høre av noen felles venner at denne komikeren likevel ikke skal ha show selv om det annonsert på nettet!

De har heller ikke endret noe på siden deres.

Vi skulle jo gå kun for å se han,å er jo ikke intressert i å betale for noen billetter vi ikke kommer til å bruke fordi de endrer på planene uten å infomere kundene!

Nå er det bare snakk om 130 kr per person men for meg er det en prinsipp sak!

Kan vi kreve pengene igjen?

Anonymous poster hash: 657dd...1cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første ville jeg ringt og hørt om ryktene stemmer - kommer ikke den komikeren du ønsket å høre på? Om det stemmer ville jeg krevd pengene tilbake og sagt i fra hva jeg mente om at de ikke oppdaterer hjemmesiden sin. På en hyggelig måte, selvsagt ;)

Anonymous poster hash: 395a5...1c4
Skrevet

Du kan jo kreve så mye du vil, men om du får penger tilbake er en helt annen sak!

Skrevet

Du kan jo kreve så mye du vil, men om du får penger tilbake er en helt annen sak!

Men burde jeg ikke ha rett på pengene igjen da?

De ramser opp komikere som skal opptre den kvelden å da bestiller jo folk billetter ut ifra hvilke komikere de vil høre på.

Da blir det helt feil at komikeren ikke dukker opp når vi har betalt penger KUN for å se han opptre.

Skrevet

Sjekk betalingsvilkårene. Veldig ofte står det med liten skrift at programmet kan bli endret.

Anonymous poster hash: ebbc3...945

Skrevet

Men burde jeg ikke ha rett på pengene igjen da?De ramser opp komikere som skal opptre den kvelden å da bestiller jo folk billetter ut ifra hvilke komikere de vil høre på.Da blir det helt feil at komikeren ikke dukker opp når vi har betalt penger KUN for å se han opptre. Anonymous poster hash: 657dd...1cc

Som sagt, bare å prøve

Skrevet

Sjekk betalingsvilkårene. Veldig ofte står det med liten skrift at programmet kan bli endret.

Anonymous poster hash: ebbc3...945

Takk for tipset! Skal sjekke det ut med en gang.

Skrevet

Hva med å gå på showet uansett, tipper dere får en fin kveld selv om en av komikerne uteblir....

Ta en øl og kos dere!

Skrevet

Hva med å gå på showet uansett, tipper dere får en fin kveld selv om en av komikerne uteblir....

Ta en øl og kos dere!

poenget er jo at vi er ikke intressert i å betale for noe vi ikke får.

Vi har betalt for å se en spesiell komiker å det får vi ikke fordi det har blitt endret på skjemaet uten at noen av kundene som har kjøpt billetter har fått vitet noe om det.

Dermed har vi betalt for en "vare" vi ikke har fått,å burde dermed ha rett på pengene igjen.

Skrevet

Ta en øl og kos dere!

What she said!

Et herlig positivt menneske du frk Nilsen. Liker sånne som deg :-)

Skrevet

Ta en øl og kos dere!

poenget er jo at vi er ikke intressert i å betale for noe vi ikke får.

Vi har betalt for å se en spesiell komiker å det får vi ikke fordi det har blitt endret på skjemaet uten at noen av kundene som har kjøpt billetter har fått vitet noe om det.

Dermed har vi betalt for en "vare" vi ikke har fått,å burde dermed ha rett på pengene igjen.

Hva med å prøve å snu negativiteten til noe positivt, billettene koster kun 130,- det andre som skal opptre, muligheten for en finfin kveld ute på byen er absolutt til stede!

Men, hey om du heller vil furte som en trassig 5 åring så får du garantert en kjedelig kveld. 

Skrevet

Ta en øl og kos dere!

What she said!

Så det er helt greit at du har gledet deg til å se en komiker,for så å komme på showet å se at han er byttet ut?

Så det er helt greit at du betaler for å gå på ett show der Dagfinn Lyngbø skal komme,for så å se at han er blitt byttet ut med en annen komiker?

Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at dere føler dere lurt!

Jeg hadde blitt rimlig forbanna selv å hadde ikke latt det gå stille forbi.

Hadde det vært meg så hadde jeg ikke gitt meg før jeg fikk igjen pengene,det hadde vært en prinsippsak!

Endret av me_87
Gjest Morn du
Skrevet (endret)

Du må da først vite om ryktene stemmer. Og så kan du prøve å få igjen pengene, hvis det viser seg å stemme :)

Endret av 1729
Skrevet

Ta en øl og kos dere!

What she said!

Så det er helt greit at du har gledet deg til å se en komiker,for så å komme på showet å se at han er byttet ut?

Så det er helt greit at du betaler for å gå på ett show der Dagfinn Lyngbø skal komme,for så å se at han er blitt byttet ut med en annen komiker?

Har faktisk vært borti noe av det samme selv, men satte meg ikke ned og furtet av den grunn. Hadde en knall kveld med gode konserter selv om 2 av de jeg hadde gledet meg til å se ikke dukket opp. 

Skrevet

Hvis det var et standup-show kun med den ene, eller evt to, så følger jeg tankegangen din. Da kunne nok jeg også prøvd på å få igjen pengene.

Men er det en kveld med flere andre komikere så har dere nok ingen sak, for da utgjør han bare en liten del av programmet.

Enig med de som sier at kanskje dere får en positiv overraskelse om dere går likevel :)

Den kvelden blir hva dere gjør den til....

Anonymous poster hash: b7be7...e40
Skrevet

Ta en øl og kos dere!

What she said!

Men i alle dager.. Snakk om å lage storm i et vannglass.

Jeg forstår det slik at det er en rekke komikere som skal opptre? At det er en liste av komikere som skal underholde denne kvelden? Da har du ikke betalt for å se en spesifikk komiker, da har du betalt for å se en rekke komikere, hvor det kanskje (du VET jo ikke enda?) viser seg at den ene som du tilfeldigvis liker best har trekt seg. Endringer i programmet er en risiko i alle slike arrangement. Det kan oppstå ting, sykdom, dobbeltbookinger, osv.

Jeg skjønner at det er kjipt om du har gledet deg, men dette kan være ting arrangøren ikke rår over, og de kan være like frustrerte som deg. Siden de ikke har endret noe på hjemmesiden, kan det for alt du vet være at de jobber med saken og at den ikke er avklart.

Poenget til frk. nilsen, som jeg også er helt enig i, er at dette er sånt som kan skje, og at man vil få det mye bedre av å se det positive i det og tenke at man faktisk kan få det veldig kjekt uansett. Du får jo mesteparten av det du har betalt for, kun et nummer har gått ut, og blir antagelig da erstattet med et annet.

Det blir noe annet om du skal på en konsert, og artisten (den eneste!) blir syk og avlyser. Da vil du antagelig ha krav på å få pengene igjen. Men for all del, det er jo bare å kontakte arrangøren og forsøke, det verste som kan skje er at du får nei..

Anonymous poster hash: 9a7aa...cd1

Skrevet

Du må da først vite om ryktene stemmer. Og så kan du prøve å få igjen pengene :)

Ja men nytter ikke ringe klokken ti om kvelden :P

Skal selvsagt høre om de stemmer før jeg eventuelt forteller hva jeg mener om saken.

Skrevet

Det sies at han bare fikk tilbud om en bedre standup jobb den kvelden derfor avlyser han.

Det er ganske sikre kilder,men må selvsagt høre med de som arrangerer det om det stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...