Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Vi har to barn sammen, men vi bor ikke sammen lenger. Kun et barn har bhg.plass. Minste barnet er 1år. Nå er der slik at mor er syk og ikke klarer å ta seg av barna. Mor er ufør. Finnes det noen mulighet hvor far kan overta barna i en periode og få permisjon? Han har ikke råd til å ta fri fra jobb, så spørsmålet er jo hvorvidt det er permisjonspenger enten fra nav eller arbeidsplass. Noen som kan noe om dette? Anonymous poster hash: 098c4...984
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Hvis ikke all fødselspermisjonen er brukt opp, så er det mulig å overføre resten til far. Hvis alt er brukt opp, er det kun kontaktstøtte og selvfølgelig barnetrygd (og evt støtte for aleneforelder som jeg ikke har oversikt over). Anonymous poster hash: 1ace9...523
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Siden mor er ufør, er det ikke søkt om permisjon. Vi bodde ikke sammen da minste ble født, og jeg fikk engangsstønad. Men er det ikke noe iftbarnepassers sykdom eller noe? Hi Anonymous poster hash: 098c4...984
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Siden mor er ufør, er det ikke søkt om permisjon. Vi bodde ikke sammen da minste ble født, og jeg fikk engangsstønad. Men er det ikke noe iftbarnepassers sykdom eller noe? Hi Anonymous poster hash: 098c4...984 10 dager har man tilsammen til sykt barn og syk barnepasser. De 10 dagene går pr kalender år, ikke fra dato til dato som egenmeldinger. Anonymous poster hash: 1ace9...523
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Nei, det er ingen støtte du kan få for å være hjemme med barnet. Du må enten skaffe barnehageplass, dagmamma eller selv ta permisjon uten lønn. Anonymous poster hash: ea5d4...52d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Er det for sent å søke permisjon? Barnet er under tre år? Anonymous poster hash: 86d81...347
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Det er søkt plass i bhg,men barnet har ikke krav på plass, og det er nesten 400 barn som står i kø. Far har ikke krav på farspermisjon siden mor fikk engangsstønad. Men mor er syk nå, og derfor lurer jeg på om det finnes noe slags permisjon far kan ta for å ha barna når mor er syk. Hi Anonymous poster hash: 098c4...984
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg vil nesten tro at pga omstendighetene vil barnet prioriteres for barnehage, på lik linje med alenemødre (var hvertfall sånn her før) Men du får ikke betalt for å gå hjemme med barnet fordi du ikke har barnepass. Da er det vanlige regler som gjelder, som feks kontantstøtte
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Ta kontakt med f.eks helsesøster og be om hjelp til prioritert plass i barnehage. Alle kommuner skal ha kapasitet til å ta inn barn når det oppstår en eller annen "krise" og jeg vil tro at en mor som har blitt så syk at hun ikke klarer ta seg av barnet er grunn nok til å kunne søke på en av disse plassene. Jeg vet barnehagen vi har våre barn i har kapasitet til et barn mer enn de tar inn om høsten, det er fordi de har en av disse åpne plassene som kommunen skal kunne benytte seg av i løpet av året, det kan være alt fra barnevernsaker til andre akutte ting i et hjem som krever en plass med en gang. Anonymous poster hash: ea5d4...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå