Gå til innhold

dere som har baby som bruker smokk:

rytme

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har baby som IKKE våkner flere ganger for natten for å få smokken igjen???

Min er 7 mnd.

Her våkner han i alle fall 4-5 ganger for natten vil jeg si. Og da tenker jeg på natten som den tiden jeg sover. Han sover vanligvis fint hele kvelden frem til ca 01:00, da må jeg putte inn smokken nesten hver time frem til 6-7 tiden når vi står opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heelt likt som her! Tilogmed klokkeslettene!

Har nå kjøpt en liten bamse som har smokken i munnen (helt myk, kanskje 10 cm lang), og han har faktisk funnet denne et par ganger. Løse smokker finner han aldri! Vi har øvd med bamsen i bilen og på fanget om kvelden. Men min baby er litt eldre enn din, 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen klarer han å putte smokken inni sjøl, men det går liksom ikke alltid på "første forsøk" da.

Så hvis han begynner å styre med det om natten så våkner han bare virker det som. 

Veldig ofte finner han den jo bare ikke heller. Har faktisk kjøpt en bakke med "selvlysende" smokker i håp om at han kunne se en på natten og putte den inn, men han våknet og begynte å leke med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby er 9 måneder og elsker smokk. Hun hadde en periode hvor hun våknet hver time / halvtime (meh..) pga smokken, så vet hvordan det er :mellow: 
Akkurat er vi inne i en god periode hvor hun sjelden våkner på nattestid, unntatt for en flaske melk en natt i ny og ned, så jeg vet ikke om hun har smokken i munnen mens hun sover, om hun mister den og finner selv eller mister den og ikke bryr seg ;)  Men tidlig på kvelden, sånn før hun sover skikkelig dypt, hender det vi må inn et par-tre ganger for ordne smokken.
Det virker for så vidt som om hun ikke egentlig trenger smokken til annet enn det å roe seg / sovne, for på dagtid spytter hun den ut etter et kvarter etter at hun har sovnet, og sover like godt uten. Men slik har det blitt av seg selv- tror ikke det var sånn da hun var litt yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke intrykk av at han trenger smokken for å sove, heller for å sovne...

Han våkner ikke av at smokken faller ut, men hvis han småvåkner litt så begynner han aldri å sutre litt etter den smokken, og hvis han ikke finner/får den så våkner han... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker med jenta vår, var avhengig av sutten. Så vi la en 6-7 smokker i senga hennes når den datt ut fant hun fort en ny og puttet i munnen. Dette du funket fint for oss:) blir spennende å se med lillebror når den tid kommer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke intrykk av at han trenger smokken for å sove, heller for å sovne...

Han våkner ikke av at smokken faller ut, men hvis han småvåkner litt så begynner han aldri å sutre litt etter den smokken, og hvis han ikke finner/får den så våkner han... 

Samme inntrykk har jeg av vesla her i hus. 

Vi har måttet fjerne det der beskyttelsegreiene på sprinkelsenga, for uansett hvor mye vi strammet og knøt, fant jenta vår ut en vei til å vikle seg inn i den. Dermed så havner alle smokkene etterhvert på gulvet uansett hvor mange vi legger nedi senga. Dere som fester smokken i snor e.l. for at de skal finne den selv ila natten. Er det bare en vanlig snor eller er det en slik smokkfestedings som en gjerne har når en er ute, som en kan feste på pysjen? Hvor lang er evt snora? (ikke meninga å kuppe tråden!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme inntrykk har jeg av vesla her i hus.

Vi har måttet fjerne det der beskyttelsegreiene på sprinkelsenga, for uansett hvor mye vi strammet og knøt, fant jenta vår ut en vei til å vikle seg inn i den. Dermed så havner alle smokkene etterhvert på gulvet uansett hvor mange vi legger nedi senga. Dere som fester smokken i snor e.l. for at de skal finne den selv ila natten. Er det bare en vanlig snor eller er det en slik smokkfestedings som en gjerne har når en er ute, som en kan feste på pysjen? Hvor lang er evt snora? (ikke meninga å kuppe tråden!)

Uææ hadde aldri turt å ha en snor i senga, tenk om babyen får den rundt halsen eller altfor stramt rundt f eks en finger? Mine har heldigvis klart seg uten smokk men jeg har hørt mye flott om smokkepute for at de skal klare å finne igjen "plastikkpuppen" på natta:

www.smokkeputen.com

Anonymous poster hash: f39c7...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker noen fortalte meg at de bant mange smokker sammen til en stor "smokkeklump" som var umulig å ikke finne!Så kunne babyen finne denne klumpen lett og putte en smokk i munnen selv.kanskje er det en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har baby som IKKE våkner flere ganger for natten for å få smokken igjen???

Min er 7 mnd.

Her våkner han i alle fall 4-5 ganger for natten vil jeg si. Og da tenker jeg på natten som den tiden jeg sover. Han sover vanligvis fint hele kvelden frem til ca 01:00, da må jeg putte inn smokken nesten hver time frem til 6-7 tiden når vi står opp. 

Dette høres alt for kjent ut!  :wacko:

Blir gal enkelte netter, men lever i håpet om at hun snart skal finne en av de 5 smukkene hun har i sengen selv. (2 av de er selvlysende og en henger fast i pysjen, men enda må jeg putte i smukken!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 7 mnd.

Dette høres alt for kjent ut!  :wacko:

Blir gal enkelte netter, men lever i håpet om at hun snart skal finne en av de 5 smukkene hun har i sengen selv. (2 av de er selvlysende og en henger fast i pysjen, men enda må jeg putte i smukken!)

hehe ja, de selvlysende fungerer av og til på kvelden. hvis han er våken etter at han er lagt så kan han ligge en liten stund å lage lyder før han putter inni en sånn og sovner....

men når klokken nærmer seg 5, kan de bety slutten på natten. våkner han litt da, og ser noe som lyser i sengen er det liksom "oj den vil jeg leke med!!! jeg tror jeg starter dagen nå!" 

så de må gjemmes en gang i løpet av natten (men det har jeg jo mange anledninger til å gjøre.... :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker smokkelenke. Nuk tror jeg. bredt bånd, ca 10cm, og en stor klips.  hun brukte lang tid (2-3mnd)  på å bruke den til hva jeg ville, nemlig å finne smokk i sengen hehe men når hun knakk koden var det slutt på nattevåkninger!  :)

Endret av Vinterblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruker smokkelenke. Nuk tror jeg. bredt bånd, ca 10cm, og en stor klips.  hun brukte lang tid (2-3mnd)  på å bruke den til hva jeg ville, nemlig å finne smokk i sengen hehe men når hun knakk koden var det slutt på nattevåkninger!  :)

Dette lever jeg i håpet om at skal skje hos oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...