Gå til innhold

Noen som har begynt å shoppe enda? ;o)

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynt å handle litt.

Frem til denne uken har jeg vært veldig forsiktig med tanke på at jeg kan miste. Har bare handlet noe småtteri på ebay slik som klorevotter, et par leker (som noen i en annen tråd mente var så mye billigere å handle på ebay- jeg skulle bare inn å kikke på disse lekene og brått så hadde jeg handlet to :P ), noen søte flanellkluter og et par andre ting.

Men i løpet av denne uken har jeg blitt mer trygg på at alt vil gå bra, er 12 uker i morgen, så har laget handleliste på Ikea for seng, stellekommode og endel andre småting. Ikke kjøpt altså, bare planlegger :D

I dag har jeg bestillt ullbody og ulltights med fot på Name It + et par ullsokker-

Og 2pack med body (str 50) og 2pack (også str 50) med tights med fot på H&M fordi de var på halv pris ;)

Litt usikker på om jeg faktisk har bruk for str 50, men siden det totalt kostet meg 100,- for 4 plagg bestemte jeg meg for at det kunne jeg evt ha råd til å tape dersom spiren er for stor for den størrelsen :)

Fortsetter under...

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Så koselig <3 Jeg er bare 7+2, og siden dette er nummer 3 og storesøsknene er hhv gutt og jente så har vi det meste fra før. MEN jeg har gått til innkjøp av gravidklær. Da får jeg fordelt utgiftene litt utover, og så har jeg bukser og gensere som ser pene ut, men som føles behagelig over min oppblåste og kvalmefylte mage :P 

Har skrevet liste over hvilke ting jeg ønsker til denne babyen, som feks vegghengt stellebord, tripp trapp newborn osv, så kan vi fordele dette også litt utover evt ønske når besteforeldrene spør (slik de har gjort mine to eldste var på vei) :)

Ja, det er lurt å fordele de store innkjøpene altså, koster endel penger uansett om man kjøper på full pris, brukt eller på salg. Fornuftig å dele ut litt innkjøp til familie også :)

Jeg har også en av hver fra før, men mine to er ungdomskolebarn (dette er en reall attpåklatt for å si det slik ;) ), så det er ikke så mye jeg har lenger etter de.

Men jeg har en eske på loftet med klær jeg har lagt av med tanke på flere barn, både med litt småtteri jeg har kjøpt på salg opp gjennom årene (jada, har alltid vist at jeg skulle ha flere barn :P ) og litt etter mine to eldste.

Tripp trapr stolene etter mine to har jeg faktisk fortsatt i kjelleren B) I tillegg har jeg en babyseng både jeg og mine to har brukt, så den skal bebisen få ha i stua.

Ooh, er så deilig å kunne begynne med denne delen av svangerskapet! Alle forventningene og gledene :)  Ikke bare bekymringer, kvalme og hyppige doturer ;)

Enig Tieran! :) En glede å være i denne delen av svangerskaoet, kunne tenke fremover med mere glede enn bekymring :) Har ikke begynnt med noe innkjøp enda, tror jeg skal klare å vente litt til :)

Hehe, mer viljestyrke enn meg, du :P

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Ja, slenger meg på den; gratulerer med 12 uker i morgen :D Jeg har forsåvidt kommet til et stadie der jeg slapper mer av, siden jeg har vært på ultralyd og sett hjertet slå, samt fått sjekket og bekreftet at alt ser normalt ut. Så det ser ut til at mitt siste barn kommer til å bli en mai 2014-baby, og at jeg slipper flere SA :D

Jeg har ikke begynt, er litt tidlig enda og jeg må nesten vite kjønn på mye... Men jeg har da jaggu kikka og ebay skal nok få kjørt seg!!! Så mye kule bodyer og sånt. Sikker ikke ekte, men 5pakk CK/Puma og sikkert mange andre til under 200 kr :) 

Tenker det går noen kroner der etterhvert!

Jeg begynte da vi startet prøvingen. 

Mye som skal skaffes, så vi ville begynne i god tid. Lagde egen verpekasse :)

Ble gravid i 1pp, men mistet i MA. Ble gravid igjen mnd etter :) 

Anonymous poster hash: 48eb6...0c7

Ja, slenger meg på den; gratulerer med 12 uker i morgen :D Jeg har forsåvidt kommet til et stadie der jeg slapper mer av, siden jeg har vært på ultralyd og sett hjertet slå, samt fått sjekket og bekreftet at alt ser normalt ut. Så det ser ut til at mitt siste barn kommer til å bli en mai 2014-baby, og at jeg slipper flere SA :D

Tusen takk! :D

Tenk 12 uker! Dette har jeg nesten ikke våget å håpe på etter å ha mistet to det siste året.

Jeg er fortsatt bekymret så fort ikke symptomene mine er like sterke, men det er bare noe jeg må lære meg å leve med ;)

Men jeg har det likevel som deg, er mer avslappet etter å ha hørt hjertelyden (har ikke vært på ul).

Uansett..må bare bli vant til å bekymre meg for den lille (i varierende grad og av ulike grunner), kommer til å fortsette med det til den dagen jeg ikke lever lenger :P

Hehe, har ryddet klar en skuff til den lille, men ser allerede at jeg må utvide plassen snart :P

Annonse

Hehe, har ryddet klar en skuff til den lille, men ser allerede at jeg må utvide plassen snart :P

Ja, husker da jeg gikk gjennom kassa og så at jeg hadde kjøpt litt rare ting så skjønte jeg ikke helt hvorfor.. 

Kjøpte i snitt en stor ting i mnd også (stellebord, bilstol, vogn).

Jeg har ikke tørt å kjøpe mye men siden man har rundet 12 uker og ikke noe er bevist galt, så har jeg tatt meg noen fri heter. Har en sko eske stående på stua med 2 luer, og en boddy i str (52/56 ?) og ett søtt pandasett (body,bukse og lue) i str 62)  kjøpt en liten badeand, og en bamse. Ting jeg ikke har klart å la være når jeg egentlig har handlet andre ting. 

Snart må man vel begynne å handle de litt dyrere og mer viktige tingene som du nevnte. Driver å orienterer men har ikke kjøpt noe enda, men absolutt planlagt, venter bare på å få se knøttet, så blir det nok en real shoppingrunde. 
Gruer meg til å forville meg inn i jungelen av vogner og bilstoler! ....

Åh, jeg glaner meg ihjeel på både klær og stæsj til baby jeg! Så på vogn senest for noen dager siden, og vi tror vi er enige om hvilken en vi skal ha ;) DET gleder jeg meg aller mest til å kjøpe!

Var på sykehuset på ul idag, og da fant gyn ut at jeg er mindre på vei enn jeg tror! Hele meg en hel uuuke. GAH, så da blir det bare uke 7 IGJEN på søndag... Men vi så heldigvis en klump med hjerteaktivitet og alt så helt normalt ut <3 Slike beskjeder gir meg iallefall lyst til å kjøpe noen sokker iallefall...? hihi...

Nesten pinlig å si at man har handlet allerede når man bare er i uke 6, men jeg kom over et stativ med fine gravidbukser fra mama licious på 70% og tenkte at det var så bra pris at det ville jeg ikke gå glipp av. Har også kjøpt en babykurv og et bilsete som jeg fikk veldig billig av en venninne, de skal flytte og måtte bli kvitt det nå.

Åh, kjedelig å bli satt tilbake en uke da :mellow:

Men i hvert fall godt å se et bankende hjerte :wub:

Tror jeg har bestemt meg for vogn også, hihi, så får håpe sambo er enig ;)

Hvilken vogn er "drømmevogna" di da...?

Åh, kjedelig å bli satt tilbake en uke da :mellow:

Men i hvert fall godt å se et bankende hjerte :wub:

Tror jeg har bestemt meg for vogn også, hihi, så får håpe sambo er enig ;)

Hvilken vogn er "drømmevogna" di da...?

Etter bare å ha sett på nett. så tror jeg at jeg må gå for Brio Happy Duo. Den ser ut til å ha det jeg ønsker av en vogn. Stor både når det gjelder bag og uten bag. Barnet kan være vendt mot meg. Ser ut som den tåler både asfalt og skogsturer. Og så er den helt oki utseendemessig :)

Men føler også at jeg "safer" litt med en Brio vogn, så vil også tråle butikker for å testkjøre mange andre :D

Jeg er ikke så veldig bevandret i denne vognjungelen, så gleder meg til å få sett på vogner litt mer ordentlig.

Det er jo så mange kule! :P

Hva har du sett deg ut da?

Aha :-):-)

Vi har jo forsåvidt bare sett på nett enda. Tenker det er litt gøy å dra på barnevognsafari også ;-) men emmaljunga mondial duo (noe i den duren) i hvitt skinn er absolutt favoritten til nå. Hadde vært veldig rart om vi ikke ender opp med den iallefall.

Hva med vugge i stua, er det en "tradisjon" hos dere?

Aha :-):-)

Vi har jo forsåvidt bare sett på nett enda. Tenker det er litt gøy å dra på barnevognsafari også ;-) men emmaljunga mondial duo (noe i den duren) i hvitt skinn er absolutt favoritten til nå. Hadde vært veldig rart om vi ikke ender opp med den iallefall.

Hva med vugge i stua, er det en "tradisjon" hos dere?

Ja, jeg gleder meg også til å se på vogner altså. Få ordentlig følelse av vognen ved å gå litt med den i butikken og slikt :D

Har dessverre ikke en vugge i familien -_-

Men jeg har en liten skuv-babyseng som jeg brukte når jeg var liten og som begge mine to andre har brukt, som skal få stå i stuen for den lille :)

Jeg kjøpte et par gravidebukser og strømpebukser i uke 4 (!!!). Har raida uthuset etter stellebord (som foreløpig får stå i uthuset), og har funnet en gammel vogn som vi skal bruke. Har bestemt oss for å bare kjøpe brukt om vi ikke finner mer i uthuset, og regner med at vi får en masse fint også! :-)

Men jeg må innrømme at jeg drømmer om en av de der fancy Emmaljunga-vognene... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...