Gå til innhold

Gifte seg på rekordtid, hvordan og hvor fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man ønsker å gifte seg så fort som mulig, hvordan går man frem da? Tenker ikke å ha selskap annet enn et familieselskap vi uansett er i ferd med å planlegge om noen uker - hadde vært fint å kunne si til alle at vi giftet oss dagen før;-)

Anonymous poster hash: 22d57...7f8

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kirke eller tinghus?

Du må ha prøvingsattest, og den må godkjennes. Når det er gjort er det bare å kline til! Tinghuset har gjerne vielser flere ganger i uka, men kirken begrenser seg vel til lørdag.

Skrevet

Vi var innom tinghuset og bestilte vielse 13. Oktober, fordi vi ikkje hadde prøvingsattesten klar ville dei ha ca 1 mnd før vielsen for å vere sikker på at vi fekk tak i attesten i tide. Vielsen var 11. November.

Skrevet

Jeg liker folk som gjør ting litt annerledes, når det er det de har lyst til :)

Vil dere at gjestene skal vite om det eller skal det være en overraskelse?

Vil dere gifte dere samme dagen (under selskapet) eller tar dere en tur til rådhuset/sorenskriveren/el.l før?

Kan være greit å tenke litt gjennom de to tingene i alle fall. (Og sikkert masse annet også altså! :) )

Men når dere uansett skal samle til selskap, har dere sikkert allerede gitt beskjed om når og hvor, da kan dere jo gjøre litt ekstra ut av det, så vips! har dere en bryllupsfest :)

Gjør slik som dere vil, det er deres dag :)

Anonymous poster hash: 90123...aba

Skrevet

Hvor lang tid tar det å fikse prøvingsattest da? Oioi nå ble jeg litt gira her! Av mange årsaker kan vi ikke ha et tradisjonelt bryllup med selskap og fest til langt på natt, og har heller ikke noe ønske om det. Vil bare bli gift nå:-p

Tinghuset ja forresten, så trenger ikke tenke på booking av kirke nei...

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hvor lang tid tar det å fikse prøvingsattest da? Oioi nå ble jeg litt gira her! Av mange årsaker kan vi ikke ha et tradisjonelt bryllup med selskap og fest til langt på natt, og har heller ikke noe ønske om det. Vil bare bli gift nå:-p

Sjekk her!

http://www.skatteetaten.no/Person/Folkeregister/Ekteskap-og-samliv/Ekteskap/Ekteskap-i-Norge/Veien-til-ekteskapet---steg-for-steg/Start/?step=1

Skrevet

Vi fekk attesten etter eit par veker..
Skrevet

Jeg liker folk som gjør ting litt annerledes, når det er det de har lyst til :)

Vil dere at gjestene skal vite om det eller skal det være en overraskelse?

Vil dere gifte dere samme dagen (under selskapet) eller tar dere en tur til rådhuset/sorenskriveren/el.l før?

Kan være greit å tenke litt gjennom de to tingene i alle fall. (Og sikkert masse annet også altså! :) )

Men når dere uansett skal samle til selskap, har dere sikkert allerede gitt beskjed om når og hvor, da kan dere jo gjøre litt ekstra ut av det, så vips! har dere en bryllupsfest :)

Gjør slik som dere vil, det er deres dag :)

Anonymous poster hash: 90123...aba

Takk, det tar jeg som et komplement:-) Tenker vi kunne hatt det som en overraskelse, og så mente jeg i utgangspunktet å dra til sorenskriveren dagen før eller noe - blir mye stress på selve dagen for selskapet ellers tror jeg!

Skrevet

Tar ca. 2-3 uker etter at dere har send inn papirene

Anonymous poster hash: bdb6f...e53

Skrevet

Jeg fikk prøvingsattest på under en uke, fordi jeg ringte og maste hull i hodet på dem hver dag! Dro også opp dit og hentet papirene så jeg sparte litt tid på postgang. Vi giftet oss 3 uker etter at vi tenkte på det første gang! Tinghuset lot meg reservere dag i påvente av attest. Jeg bare forklarte situasjonen :)

Skrevet

Jeg fikk prøvingsattest på under en uke, fordi jeg ringte og maste hull i hodet på dem hver dag! Dro også opp dit og hentet papirene så jeg sparte litt tid på postgang. Vi giftet oss 3 uker etter at vi tenkte på det første gang! Tinghuset lot meg reservere dag i påvente av attest. Jeg bare forklarte situasjonen :)

Yes! Da er det håp! Har en mnd på meg.... Også er jeg også god på å mase, så tror jeg må satse på dette nå. Må bare overbevise min forlovede, men han er jo også spontan av seg. Og nå har vi vært forlovet lenge også...

Skrevet

Yes! Da er det håp! Har en mnd på meg.... Også er jeg også god på å mase, så tror jeg må satse på dette nå. Må bare overbevise min forlovede, men han er jo også spontan av seg. Og nå har vi vært forlovet lenge også...

Lykke til :) husk at du gå både til rådhuset og tinghuset, og at du kan gå til nabokommunene.

Skrevet

Tusen takk :-) Det skal bli godt å bli gift ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...