Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Hvis man ønsker å gifte seg så fort som mulig, hvordan går man frem da? Tenker ikke å ha selskap annet enn et familieselskap vi uansett er i ferd med å planlegge om noen uker - hadde vært fint å kunne si til alle at vi giftet oss dagen før;-) Anonymous poster hash: 22d57...7f8
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Kirke eller tinghus? Du må ha prøvingsattest, og den må godkjennes. Når det er gjort er det bare å kline til! Tinghuset har gjerne vielser flere ganger i uka, men kirken begrenser seg vel til lørdag.
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Vi var innom tinghuset og bestilte vielse 13. Oktober, fordi vi ikkje hadde prøvingsattesten klar ville dei ha ca 1 mnd før vielsen for å vere sikker på at vi fekk tak i attesten i tide. Vielsen var 11. November.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg liker folk som gjør ting litt annerledes, når det er det de har lyst til Vil dere at gjestene skal vite om det eller skal det være en overraskelse? Vil dere gifte dere samme dagen (under selskapet) eller tar dere en tur til rådhuset/sorenskriveren/el.l før? Kan være greit å tenke litt gjennom de to tingene i alle fall. (Og sikkert masse annet også altså! ) Men når dere uansett skal samle til selskap, har dere sikkert allerede gitt beskjed om når og hvor, da kan dere jo gjøre litt ekstra ut av det, så vips! har dere en bryllupsfest Gjør slik som dere vil, det er deres dag Anonymous poster hash: 90123...aba
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Hvor lang tid tar det å fikse prøvingsattest da? Oioi nå ble jeg litt gira her! Av mange årsaker kan vi ikke ha et tradisjonelt bryllup med selskap og fest til langt på natt, og har heller ikke noe ønske om det. Vil bare bli gift nå:-p Tinghuset ja forresten, så trenger ikke tenke på booking av kirke nei... Anonymous poster hash: 22d57...7f8
Gjest Hercule Poirot Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Hvor lang tid tar det å fikse prøvingsattest da? Oioi nå ble jeg litt gira her! Av mange årsaker kan vi ikke ha et tradisjonelt bryllup med selskap og fest til langt på natt, og har heller ikke noe ønske om det. Vil bare bli gift nå:-p Tinghuset ja forresten, så trenger ikke tenke på booking av kirke nei... Anonymous poster hash: 22d57...7f8 Sjekk her! http://www.skatteetaten.no/Person/Folkeregister/Ekteskap-og-samliv/Ekteskap/Ekteskap-i-Norge/Veien-til-ekteskapet---steg-for-steg/Start/?step=1
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Hvor lang tid tar det å fikse prøvingsattest da? Oioi nå ble jeg litt gira her! Av mange årsaker kan vi ikke ha et tradisjonelt bryllup med selskap og fest til langt på natt, og har heller ikke noe ønske om det. Vil bare bli gift nå:-p Tinghuset ja forresten, så trenger ikke tenke på booking av kirke nei... Anonymous poster hash: 22d57...7f8 Vi fekk attesten etter eit par veker..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg liker folk som gjør ting litt annerledes, når det er det de har lyst til Vil dere at gjestene skal vite om det eller skal det være en overraskelse? Vil dere gifte dere samme dagen (under selskapet) eller tar dere en tur til rådhuset/sorenskriveren/el.l før? Kan være greit å tenke litt gjennom de to tingene i alle fall. (Og sikkert masse annet også altså! ) Men når dere uansett skal samle til selskap, har dere sikkert allerede gitt beskjed om når og hvor, da kan dere jo gjøre litt ekstra ut av det, så vips! har dere en bryllupsfest Gjør slik som dere vil, det er deres dag Anonymous poster hash: 90123...aba Takk, det tar jeg som et komplement:-) Tenker vi kunne hatt det som en overraskelse, og så mente jeg i utgangspunktet å dra til sorenskriveren dagen før eller noe - blir mye stress på selve dagen for selskapet ellers tror jeg! Anonymous poster hash: 22d57...7f8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Hvor lang tid tar det å fikse prøvingsattest da? Oioi nå ble jeg litt gira her! Av mange årsaker kan vi ikke ha et tradisjonelt bryllup med selskap og fest til langt på natt, og har heller ikke noe ønske om det. Vil bare bli gift nå:-p Tinghuset ja forresten, så trenger ikke tenke på booking av kirke nei... Anonymous poster hash: 22d57...7f8 Tar ca. 2-3 uker etter at dere har send inn papirene Anonymous poster hash: bdb6f...e53
mamma_til_gutt Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg fikk prøvingsattest på under en uke, fordi jeg ringte og maste hull i hodet på dem hver dag! Dro også opp dit og hentet papirene så jeg sparte litt tid på postgang. Vi giftet oss 3 uker etter at vi tenkte på det første gang! Tinghuset lot meg reservere dag i påvente av attest. Jeg bare forklarte situasjonen
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg fikk prøvingsattest på under en uke, fordi jeg ringte og maste hull i hodet på dem hver dag! Dro også opp dit og hentet papirene så jeg sparte litt tid på postgang. Vi giftet oss 3 uker etter at vi tenkte på det første gang! Tinghuset lot meg reservere dag i påvente av attest. Jeg bare forklarte situasjonen Yes! Da er det håp! Har en mnd på meg.... Også er jeg også god på å mase, så tror jeg må satse på dette nå. Må bare overbevise min forlovede, men han er jo også spontan av seg. Og nå har vi vært forlovet lenge også... Anonymous poster hash: 22d57...7f8
mamma_til_gutt Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg fikk prøvingsattest på under en uke, fordi jeg ringte og maste hull i hodet på dem hver dag! Dro også opp dit og hentet papirene så jeg sparte litt tid på postgang. Vi giftet oss 3 uker etter at vi tenkte på det første gang! Tinghuset lot meg reservere dag i påvente av attest. Jeg bare forklarte situasjonen Yes! Da er det håp! Har en mnd på meg.... Også er jeg også god på å mase, så tror jeg må satse på dette nå. Må bare overbevise min forlovede, men han er jo også spontan av seg. Og nå har vi vært forlovet lenge også... Anonymous poster hash: 22d57...7f8 Lykke til husk at du gå både til rådhuset og tinghuset, og at du kan gå til nabokommunene.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Tusen takk :-) Det skal bli godt å bli gift ;-) Anonymous poster hash: 22d57...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå