Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Barnehagen som småen går i skal den ene dagen i desember gå i kirken,noe jeg er imot. Er det noen om vet om det er vanlig at det blir en voksen igjen i barnehagen som er med de som ikke skal i kirken? eller må jeg eventuelt ta fri visst jeg ikke vil at han skal i kirken? Anonymous poster hash: 353eb...eb0
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Vil tru dei har ei ordning. Men kristendommen er ikkje smittsam, om dei ikkje har ansatte igjen i bhg kan du sikkert dra på jobb likevel utan at ungen får sår på sjela. Om dette er ei prinsippsak for deg foreslår eg at du spør barnehagen først som sist, til tidlegare dei får spm, til lettare er det å tilpasse bemanninga om dei skulle oppleve at fleire ønskar å bli att i bhg.
Bananen Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Sålenge det kun er din som ikke får lov er det sikkert en annen avdeling han kan være på. Er det mange som ikke får lov blir sikkert en ansatt igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Muslimer vil vel sikkert heller ikke at barnet skal i kirken,så blir nok hvertfall minst to som ikke vil at barnet deres skal være med. Anonymous poster hash: 353eb...eb0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg jobber i barnehage og vi er igjen med de barna som ikke kan være med, men ofte er det bare ett barn som er igjen og det skaper problemer fordi vi trenger alle voksne i kirka. Helt personlig syns jeg at barn som går i norsk barnehage og skole bør være med i kirken ved slike anledninger, det tar da ingen skade av men vi prøver alltid å legge til rette Anonymous poster hash: 3d1dd...47b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Skjønner virkelig hvorfor barn ikke får lov til å gå i kirka, de kan jo bli Frelst!!! Kirka er en skummel plass... BLAAAAAAAAAH! Selv om jeg ikke er muslim,så hadde jeg syntes det hadde vært interessant for barna mine å fått sett innsia på en moskè, hvorfor ikke liksom? Fordi de hadde blitt tvangsislamisert? I think not. Slapp av HI,det går HEEELT sikkert fint at barnet ditt får lov til å gjøre det alle de andre skal gjøre! Anonymous poster hash: d7601...f7a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Vi har barna våre i en kristen barnehage, men er ikke kristne selv. Der er det flere muslimske barn også. Det legges til rette for de i f.eks matsituasjoner (ifht at de ikke blir servert svinekjøtt). Barnehagen har tatt med barna både i kirken og i en moské. Jeg syns det er kjempefint atbarna lærer om ulike religioner og livssyn og får et innblikk i de ulike trosretningene. Barn har ikke vondt av det - derimot tror jeg at barn som har fått innblikk i og opplevd hvorfan det er i flere ulike trossamfunn, blir mer åpne for at folk er ulike og har større respekt for folks ulike trosretninger. La barnet ditt få være med og oppleve hvordan de feirer jul i kirken - det er ikke smittsomt. Anonymous poster hash: 5bef2...32b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Ingen av oss går i kirka. Skolebarnet får fri om klassen skal i kirka og i barnehagen så har de ansatte som blir igjen. Anonymous poster hash: 8f198...284
Musemorbr / Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Oi... denne problemstillingen burde jeg ha tenkt over før. Tenk om gutten min blir bonde? Barnehagen har jo hatt ham med på gårdsbesøk.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Ingen av oss går i kirka. Skolebarnet får fri om klassen skal i kirka og i barnehagen så har de ansatte som blir igjen. Anonymous poster hash: 8f198...284 Hvorfor det? fatter virkelig ikke hva som er så skummelt med religion... Anonymous poster hash: d7601...f7a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Oi... denne problemstillingen burde jeg ha tenkt over før. Tenk om gutten min blir bonde? Barnehagen har jo hatt ham med på gårdsbesøk. Hahaha!!!Å nei!Jeg vil ikke at gutten min skal bli glassblåser som stor!Det blir han sikkert ettersom han var med bhg på besøk hos glassblåser i våres!! Å fytte,la oss passe på barna våres som hauker, sånn at de ikke blir påvirka av noen verdens ting!!!kanskje skal jeg ta han ut av skolen..? De lærer jo så mye forskjellig der..! Anonymous poster hash: d7601...f7a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Ingen av oss går i kirka. Skolebarnet får fri om klassen skal i kirka og i barnehagen så har de ansatte som blir igjen. Anonymous poster hash: 8f198...284 Hvorfor det? fatter virkelig ikke hva som er så skummelt med religion... Anonymous poster hash: d7601...f7a Det er like lite skummelt som korps og likevel så går vi heller ikke på korpskonserter. Anonymous poster hash: 8f198...284
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Muslimer vil vel sikkert heller ikke at barnet skal i kirken,så blir nok hvertfall minst to som ikke vil at barnet deres skal være med. Anonymous poster hash: 353eb...eb0 I barnehagen til jenta mi er det mange muslimske barn - og de har alltid vært med i kirken før jul! Akkurat som at de muslimske mødrene i mine barselgrupper har vært med på babysang i kirken osv.. Som hun over her sa: kristendommen smitter ikke.. så barna kan helt trygt dra en tur i kirken, synge litt sanger og 'danse rundt juletreet' (som min datter kalte det i fjor..) uten at de dør (PS! Jeg er selv ikke kristen, ikke medlem av statskirken, barna er ikke døpt..) Anonymous poster hash: 8e129...354
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #15 Skrevet 2. oktober 2013 Ingen av oss går i kirka. Skolebarnet får fri om klassen skal i kirka og i barnehagen så har de ansatte som blir igjen. Anonymous poster hash: 8f198...284 Hvorfor det? fatter virkelig ikke hva som er så skummelt med religion... Anonymous poster hash: d7601...f7a Det er like lite skummelt som korps og likevel så går vi heller ikke på korpskonserter. Anonymous poster hash: 8f198...284 Så om barnehagen eller skolen skal på korpskonsert så får barnet ditt fritt,fordi "dere ikke går på slikt heller"? JEEEEZUZ Anonymous poster hash: d7601...f7a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #16 Skrevet 2. oktober 2013 Ingen av oss går i kirka. Skolebarnet får fri om klassen skal i kirka og i barnehagen så har de ansatte som blir igjen. Anonymous poster hash: 8f198...284 Hvorfor det? fatter virkelig ikke hva som er så skummelt med religion... Anonymous poster hash: d7601...f7a Det er like lite skummelt som korps og likevel så går vi heller ikke på korpskonserter. Anonymous poster hash: 8f198...284 Så om barnehagen eller skolen skal på korpskonsert så får barnet ditt fritt,fordi "dere ikke går på slikt heller"? JEEEEZUZ Anonymous poster hash: d7601...f7a Poenget er at selv om man ikke ønsker å delta i noe eller på noe så betyr det ikke at man er redd eller mener atnoe er skummelt. Det er religionsfrihet i Norge og den benytter vi oss av. Vi tror ikke på noen Gud og det er vår rett å ikke ville tro på noe og å ikke gå i kirken, i synagogen eller i moskeen for å høre på preken og forkynnelse. Anonymous poster hash: 8f198...284
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #17 Skrevet 2. oktober 2013 er vel ikke mye preken og forkynnelse når barnehagen er på besøk i kirken?? Anonymous poster hash: 8e129...354
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #18 Skrevet 2. oktober 2013 er vel ikke mye preken og forkynnelse når barnehagen er på besøk i kirken?? Anonymous poster hash: 8e129...354 Barnehagen og skolen er til jul og til påske. Da er det både preken, bønn, forkynnelse og sang. Anonymous poster hash: 8f198...284
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 Neida dei forteller bare på en enkel og fin måte hvorfor vi feirer jul og påske også synger de julesanger og påskesanger, ikke skummelt i det heletatt ( og jeg er selv ikke kristen) Anonymous poster hash: 3d1dd...47b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #20 Skrevet 2. oktober 2013 Folk blir ikke kristne av å gå i kirka. Jeg har gått i utallige kirker/gudstjenester, i tillegg til flere moskeer og templer og hørt mange snakke om sin religion og prøvd å overbevise meg. Gjorde intet religiøst inntrykk. Om noe så får dette meg til å bli enda mindre religiøs. Men, synes det er en fin stemning inne i religiøse steder. Det er det de sier som er problemet. Jeg er likevel fan av å gå til kirka om julen fordi det er en stemningsskapende tradisjon. Anonymous poster hash: c3600...5f8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #21 Skrevet 2. oktober 2013 Ingen av oss går i kirka. Skolebarnet får fri om klassen skal i kirka og i barnehagen så har de ansatte som blir igjen. Anonymous poster hash: 8f198...284 Hvorfor det? fatter virkelig ikke hva som er så skummelt med religion... Anonymous poster hash: d7601...f7a Det er like lite skummelt som korps og likevel så går vi heller ikke på korpskonserter. Anonymous poster hash: 8f198...284 Så om barnehagen eller skolen skal på korpskonsert så får barnet ditt fritt,fordi "dere ikke går på slikt heller"? JEEEEZUZ Anonymous poster hash: d7601...f7a Poenget er at selv om man ikke ønsker å delta i noe eller på noe så betyr det ikke at man er redd eller mener atnoe er skummelt. Det er religionsfrihet i Norge og den benytter vi oss av. Vi tror ikke på noen Gud og det er vår rett å ikke ville tro på noe og å ikke gå i kirken, i synagogen eller i moskeen for å høre på preken og forkynnelse. Anonymous poster hash: 8f198...284 Men skal de på gudstjeneste da? Pleier ikke bhg bare å være på besøk for å se inni kirken? Skjønner ikke helt problemet. Dess mer kunnskap de har dess klokere valg vil de etterhvert ta. Anonymous poster hash: 57447...e8d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #22 Skrevet 2. oktober 2013 "Man blir ikke mer kristen av å gå i kirken enn vi blir bilmekanikere med å gå i garasjen" Anonymous poster hash: 3d1dd...47b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #23 Skrevet 2. oktober 2013 Ingen av oss går i kirka. Skolebarnet får fri om klassen skal i kirka og i barnehagen så har de ansatte som blir igjen. Anonymous poster hash: 8f198...284 Hvorfor det? fatter virkelig ikke hva som er så skummelt med religion... Anonymous poster hash: d7601...f7a Det er like lite skummelt som korps og likevel så går vi heller ikke på korpskonserter. Anonymous poster hash: 8f198...284 Så om barnehagen eller skolen skal på korpskonsert så får barnet ditt fritt,fordi "dere ikke går på slikt heller"? JEEEEZUZ Anonymous poster hash: d7601...f7a Poenget er at selv om man ikke ønsker å delta i noe eller på noe så betyr det ikke at man er redd eller mener atnoe er skummelt. Det er religionsfrihet i Norge og den benytter vi oss av. Vi tror ikke på noen Gud og det er vår rett å ikke ville tro på noe og å ikke gå i kirken, i synagogen eller i moskeen for å høre på preken og forkynnelse. Anonymous poster hash: 8f198...284 Men skal de på gudstjeneste da? Pleier ikke bhg bare å være på besøk for å se inni kirken? Skjønner ikke helt problemet. Dess mer kunnskap de har dess klokere valg vil de etterhvert ta. Anonymous poster hash: 57447...e8d Vi har ikke noe problem med å ikke gå i kirken. Virker som om andre har problemer med at vi ikke går i kirken og at vi benytter oss av religionsfriheten vi har. Men det er ikke vårt problem. Anonymous poster hash: 8f198...284
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #24 Skrevet 2. oktober 2013 Da regner jeg med at dere ikke feirer jul, påske eller andre høytider. Eller er dere en av de som skal være med på moroa men aldri stå for den selv. Anonymous poster hash: b8c4a...bd5
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #25 Skrevet 2. oktober 2013 Du lager det veldig vanskelig da, barnet ditt får ikke være med på noe felles, kanskje de snakker om det etterpå og han ikke får det med seg, kanskje han synes det er trist at han må bli igjen mens de andre går. Og du gjør det vanskelig for barnehagen, de mister en voksen til å ha kontroll på de andre barna. Du kommer til å bli barnehagens snakkis og hun irriterende moren som ingen liker Anonymous poster hash: d7d67...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå