Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk den utrolig kjipe beskjeden i dag, ivf forsøket ble avsluttet pga ingen befrukta egg. Eller det vil si at 1 av 12 ble, men det delte seg ikke videre. Derfor lurer jeg på om jeg kan begynne å trene vanlig styrke og kondis? Trener mye til vanlig, men har hatt pausen tre uker. Blei dårlig av behandlingen... Lurer på om det er farlig å trene når man har vært overstimulert? Uten innsetting...

Skrevet

Stakkars deg maya86, det må ha vært så utrolig nedtur! Vet de hvorfor det bare var et som ble befruktet? Var det icsi? Hvis ikke, så insister på å få det neste forsøk, det øker befruktningsraten. Hvis du er litt øm i eggstokkene så bør du ikke trene til det har gitt seg, men du kan gå turer, gjerne oppoverbakker! Da blir man ihvrf litt varm og anpusten. Det fikk jeg beskjed om. Merket det i eggstokkene hver gang jeg satte meg. Det gikk over iløpet av 2-3 dager. Håper du får komme igang m nytt forsøk så fort det går og at du får flere perfekte egg da!

Skrevet

Hei. De vet ikke hvorfor det kune ble et befruktet, men det var egentlig meningen å ta 50% IVF og 50% ICSI. Men sida mannen sin prøve var temmelig grei denne gangen mente de at de skulle prøve IVF.. Den dummeste avgjørelsene jeg har hørt. Jeg spurte til og med om de var sikre før vi reiste fra sykehuset, og legen selv svarte at det var hun i forhold til prøven... Men prøvene før da?? Årh. Men nå var det ikke tvil om det ble kun ICSI fremover, så det var jo godt at de tok til vit. Vi hadde vell klart det selv med så mange års prøving hvis de fant veien selv. 

Uff av meg. Nå var jeg negativ. Jeg har hatt litt mindre vondt nå i magen og eggstokkene, så håper det går over i helgen. Så kan jeg sikkert trene fra neste uke, jeg gleder meg! Er vant til å trene 5-7 dager i uken, og da plutselig ikke orke noe som helst blir man gal av ;-) 
ringte Porsgrunn å spurte, sykepleieren sa jeg bare måtte det litt med ro i ukene framover. Men smerten skulle gå bort litt etter litt. Så da ser det bra ut så langt! 

Skrevet

For en teit avgjørelse! Ja bare ta icsi nå fremover. Det var mye du trener ja, pass på å ikke slite ut kroppen heller da ;). Jeg trener 2-4 ganger i uka, men bare gått turer i rugeperioden pga litt vondt og redd for å ta i for mye ( har en tendens til å ikke greie å trene moderat når jeg først setter igang) . Gleder meg til å begynne å trene til helgen igjen :D er litt avhengig av det i forhold til psyken, blir helt i ulage hvis jeg ikke får trent, det holder meg nogenlunde i sjakk. Så det var en tøff rugeperiode og den ble negativ, skal starte opp igjen allerede i november heldigvis. Håper du får starte opp raskt igjen så ventetiden ikke blir så lenge.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor lenge er dere i ro etter innsett før en kan trene? Lurer på om det er lurt å holde seg i ro en uke? Har jo lyst de skal holde seg der inne...:)

Skrevet

Dette med trening lurer jeg også på! Man skal jo være i aktivitet 30 min når disse stikkpillene tas (leste jeg i informasjonsbrosjyren til Riksen). I tillegg skal jo økt blodgjennomstrømning øke sjansen for å lykkes?! Hadde egguthenting i går og innsett på fredag. Vurderer en løpetur i morgen, evt spinning?! Da "hopper" ikke de ømme eggstokkene opp og ned ;)

Etter innsett skal man jo kunne leve normalt.. Men jeg er også nysgjerrig på hva som er anbefalt i forhold til trening? :)

Skrevet

De fleste som er gravide har jo stort sett ikke peiling før mensen ikke kommer.. (Testdag)..

Og i de to ukene så gjør jo folk alt de de gjør ellers:)

Tror ikke det spiller noen rolle fra eller til i forhold til resultatet. Hadde kanskje holdt meg unna mye hopp, sprett og mageøvelser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...