Gå til innhold

Fikk innvilget planlagt KS!!

Anbefalte innlegg

Å jeg er så utrolig lettet og glad! Etter daglig kamp i alt for lang tid er det endelig over, og jeg kan nåå slappe av og faktisk nyte di siste 2 ukene av dette svangerskapet før lille gutten kommer. <3 Aner ikke hva jeg ville ha ut av denne tråden, bare måtte dele det med noen da jeg er så utrolig glad! :) Samtidig så kan jeg jo også si tusen takk for støttende ord fra dere oppigjennom! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144085394-fikk-innvilget-planlagt-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei så flott! Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne! Hva i all verden snudde det hele? Det virket jo helt håpløst?

den siste settningen jeg skrev over her var spesielt rettet mot deg Underveis-->, for du har fulgt med litt har det virket til da du har kommentert på tidligere innlegg, så hadde deg i tankene da jeg skrev det. :) takk for støtten! Ja det har vært helt håpløst, for har jo fått avslag på avslag, og styrt med dette Hele graviditeten. Det endte med at også fylkeslegen ble involvert og hjalp meg i form av lover og regler jeg kunne bruke, samt at fastlegen min har vært helt fantastisk og virkelig jobbet for å hjelpe meg. Han klarte tilslutt å få til et møte med overlegen for klinikken, hvor jeg skulle få en ny vurdering. Jeg var der på møte idag, hvor jeg gikk igjennom alle di siste 7 årene. Fortalte alt, og hele prosessen gjennom dette svangerskapet også. Alt som er blitt sagt og gjort av leger å hele greien. Når jeg var ferdig sa han bare: jeg skal hjelpe deg, og få deg satt opp, men når datoen blir får du ikke vite før i neste uke. Da la jeg bare hodet ned i hendene mine og gråt, mens jeg kjente at 50 kilo bare rant vekk fra skuldrene mine.. Endelig. <3

Annonse

PS jeg fulgte med og svarte deg i forrige tråd forresten om planlagt ks, svarte deg anonymt ;)

Vært nysgjerrig på hvordan det gikk....

Kan fortelle deg at operasjonen ikke så ille som jeg hadde trodd :)

Fikk lille jenta mi forrige mandag, og formen er kjempebra nå :) var oppe å gikk kort tid etterpå. Overraskende lite vondt i såret :)

Gratulerer!! :) :) :)

Vet godt hvordan den følelsen du har nå er ... Jeg fikk innvilget ks selv, det er en goood følelse ;)

Nyt siste stunden som er igjen nå. Og masse lykke til når tiden er inne :) :)

tusen takk for det! Ja ubeskrivelig følelse! Og samtidig som jeg er 30 kilo lettere nå og kjenner en oppriktig ro nå, så er jeg dødssliten, kjenner jeg bare vil sove. Tok på det møtet allså! ;) Gleder meg til å sovne ikveld og kunne vokne i morgen med denne fredfylte følelsen og bare nyte dagene fremover. :) gu så godt! :) Hvordan gikk ditt KS da? Mange barn eller? Var det angst eller noe annet bak ønsket ditt? Tar ikke lett på det og vet det er en stor operasjon å ta KS, så bare håper alt går bra!

Så flott, har lest de forrige trådene dine. 

Nå kan du kanskje nyte den siste tiden litt :) 

Har hatt akutt ks selv, så ingen erfaring med planlagt, men var selv ganske dårlig form i ettertid, men det var pga jeg mistet mye blod. Så ville bare "tipse" at du bør be om å få blodoverføring raskt dersom du føler deg dårlig pga blodtap. Jo fortere du kommer deg på beina etterpå jo fortere kommer du deg i form :)

Har termin 4 dager etter deg og håper selv på enten igangsetting eller ks helst innen 2 uker før grunnet store barn i familien. Første jenta var 4,5 kg nesten 2 uker før termin sist, så er litt redd for at jeg skal få stort barn igjen. Var til samtale i dag og skal igjen til mandag, så håper de kan se på saken.

Håper du får en fin keisersnittopplevelse, husk forresten å tenke på å ha gode og behagelige, ikke stramme bukser og undertøy som går der arret skal være. Slet litt med det sist, og da var de store, grimme sykehusbuksene redningen :)

Anonymous poster hash: 94440...1a0

Annonse

Svarte samtidig vi :P fortell gjerne litt om din opplevelse hvis du vil :) og gratulere så mye med lille jenta! :))) mange dager i forkant fikk du ditt KS?

Tusen takk!! :)

Dette er første barnet, og fikk innvilget ks pga fødselsangst .. Var til en samtale og hos en av overlegene på Ullevål, fikk i slutten av samtalen innvilgelsen. Var vel ca i min 6.mnt gravid da. Jeg angrer ikke et sekund, dette var, for meg absolutt det riktige :)

Jeg var litt nervøs i forkant, akkurat da vi kom inn på operasjonssalen ble det litt mye for meg, med veneflon insetting, påsetting av div elektroder, informasjon av anestesilegen som samtidig holdt på bak på ryggen for å sette inn spinalen...kombinert med ingen søvn eller mat pga fasten(vi var der kl 0645, kom endelig inn til ks kl 1230ca)

Svimte nesten av der jeg satt på operasjonsbenken.....men alle var kjempesøte og roet meg ned, og kald klut på pannen gjør underverker :)

Jeg hadde ingen komplikasjoner og såret har grodd fint. Enig med at du må ha truser og bokser med HØY kant pga opr såret slik at det ikke gnager noe på der... til tross for at det er under "trusekanten".

Men dette kommer til å gå kjempefint skal du se :) :) :)

Får håpe ks ditt blir bedre enn veninna mi sitt da, hun tok KS fordi hun var redd og endte opp med ødelagt urinblære, må ha pose på beinet. Svigerinna mi måtte ta plastisk operasjon etter at snittet gikk opp og grodde feil og fikk også enormt blodtap. Lykke til, får håpe du blir fornøyd med det du tenker er en "lettvint løsning".

Anonymous poster hash: b54de...fd8

Får håpe ks ditt blir bedre enn veninna mi sitt da, hun tok KS fordi hun var redd og endte opp med ødelagt urinblære, må ha pose på beinet. Svigerinna mi måtte ta plastisk operasjon etter at snittet gikk opp og grodde feil og fikk også enormt blodtap. Lykke til, får håpe du blir fornøyd med det du tenker er en "lettvint løsning".Anonymous poster hash: b54de...fd8

Hva i heiteste slags svar er det?

Når hun har fått innvilget ks pga angst skal du prøve å plante en ny angst???

Selvsagt går det bra, det du viser til er så sjeldne skader at det er ikke verdt å nevne en gang!

Går bra dette :)

Får håpe ks ditt blir bedre enn veninna mi sitt da, hun tok KS fordi hun var redd og endte opp med ødelagt urinblære, må ha pose på beinet. Svigerinna mi måtte ta plastisk operasjon etter at snittet gikk opp og grodde feil og fikk også enormt blodtap. Lykke til, får håpe du blir fornøyd med det du tenker er en "lettvint løsning".Anonymous poster hash: b54de...fd8

Hva i heiteste slags svar er det?

Når hun har fått innvilget ks pga angst skal du prøve å plante en ny angst???

Selvsagt går det bra, det du viser til er så sjeldne skader at det er ikke verdt å nevne en gang!

Går bra dette :)

Det er jo bare tragisk at folk som er så pysete i det heletatt blir gravide. De velger IKKE den enkleste måten, selv om de tror det selv. Det er jo en grunn til at alle leger mener at om man kan føde vanlig så er det så absolutt det beste! Og kom ikke her og si at det er SÅ skjeldent det skjer noe uforusett ved KS, det skjer stadig vekk! Jeg har selv tatt 3 KS. Første med stort blodtap, andre gikk greit, men følelsen i/på magen og rundt arret er helt borte, aldri kommet tilbake og nr. 3 måtte de snitte livmora loddrett istede for vannrett som de hadde gjort tidligere noe som gjør at jeg ikke kan få flere barn pga. fare for ruptur (helt greit det, altså, men hadde vært trist om de hadde måtte gjort det med nummer 2, for da hadde jeg ikke kunnet få de tre barna jeg har.)

Jeg kjenner/kjente også en dame som døde under et ordinært KS, pga. narkosen, så at folk tror det er en smal sak og ikke noe big deal er bare tull! 

Tippe det er du som er inne på anonym forum og bretter fra deg likt støtt og stadig ?? Hu skriv over hær at hu ikke tar lett på det, kan du ikke lese?? Og for meg ser det ikke ut til at dette er nå hu har tenkt på åver natta, så la bare vær å skrive du. Enig med hu over her, dette er skjeldent at slike probleme oppstår!! Går nokk helt fint!! :) Slapp av nå og lykka til :)

Anonymous poster hash: cac80...7d4

Hva i heiteste slags svar er det?Når hun har fått innvilget ks pga angst skal du prøve å plante en ny angst???Selvsagt går det bra, det du viser til er så sjeldne skader at det er ikke verdt å nevne en gang!Går bra dette :)

Det er jo bare tragisk at folk som er så pysete i det heletatt blir gravide. De velger IKKE den enkleste måten, selv om de tror det selv. Det er jo en grunn til at alle leger mener at om man kan føde vanlig så er det så absolutt det beste! Og kom ikke her og si at det er SÅ skjeldent det skjer noe uforusett ved KS, det skjer stadig vekk! Jeg har selv tatt 3 KS. Første med stort blodtap, andre gikk greit, men følelsen i/på magen og rundt arret er helt borte, aldri kommet tilbake og nr. 3 måtte de snitte livmora loddrett istede for vannrett som de hadde gjort tidligere noe som gjør at jeg ikke kan få flere barn pga. fare for ruptur (helt greit det, altså, men hadde vært trist om de hadde måtte gjort det med nummer 2, for da hadde jeg ikke kunnet få de tre barna jeg har.) Jeg kjenner/kjente også en dame som døde under et ordinært KS, pga. narkosen, så at folk tror det er en smal sak og ikke noe big deal er bare tull!  Anonymous poster hash: b54de...fd8

Aner en viss bitterhet stakkars.. Finn deg en bolle du og slutt å vær så nedlatende og dum med å svare slik :)

Du har tydeligvis ikke peiling på hva du skriver om heller, til tross for dine TRE ufrivillige ks.

Ja, også gå et annet annet sted å få ut frustrasjonen din enn å forsure et forum med tullehistoriene dine som skremsel.

Go'natt!!! :)

Så å komme med faktaopplysninger er feil? Er dere alle i en koseboble uten utsikt til realiteten? Hvor gøy er det forresten å få panikkanfall mens man ligger lammet fra brystet og ned og ikke kan gjøre noe? Det er festlig for ei med angst vil jeg tro!

Skjønner ikke hvorfor dere rakker ned på meg da dere alle vet at det skjer ting under KS stadig vekk, skal vi bare hviske om det da? Det er jo fakta! Hvis det aldri skjer noe så hadde ikke leger anbefalt vanlig fødsel, de anbefaler det fordi det er MINDRE RISIKO, enten dere tror det eller ei!

Hva i heiteste slags svar er det?Når hun har fått innvilget ks pga angst skal du prøve å plante en ny angst???Selvsagt går det bra, det du viser til er så sjeldne skader at det er ikke verdt å nevne en gang!Går bra dette :)

Det er jo bare tragisk at folk som er så pysete i det heletatt blir gravide. De velger IKKE den enkleste

måten, selv om de tror det selv. Det er jo en grunn til at alle leger mener at om man kan føde vanlig så er det så absolutt det beste! Og kom ikke her og si at det er SÅ skjeldent det skjer noe uforusett ved KS, det skjer stadig vekk! Jeg har selv tatt 3 KS. Første med stort blodtap, andre gikk greit, men følelsen i/på magen og rundt arret er helt borte, aldri kommet tilbake og nr. 3 måtte de snitte livmora loddrett istede for vannrett som de hadde gjort tidligere noe som gjør at jeg ikke kan få flere barn pga. fare for ruptur (helt greit det, altså, men hadde vært trist om de hadde måtte gjort det med nummer 2, for da hadde jeg ikke kunnet få de tre barna jeg har.) Jeg

kjenner/kjente også en dame som døde under et ordinært KS, pga. narkosen, så at folk tror det er en smal sak og ikke noe big deal er bare tull!  Anonymous poster hash: b54de...fd8

Du kan alltid finne eksempler på at ting har gått galt med ks, fødsel og alt mulig annet, men hvorfor gjør du dette ?

Hva godt gjør det HI at du lirer av deg dette? Og hva gir det deg?

Så lenge du ikke vet hennes ståsted har du lite å uttale deg om. Og min venninne, som er lege, ble anbefalt KS som tryggest for barnet.

Jeg har 4 vanlige fødsler bak meg, og vil ikke ha KS. Men jeg vet i alle fall at det er forskjell på meg selv og andre og spyr ikke ut av meg slik du gjør her.

Så å komme med faktaopplysninger er feil? Er dere alle i en koseboble uten utsikt til realiteten? Hvor gøy er det forresten å få panikkanfall mens man ligger lammet fra brystet og ned og ikke kan gjøre noe? Det er festlig for ei med angst vil jeg tro!

Skjønner ikke hvorfor dere rakker ned på meg da dere alle vet at det skjer ting under KS stadig vekk, skal vi bare hviske om det da? Det er jo fakta! Hvis det aldri skjer noe så hadde ikke leger anbefalt vanlig fødsel, de anbefaler det fordi det er MINDRE RISIKO, enten dere tror det eller ei!

Nei, men når hun tydeligvis har hatt en grusom vaginal fødsel første gang er det klart hun vil prøve noe annet som kanskje kan gi henne en bedre forløsningsopplevelse enn forrige gang. Da behøver en ikke komme med skremselspropaganda. Såklart kan ting alltids gå galt, men det regner jeg med HI vet. Det kan skje like så mye under en vanlig fødsel, som under et ks. 

I tillegg så kan en ikke alltids noe for at en blir gravid. Selv ble jeg gravid på p-piller denne gang og fant det ikke ut før 12 uker var overstått, ikke at jeg ville tatt noe annet valg. Og ikke kom med den "har man sex kan man bli gravid", det vet vi allerede.. 

Anonymous poster hash: 94440...1a0

Hei.

Syntes det var helt unødvendig med surmagede svar på en slik tråd. Hvis ks er det som skal til for å gi deg og barnet en best mulig start, så lykke til. Det går helt sikkert veldig bra! Jeg har alltid drømt om naturlig fødsel, men endte i akutt ks etter 3 døgn med min første. Til tross for at det kom som en overaskelse på meg og var litt "nedtur" å gå glipp av utpressingen på slutten (hadde 10 cm, men snuppa satt fast), så var selve ks en positiv opplevelse. Bare husk å skriv et ønskebrev om at det er viktig for deg med mor-barn kontakt fra 1 sekund, slik at du får barnet med deg og får igang amming så fort som mulig. Eller i alle fall masse kos, slik at du ikke taper den delen i starten. Det lønner seg og å ta spinal-bedøvelse. Du kjenner ingen ting, og det hele blir mye mer naturlig. Jeg var i full rørlighet etter 1 time, og fikk lov til å stå opp å gå på do samme dagen. Jo fortere du kommer deg opp, jo raskere kommer du deg.

Såret mitt grodde flott, og jeg fikk ingen komplikasjoner i etterkant. Ammingen gikk supert! Ta deg en skikkelig pause med barne og kos deg mens du er hjemme. Dropp de heftigste barselbesøkene før det har gått 4 uker (tips jeg fikk). 

Et tips er å begynne med brennesle te de siste ukene dine. Ta 2-3 kopper om dagen (helsekost, te-poser). Dette øker jern-lageret ditt og får igang melka tidlig. Jeg gjorde dette sist, og fikk melk med en gang og masse. Skal selv føde i løpet av 3 uker nå, og drikker masse te denne gangen og. 

Ønsker deg lykke til, og så kan du jo krysse fingrene for at jeg får føde naturlig denne gangen..he he (trangt bekken, ungen må komme helt perfekt ut for at det skal gå)

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...