Gå til innhold

Arbeidsplassen kan ikke ha 100% stillinger pga....

Anbefalte innlegg

Skrevet

den store arbeidsmengden! Dette innrømmer arbeidsgiver glatt. Nå har jeg arbeidet der i 15 år, med varierende stillingsprosenter. Startet i 100%, å arbeidet det helt til jeg fikk barn. Nå har jeg arbeidet 80% i 6 år. Saken er at jeg kan godt tenke meg å arbeide litt mer, men det er ikke brukbart på den arbeidsplassen. Det er stort press, veldig hektisk og du må ha hodet klart hele tiden. Så arbeidsgiver ønsker ikke 100% stillinger pga. faren for utbrenthet og sykemeldinger. Så hva gjør jeg? Vanskelig å skaffe seg annen jobb som er for en dag i uka eller så også.... Vi som gikk i 100% stillinger og hadde permisjon i en viss stillingsprosent, måtte si opp den prosenten slik at de kunne få i vikar. Så nå har jeg strengt tatt ikke rettighet til å øke prosenten min på den arbeidsplassen.

Forslag?

Anonymous poster hash: 776a5...b17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du sa opp 20% har du ikkkje rett til å gå opp i stilling att, men ved utlysing av stilling kan du søke utviding til 100%. Då må arbeidsgjevar kunne vise til betydelig ulempe for å nekte deg dette.

Utanom det finst vel ikkje andre løysingar enn å byte jobb eller fortsette i den stillinga du har.

Skrevet

Så lenge du sa opp 20% har du ikkkje rett til å gå opp i stilling att, men ved utlysing av stilling kan du søke utviding til 100%. Då må arbeidsgjevar kunne vise til betydelig ulempe for å nekte deg dette.

Utanom det finst vel ikkje andre løysingar enn å byte jobb eller fortsette i den stillinga du har.

Ja, tanken på jobb-bytte har vært der! Liker arbeidet godt, men innser at en blir ikke "langliva" i 100% stilling...

HI

Anonymous poster hash: 776a5...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...