Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Pga helsa så må vi tenke litt nytt og har blitt tipset om at minkfarm kunne være noe. Er det noen som har noen erfaringer de vil dele evt nettsider hvor vi kan lese oss opp på informarsjon? Hvor mye arbeid er det egentlig med pelsdyr? Hvem tar i mot pelsdyr? På det stedet på eindommen vi kan ha det er det naboer rundt som kommer mest sannsynligvis til å reagere negativt ( de er ikke så positive til oss uansett) noen tips til hvordan vi kan takle det? Anonymous poster hash: 6083f...918
Cat_Woman Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Pelsdyr kommer til å bli forbudt i Norge med den nye regjeringen, det har de i hvert fall lovet Når det er sagt tror jeg du er på feil forum.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Venstre kommer etter all sannsynlighet til å få gjennomslag for pelsdyrsaken sin Anonymous poster hash: 1738d...793
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Pelsdyr kommer til å bli forbudt i Norge med den nye regjeringen, det har de i hvert fall lovet Når det er sagt tror jeg du er på feil forum. Er ganske sikker på at jeg er på feil sted ang dette, men det kunne jo være at noen visste noe å kunne peke meg i rett rettning. Nå sonderer vi mulighetene vi har i eindommen og utforsker mulighetene vi har så vi kommer ikke til å gjøre noe før tidligst neste sommer, da har vel regjeringen bestemt om det blir lovlig eller ikke. Jeg vil ikke begynne med noe som helst uten å ha en klar plan på hva det innebærer og hva som kreves av oss. Dette er faktisk et seriøst innlegg, skulle jeg ha trollet hadde jeg funnet på noe mye mer cachy Anonymous poster hash: 6083f...918
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Ikke begynn med det der. Kanskje ikke du klarer å føle noe for de, men dyrene lider faktisk hele livet. Grusom bransje som jeg håper du ikke blir en del av. Anonymous poster hash: 2fbba...f73
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Om det er dette dere absolutt skal gå inn for, så får du lese dette, og kontakte de: http://pelsdyr-endelavnorskhusdyrhold.blogspot.no/2012/05/lyst-til-starte-opp-med-mink-eller-rev.html For min sin del håper jeg dette er en bedrift som blir full stopp på her i landet.. Men det er jo ikke andres meninger dere ber om her.... Anonymous poster hash: 6d312...965
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Om det er dette dere absolutt skal gå inn for, så får du lese dette, og kontakte de: http://pelsdyr-endelavnorskhusdyrhold.blogspot.no/2012/05/lyst-til-starte-opp-med-mink-eller-rev.html For min sin del håper jeg dette er en bedrift som blir full stopp på her i landet.. Men det er jo ikke andres meninger dere ber om her.... Anonymous poster hash: 6d312...965 Jeg vet at dette er en veldig kotroversiell bransje ( og trodde jeg skulle bli lynsjet her for å spørre). Jeg leste denne artikkelen og linkene den linker til før jeg spurte her og der virker det jo rosenrødt. Dette er bare sondering tvunget frem av at vi må finne en annen inntektskilde pga helsesituasjon, vi ser på andre ting også, men da ligger det som regel masse info ( lover, reguleringer mm) lett tilgjennelig på nettet. Takk for linken Hi Anonymous poster hash: 6083f...918
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Æsj... Anonymous poster hash: 70b28...b9c
MissMagica Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Grunnen til at du antagelig ikke har blitt "lynsjet" er fordi folk tenker at dette er for dumt til å være sant. Hvem oppegående, normale mennesker vil i det hele tatt vurdere noe slikt? Når det er sagt så ser man jo til stadighet her inne at det finnes mennesker med store mangler i fht å kunne fårstå/se helt enkle primære ting som burde være en selvfølge. Lykke til med Livet
mamma_bergen Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Ikke gjør det er alt jeg har å si..Det er bare forferdelig!
Gjest Fighter16 Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Er du ikke vel bevart? Foruten at det ligger fremme forslag om nedleggelse av pelsdyrnæringen og at dyrevernbeskyttelsen og Norsk vetrinærforening støtter dette forslaget, ber du på et anonymforum om hjelp til veilidning om hvordan starte en minkfarm med din mann. Sonderinger? Tull, sier jeg. Jeg vil tro Norsk vetrinærforening har et godt grunnlag for å kunne uttale seg om saken og deres mening bør i tas til etteretning. Dette er jo uanstendig fremtreden. Har verdighet intet å si?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Lite å hente her, gitt. Spør du meg burde pelsdyroppdrett vært ulovlig, og aller helst straffbart. Dyremishandling satt i system. Fysj!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Om dere gjør det pga helsetilstand, så er spm, hva er helseproblemet? Om det går på fysisk arbeid som problem, eller lett sliten, så bør dere ikke gå inn for noe slikt, det er jo hos de som tror det er "lett som ingenting" å drive slikt, som er verstingene i denne skrekkelige bransjen, enda de alle er nok så navla, så er det de som tror det ikke er noe jobb, som blir sett som største dyremishandlerne. Uansett hva, så vil jeg da mene det ALLTID finnes bedre løsning enn å starte opp i pelsindustrien! Burde vært straffbart for lengst!
Todii Skrevet 2. oktober 2013 #15 Skrevet 2. oktober 2013 Skjønner ikke at dere tar det opp til vurdering ei gang... Vil dere virkelig pine dyr for å tjene penger?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #16 Skrevet 2. oktober 2013 Skjønner ikke at dere tar det opp til vurdering ei gang... Vil dere virkelig pine dyr for å tjene penger? Nå overdriver dere her. For å få en fin pels må dyrene faktisk behandles godt. Hvis de blir stresset eller ikke har det godt blir pelsen også av dårligere kvalitet. For øvrig har vi jo mange dyr som er innestengte. Kyr, sauer, griser, osv. Anonymous poster hash: 42fe7...3f2
Todii Skrevet 2. oktober 2013 #17 Skrevet 2. oktober 2013 Skjønner ikke at dere tar det opp til vurdering ei gang... Vil dere virkelig pine dyr for å tjene penger? Nå overdriver dere her. For å få en fin pels må dyrene faktisk behandles godt. Hvis de blir stresset eller ikke har det godt blir pelsen også av dårligere kvalitet. For øvrig har vi jo mange dyr som er innestengte. Kyr, sauer, griser, osv. Anonymous poster hash: 42fe7...3f2 Nei, jeg overdriver ikke Tror du virkelig mink og rev i bur har det godt? Jeg spiser forøvrig ikke mat fra dyr som har hatt det vondt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #18 Skrevet 2. oktober 2013 Enda om mink/rev blir stelt pent med eller ikke, så er hovedpoenget med det, at de KUN avles frem i bur, for å bli drept for pelsen, hadde vi spist dyret, så hadde nok ikke folk reagert, men det gjør vi jo ikke, det ansees som kastbart Anonymous poster hash: 6d312...965
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 All oppdrett av dyr for å få pels er dårlig business for dyrene. De dyrene du nevner (kyr, sauer, griser etc) er dyrsom er blitt avlet frem til å leve side om side med mennesker. Og kyr skal forøvrig gå i frie anlegg nå til dags, samme med griser. De står ikke i bur! Og sauen skal gå i naturen halve året. En mink må leve i bur siden de ikke kan stenges inne i store rom sammen, da vil de sloss. De er nemlig ikke flokkdyr. Så da blir livet et lite bur i ca 6-7 mndr før de avlives og blir flådd. Ikke kult. Nei, begynn med noe annet. Regnskapsfirma kanskje? Da er man stillesittende hvis man trenger, og man har en bedre sjanse for å få et brukbart firma. Og de blå vil jo satse mer på selvstendige næringer, så kanksje dere vil få det mer lønnsomt? Det er få produsenter som bruker ekte pels i norden, og i de ikke vestlige landene blir norsk mink for dyrt, de bruker heller egne oppdrettere som har enda lavere livskvalitet på dyrene fordi det er billigere. Anonymous poster hash: fa550...7b7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #20 Skrevet 2. oktober 2013 Skjønner ikke at dere tar det opp til vurdering ei gang... Vil dere virkelig pine dyr for å tjene penger?Nå overdriver dere her. For å få en fin pels må dyrene faktisk behandles godt. Hvis de blir stresset eller ikke har det godt blir pelsen også av dårligere kvalitet. For øvrig har vi jo mange dyr som er innestengte. Kyr, sauer, griser, osv. Anonymous poster hash: 42fe7...3f2 Dyrene trenger ikke å ha det godt for at pelsen skal kunne brukes. De må få et godt for.. Har selv vært på flere farmer. Dette kan ikke omtales som annet enn dyremishandling. Håper styringsmaktene i Norge tar til vett og avvikler næringen så fort som mulig. Tror ikke du får naboene dine så positive. Det lukter veldig rundt et farmområde. Dessuten vil det ofte komme en del lyd fra dyrene. Vet ikke hvordan naboene dine er, men om naboene mine hadde drevet med grov dyremishandling hadde vi ikke hatt noe å snakke om. Anonymous poster hash: b8dd5...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå