Gå til innhold

Overformynderiet og "arv"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine vil motta en sum med penger,innskuddspensjon etter fars død, jeg vet ikke hvor mye. 

Jeg pratet med forsikringsselskapet istad, og jeg fikk beskjed om at overformynderiet (nå fylkesmannen) vil kobles inn i dette.

Vet noen når de kobles inn i saker som dette, er det fra første krone eller etter en viss sum? 

Jeg har lest litt på nettet, der står det fra 75000 kr, men jeg synes det beløpet er for stort ift hva jeg antar at barna vil motta.. 

Og jeg har ingen innsikt i saken ,da vi ikke var gift/samboere. 

Anonymous poster hash: a0ec2...d58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 75.000 ja. Om det er mindreårige barn og far var godt forsikret snakker vi nok et stort beløp!

Skrevet

Litt usikker på om det er andre regler når det er snakk om arv enn f. eks pengegaver. 

Min sønn har fått 100 000 av sine besteforeldre (ikke arv). Da ble overformynderiet koplet inn siden det var et beløp på over 75 000. Helt greit synes jeg. Da risikerer ikke barna at vi foreldre bruker opp pengene deres. Vi hadde selvfølgelig aldri gjort det, men det er ikke et ukjent fenomen dessverre.

Anonymous poster hash: c962d...217
Skrevet

ok, barna er mindreårige ja. og det gjelder innskudspensjon, defor jeg tenker beløpet ikke ville bli så høyt. Men da får vi vente i "spenning" på ett brev etterhvert.. 

Uansett beløp så kommer det jo barna tilgode :)

Anonymous poster hash: e274e...c25
Skrevet

hmm,takk for svar :)

Kan ikke si at jeg blir overrasket hvis det er en slik sum penger som kommer, så blir "spennende" å se hva det beløper seg til. 

Men uansett om det er 1000kr så havner det såklart på sparekontoen dems. 

Skrevet

*annet en overrasket 

Skrevet

Om han ikke var veldig ung vil nok en innskudspensjon beløpe seg til en del.

De får kanskje annen arv fra far også?

Anonymous poster hash: 0c3a5...0f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...