Gå til innhold

er mitt barn veldig stort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 8 mnd og bruker 80 og 86, er noe få ting i 74 som passer enda,men alle sier han er stor. han er 10 kg og 76 lang

Anonymous poster hash: 32fe7...4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Omtrent like lang og tung som mi på 11 mnd-kontroll (ho er nokså gjennomsnittleg på vekst).

Trur ikkje han sprenger skalaen på noko vis, er berre meir storvokst enn gjennomsnittet.

Kva storleik i klede barn brukar er ikkje berre avhengig av lengde og vekt, men også kroppsform. Vi brukar 86 no ved 17 mnd, ho brukar framleis ein del i 80.

Endret av ★
Skrevet

Det høres jo litt stort ut når min som er 7 mnd er 6,6 kg og 67 cm. Men barn er jo forskjellige. Har aldri sett min baby ved siden av andre som er på samme alder så vet ikke om han er liten eller stor. Kan jo like godt være min som er et knøtt.

Anonymous poster hash: 522ad...f72
Skrevet

Min på 6mnd er ca 8kg og 68cm. Akkurat passelig stor :) Vil si at din er akkurat passe :)

Skrevet

Min er 18 mndr og bruker 86 i klær og veier ca 10.3 kg :) Ingen barn er like, så lenge han følger sin kurve, så er det vel bra :)

Skrevet

Her brukte storebror str 86 fra han var 8 mnd til han var 18-19 mnd gammel ;) Veksten går i rykk og napp! Lillebror er 5 1/2 mnd gammel og bruker nok str 68 en måned eller to til (han er 5-6 cm og 1,5 kg mindre enn broren var på samme alder).

Skrevet

Han er litt mindre en min var på den alderen. I dag er han en stor, flott og aktiv gutt som ligger et år foran på skjemaer høyde/vekt.

Han har alltid hatt sin egen kurve, men det har alltid vært samsvar mellom høyde og vekt ergo ingen grunn til å bekymre seg. 

Anonymous poster hash: e3a9d...401
Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Min er 8månder og er 71 cm og ca 9500kg,er litt over gjennomsnittet på høyde,men følger kurven på vekten bra,så sønnen din er stor i forhold til min i lengde i alle fall :). han bruker også 80,men også noe i 74 og 86 :)

Skrevet

Min jente på 8 mnd var 71cm og 9300 gram. Bruker 74, men det beg å bli litt snaut nå:)

Anonymous poster hash: e1252...0a3
Skrevet

Min gutt på 8 mnd er 74 lang og veier 9,2 kilo

Bruker mye 74 og noe 80 på han

Skrevet

Jeg har en på 4,5 og en på 2,5 som er omtrent like høye og like tunge. Det sier noe om hvor forskjellig barn kan være;)

Skrevet

Da jentungen var 9 måneder var hun 79 lang og ca 12 kg, hun brukte også 86 i den alderen :)

Alle syntes hun og var stor, og de synes det enda :P

Skrevet

Jeg har en på 4,5 og en på 2,5 som er omtrent like høye og like tunge. Det sier noe om hvor forskjellig barn kan være;)

Småsøskena mine vart ofte tatt for å vere tvillingar, det er litt over to år mellom dei :)
Skrevet

Det høres jo litt stort ut når min som er 7 mnd er 6,6 kg og 67 cm. Men barn er jo forskjellige. Har aldri sett min baby ved siden av andre som er på samme alder så vet ikke om han er liten eller stor. Kan jo like godt være min som er et knøtt.

Haha, min jente på 4,5 mnd veier 7 kg!! Og er ca 61 cm.Så enten er det ditt barn som er lite eller mi jente som er tjukk!(og det vil jeg påstå at hun er) :P

Anonymous poster hash: 6fc89...5ad

Skrevet

Ja, i forhold til gjennomsnittet er han jo det,MEN så lenge han følger sin egen kurve så er det jo ingen problem. :) 

"Mauren

Liten?
  Jeg?
  Langtifra.
  Jeg er akkurat stor nok.
  Fyller meg selv helt
  på langs og på tvers
  fra øverst til nederst.
  Er du større enn deg selv kanskje?"

Mine har alltid vært større enn gjennomsnittet som babyer men etterhvert så "vokser de seg til".

Han første kom på 4200g, var stor, gutt og lubben og god til han begynte å gå/springe og springe har han gjort siden, han er nå en helt normalvektig, men ganske lang 5 åring.

Ingenting å bekymre seg for. :)

Skrevet

Haha, min jente på 4,5 mnd veier 7 kg!! Og er ca 61 cm.Så enten er det ditt barn som er lite eller mi jente som er tjukk!(og det vil jeg påstå at hun er) :P

Min er 3, 5 mnd og 7.1 kg og 63 cm lang:-)

Anonymous poster hash: 3a699...d81

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Og her kommer jeg med min på 3 mnd som bruker 74 ;-) barn er forskjellige!

Skrevet

Min er 3, 5 mnd og 7.1 kg og 63 cm lang:-)

Anonymous poster hash: 3a699...d81

Min jente på 6 mnd, er 6,3 kg, og 66 cm! Hun er gjennomsnittlig på høyde, men hun er en "lettbygd jente som sin mor", som helsesøster sa. Hun følger sin egen kurve da. 

Jeg synes ikke hun ser mindre ut enn andre babyer, fordi hun er såpass lang, men jeg ser det godt på hodestørrelsen. Hodestørrelsen hennes er helt normal, men jeg synes nesten alle andre barn har så store hoder i forhold til henne... 

Anonymous poster hash: 23580...bbe

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Han er snart 8 mnd og bruker 80 og 86, er noe få ting i 74 som passer enda,men alle sier han er stor. han er 10 kg og 76 lang

Anonymous poster hash: 32fe7...4b2

Gutten her var ca 10 kg og 78 cm lang på samme tidsrom, når han var 1 år var han 12 kg og 82 cm lang.. På 2 års kontrollen derimot var han ikke gått opp et gram men hadde strekt seg til 87 cm..

Skrevet

De vokser jo i rykk og napp, så han er helt sikkert akkurat passe :) Min er 3,5 mnd, og veier 7.5 kg, selvom han bare var 2.7 når han ble født. Så noen vokser fort tidlig, andre senere :)

Anonymous poster hash: 777ba...711
Skrevet

Han er jo større enn min på 16 mnd. Han er 72 cm og veier 8 kg.

Anonymous poster hash: af529...bfd

Skrevet

Ja det vil jg si. Min gutt er 2 år. 87 lang og 11.5 kg. ...

Anonymous poster hash: 27e10...787

Skrevet

Min er 2 mnd, veier rundt 6 kg og bruker 68 i klær. Aner ikke hvor lang han er, men er ikke tjukk i det hele tatt....

Skrevet

Han er ikke større enn min :) Han veide 12.4 kg og var 75 cm (litt usikker på lengden, men sånn ca) da han var 8 måneder. Nærmer seg 9 måneder nå og er redd for at han har bikket 13 kg nå :/

Bruker også mest 80 og 86 og noen få plagg i 74.

Men jeg bekymrer meg ikke for han spiser helt normalt, kan heller være litt småspist. Tror jeg har fløte i puppene ;p

Anonymous poster hash: c7490...2c0
Skrevet

11,9 kg og 78 cm på 7,5 mnd ;) god plugg! Er nå 9 mnd og har ikke lagt på seg. Så det roer seg! Ikke tenk på det!

Anonymous poster hash: 345a2...31c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...